ECF 2010 דאסו מציגה: קרוב יותר אל המציאות, דומה יותר לעתיד

כנס הלקוחות השנתי המרכזי של ענקית התוכנה הצרפתית דאסו התקיים גם השנה ביורודיסני בפאריז. אולם על אף כרטיסי הכניסה שחולקו חינם לגן האטרקציות, קשה היה למצוא אדם אחד שאכן ניצל אותם על מנת ללכת להסתובב בטירות קסומות ורכבות הרים. הסיבה היתה פשוטה: כל מתקני השעשועים החווירו אל מול תצוגת התלת מימד המרשימה שהפגינה דאסו יחד עם שותפותיה.

כנס הלקוחות השנתי המרכזי של ענקית התוכנה הצרפתית דאסו התקיים גם השנה ביורודיסני בפאריז. אולם על אף כרטיסי הכניסה שחולקו חינם לגן האטרקציות, קשה היה למצוא אדם אחד שאכן ניצל אותם על מנת ללכת להסתובב בטירות קסומות ורכבות הרים. הסיבה היתה פשוטה: כל מתקני השעשועים החווירו אל מול תצוגת התלת מימד המרשימה שהפגינה דאסו יחד עם שותפותיה במגוון של פלטפורמות ומוצרים.

תחת מטריית השם דאסו שוכנים זה לצד זה שישה מותגים נבדלים: CATIA המשמש לעיצוב מוצר, SOLIDWORKS כלי לעיצוב מוצר וניהול תהליך הייצור,SIMULIA אשר מיועד לנהל ולהדמות מצבי מבחן הנדסיים בעולם וירטואלי,DELMIA כלי לניהול תהליכי ייצור, ENOVIA תוכנת הדגל לניהול מחזור חיי מוצר ועבודה קבוצתית בסביבה וירטואלית, 3DVIA המותג החדש מבין השישה, אשר יועד להביא את עולם התלת מימד גם אל תחומים ותעשיות שאינן הנדסיות באופן מסורתי, כמו עולם ההלבשה והקמעונאות.

משקיעים בכל מוצר בנפרד

העובדה כי דאסו משמרת את  את ששת המותגים כנפרדים ומובחנים זה מזה נובעת מהחלטה אסטרטגית של הנהלת החברה. כפי שמסביר פסקל דלוז, סמנכ”ל הפיתוח והאסטרטגיה של דאסו, “החלטנו לשמר את המותגים כנפרדים משום שאנו דוגלים בגישת Best of Breed. אנו מעדיפים להשקיע בכל אחד מהמוצרים בנפרד, כך שכל אחד מהם בתורו, יהיה חוד החנית הטכנולוגי של המוצרים בנישה בו הוא נמצא. על אף שהפתרונות שלנו פועלים יחדיו בשיטת ‘שלם הגדול מסכום חלקיו’ הפתרונות שלנו פועלים גם בשיתוף עם פתרונות של חברות אחרות מובן שאיננו מחייבים את הלקוחות לקנות רק את מוצרי חברת דאסו, אולם, הלקוחות שלנו בוחרים בפתרונות המשולבים שלנו משום שכל אחת מהפלטפורמות שלנו בתורה, היא הפתרון הטוב והמתקדם ביותר בתחומה.”

שני נושאים עמדו במוקד הכנס השנתי. הראשון,  חברת Exalead אשר נרכשה לפני ארבעה חודשים על ידי דאסו. והפנייה לשווקים שאינם מסורתיים עבור דאסו, כקמעונאות ואופנה.

Bernard Charlès

אקסליד אשר הוקמה בשנת 2000 פיתחה פיתרון לחיפוש ואינדוקס מאגרי מידע פנים וחוץ ארגוניים. בעולם שבו כמות הידע מכפילה את עצמה במהירות עצומה, וארגונים מוצאים את עצמם מתקשים לנהל כמויות עצומות של מידע פנים וחוץ ארגוני, אקסליד מציעה פתרון מהיר ופשוט יחסית לחיפוש וניהול מידע בפלטפורמות ידע שונות. משמעות הדבר, היא כי חברה יכולה להתקין את המנוע על שרתי הענן שלה, ותוך פרק זמן קצר להפליא, לקבל דוחות מלאים לגבי המידע הנשמר בהם בכל סוגי האפליקציות, ועל ידי כך לעשות סדר בכמויות המידע העצומות, ולעיתים הלא נגישות, שקיימות בכל חברה. כפי שהציג את הנושא ברנרד שארלז, מנכ”ל דאסו “ככל שקשה יותר לנהל את המידע, ככל שהוא מפוזר, ומאונדקס פחות, כך נפגמת יכולתה של החברה להגיב במהירות, להיות יעילה וחדשנית. כאשר הידע אינו מנוהל בצורה יעילה, הוא הופך להיות נחלתם של יודעי דבר מועטים, ולכן בהכרח שמיש פחות. הפתרון שלנו פועל על מנת להנגיש את הידע, בכל מקום שבו יהיה, בכל פלטפורמה שבה יישמר, לכל אדם החפץ בכך ,תחת מגבלות אבטחה ארגוניות, כמובן, ובכך לאפשר קיצור דרך לחדשנות ארגונית”.

CATIA shipbuilding lifelike simulation

אין זה מקרה כי חברת דאסו בחרה למקד את הרכישה האחרונה שלה בחברה העוסקת בתחום ניהול הידע והמידע. דגש רב הושם בכנס על נושא אבטחת המידע הפנימי, כתהליך חשוב ומקביל להכנסת הלקוחות. גישתה של חברת דאסו הגורסת כי יש לשלב את הלקוח יותר ויותר בתוך החברה, מעלה דרישות אבטחה חשובות. השאלה, איזה מידע חשוף למי, ובאיזו צורה, אינה טריוויאלית. הבחירה לרכוש מנוע חיפוש, נובעת מגישתה של חברת דאסו הגורסת שפרטיות ואבטחת המידע הינם חשובים מספיק על שיטופלו באופן ייעודי, בעזרת תוכנות פנים ארגוניות (בניגוד למנגנונים חיצוניים או ווביים, כמו גוגל לדוגמא) אשר מבטיחות מערכי אבטחה מהודקים סביב הונה האמיתי והמשמעותי של כל חברה: קניינה הרוחני.

היעד הבא: שוק הקמעונאות והאופנה

LifeLike consumer goodes design

התחום השני, פנייתה של דאסו אל שווקים חדשים כקמעונאות ואופנה גם הוא מהווה חלק מאסטרטגיה ארוכת טווח. זהו צעד נוסף לקראת חזון גדול ושאפתני אותו מציגה החברה בכנס – חזון ה lifelike. חברת דאסו שואפת לייצר לא רק את הפלטפורמה החדשנית ביותר – אלא את הפלטפורמה הטובה ביותר לייצור חדשנות. כפי שמסביר ברנרד שארלז, “הפתרונות של חברת דאסו מאפשרים לנהל את המוצר בצורה אורגנית. וצורה אורגנית משמעה הסרת המחסומים הנוקשים המפרידים בין אנשי התכנון, השיווק, העיצוב והביצוע. אבל עוד יותר מכך, המטרה היא להוריד את המחסומים המפרידים בין הלקוחות ובין החברה. אנו צועדים אל מקום בו הלקוחות והדיאלוג עימם הופכים למוקד האמיתי והעיקרי של החברות. הלקוחות הם אלו אשר מביעים את הצורך הראשוני, והלקוחות הם גם אלו אשר ירכשו וישתמשו במוצר הסופי. ככל שנהפוך את הדיאלוג הזה לפשוט יותר, ככל שנאפשר ללקוחות להסביר לנו ביתר פשטות למה הם מתכוונים, כך נוכל להציע מוצרים טובים יותר, חדשניים יותר, מהר יותר.”

להתכוון ולעשות – לא רחוק אחד מהשני

Ann Asensio

אן אנסיניו, סגן הנשיא לחווית העיצוב, מדגישה עוד: “כל חברה אשר תרצה בעתיד להיות חדשנית, תהיה חייבת לעשות שינוי לא רק במודל העסקי שלה, אלא בצורה בסיסית יותר, בדרך שבה היא תופסת את מקומה בשוק, ובדרך שבה היא תופסת את הצרכנים ומקומם. דאסו מקימה היום את הפלטפורמה אשר תאפשר לצרכנים להגדיר ביתר פשטות ‘לכך אני מתכוון’ ולייצרנים להביא את הצרכים הללו לכדי מימוש”. בדבריה אלה אן מתייחסת בעיקר לפלטפורמת ה 3DVIA אשר מאפשרת בקלות מעוררת פליאה יצירה של עולם תלת מימדי שיתופי, וירטואלי, שניתן לגשת אליו אפילו מאפליקציית אייפון פשוטה. ניתן כיום, בעזרת הפתרונות של דאסו, להשתמש לדוגמא בתמונות אשר צילמתם, למקם אותם כאובייקטים תלת מימדיים, ולעצב את דירת חלומותיכם בעזרת חפצים תלת מימדיים אשר ברשותכם. ההדגמה של חווית הקנייה הוירטואלית בחנות תלת מימדית היא עוצרת נשימה ממש – בקלות מדהימה ניתן לאתר מוצרים על מדף, להפוך אותם, להגדיל אותם, להביט בהם מכל זווית אפשרית ולשנות את מראם. העתיד שבו מראות בחנויות מאפשרות מדידה של בגדים באופן וירטואלי הוצג גם הוא בכנס על ידי נציג חברת מייקרוסופט, והתחושה הכללית היתה שאנו פסע אחד מן העתיד אותו ראינו בסרטי מדע בדיוני.

מוניקה מניני, סמנכ”ל פיתוח עסקי בתחום ההלבשה והקמעונאות, בעלת עבר עשיר ומרשים בתחום השיווק מסבירה בבהירות את האתגרים בתחומים אלה: “נדרשו שלושים שנים על מנת להעביר את תחום ההנדסה המסורתי מעיצוב דו מימדי לתלת מימדי מלא. הקצב של המאה ה 21 מאפשר לנו להעביר את תעשיית הקימעונאות והאופנה תוך שנים ספורות את אותו התהליך. נהוג לחשוב כי הנדסת מטוסים היא תחום מורכב, אולם מטוס, מרגע שיוצר, אינו משנה את מראהו או הרכבו בהתאם לשדה התעופה בו הוא נוחת. לא כן עם מוצרים קימעונאיים. בקבוק שמפו יחיד, עשוי להיות מונפק ומעוצב באלפי גרסאות שונות, בו זמנית, על מנת להתאים לתנאים, השפה וההנחיות במדינות שונות. זהו תהליך סבוך, מורכב, ושנתון בלחצי זמן כבדים. גם תעשיית האופנה, אשר מתמודדת עם לוחות זמנים אגרסיביים מאוד מבחינת Time To Market אינה באופן מסורתי תעשייה הנדסית ובכל זאת, החדרה של פתרונות דאסו אל עולמות אלה מאפשרת קיצור משמעותי של זמני העיצוב והייצור”.

הדגמה יפה של חזון ה life like אפשר לראות בסרטון המדגים מערכת קניות אונליין קיימת, אשר הוקמה בעזרת דאסו, ובה ניתן לחזות בפריטים באופן תלת מימדי טרם קנייתם. ניתן למדוד את התיק האם הוא גדול מספיק ללפטופ, לפתוח אותו ולהביט האם בפנים יש לו ריצ’רצ’ים. כמעט חזון אחרית הימים של הקנייה האלקטרונית. “המטרה שלנו, כחברה, היא לייצר דברים פרגמטיים – לא רק גימיקים. קניה היא חוויה רב חושית, אשר מעוררת עונג” מסבירה מניני, “הטמעת מערכת תלת מימדי מלאה, מאפשרת לקונים חווית קניות מלאה, שלמה וקרובה יותר למציאות מהחוויה הדו-מימדית הקיימת היום”.

אילאיל בן-שלום

בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה והיסטוריה (BA) ותואר שני בהיסטוריה (MA), בימים אלו לומדת ל -MBA. עובדת בתחום השיווק הדיגיטלי, גיימרית, תולעת ספרים, אוהדת הפועל, שחקנית פוקר מבטיחה, רוקמת ופורמת, מכינה ריבות ובאופן כללי מרוצה מהחיים.

הגב

2 תגובות על "ECF 2010 דאסו מציגה: קרוב יותר אל המציאות, דומה יותר לעתיד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Y Battersby
Guest

כתבה נפלאה וממצה. שאפו!!

גלי
Guest

המאמר תורגם לצרפתית? הוא טוב !

wpDiscuz

תגיות לכתבה: