3 טכניקות שגרמו לקורות החיים שלי לקבל יחס אחר לגמרי

מה קורה כשמנהל מוצר מוצא את עצמו בשוק העבודה? הוא מגייס את כל הידע והניסיון שלו לבנות מוצר שיצליח לבלוט מעל המועמדים האחרים ולהשיג לו את משרת חלומותיו

מאת ליאור רביבו

השינויים הרבים בעולם התעסוקה של היום הביאו לכך שאדם מחליף בממוצע כ-12 עבודות במהלך הקריירה, וסביר שגם אתם תמצאו את עצמכם מחפשים עבודה בקרוב. אך בעידן החדש חייבים להיות יצירתיים כדי לבלוט מעל שאר המועמדים ולהשיג את המשרה שאתם רוצים.

שימו לב לנתונים הבאים:

1. מגייסים מחליטים תוך 6 שניות אם להמשיך להתעמק בבקשה שלכם או להעביר אותה לאשפה.

2. אחוז ההיענות לשליחת קורות חיים אונליין עומד על 5% בלבד.

3. 86% מהמנהלים מעידים שהם מעדיפים לגייס אנשים שהם מתחברים אליהם, אפילו יותר מהתאמתם לדרישות התפקיד.

לאחרונה נאלצתי לעזוב משרה עקב גל פיטורים, וגם אני יצאתי לשוק העבודה. ראיתי ברשת משרה שרציתי, שלחתי 3 פעמים קורות חיים ולא קיבלתי התייחסות (תקלה באתר מתברר). בסוף השגתי פגישה עם מנכ”ל החברה, ובסיומה לא חיכיתי ש”יחזרו אלי”, אלא הובלתי לפגישה נוספת בה התקבלתי למשרה הנחשקת. עם זאת, בסוף נאמר לי שהמשרה תלויה בעסקה אחרת, שעד היום לא יצאה לפועל. בלב כבד החלטתי שאני ממשיך בחיפוש העבודה.

שוב מצאתי את עצמי באותו מקום – מתמודד עם עוד עשרות ומאות מועמדים, מחויב להשאיר רושם ראשוני ולבלוט מעל השאר. מצויד ב-5 שנות ניסיון בניהול מוצר, הקמת סטארטאפ ועבודה עם כמה חברות בינלאומית גדולות, הבנתי שאני חייב לנצל את הידע והניסיון שלי כדי להגיע למשרות שאני רוצה. אז מה עשיתי כדי להגיע למגייסים? בניתי מוצר: קורות חיים.

1. שלב ראשון – יצירתיות, או איך לבלוט מעל שאר המועמדים?

חשבתי על קורות החיים כמוצר ועל הנתונים שהופיעו בהתחלה. היה לי חשוב לא להיות “עוד מסמך”, אלא לייצר חוויית משתמש שתדגים, בין היתר, את יכולותיי ותאפשר למגייסים להבין אם אני מתאים לתרבות הארגונית. המסקנה שאליה הגעתי היא שצריך משהו שייצר חוויה אינטראקטיבית ביני לבין הקורא, ובימים שבהם כולם מעדיפים להתכתב מאשר לשוחח, מה יותר מתאים מחוויית צ’ט אישית ביני לבין המעסיק?

אז בניתי צ’טבוט קורות חיים באמצעות פייסבוק מסנג’ר. זהו בעצם רובוט שמנהל שיחה עם אחרים בשמי ובדמותי מבלי שאני אצטרך להיות בשיחה, וזה מגניב, חינמי ואפשרי עבור כל אחד. תראו בעצמכם.

אז עכשיו היו לי קורות חיים משודרגים (כמה גרסאות, בכל זאת, מנהל מוצר) וצ’טבוט קורות חיים. כלומר יש לי מוצר ועכשיו צריך להביא אותו לשוק, ובמקרה שלי – לחשוף אותו למגייסים פוטנציאליים. הוספתי למיילים ששלחתי למגייסים קריאה לפעולה, שמטרתה לסקרן את הקורא ולהכניס אותו לצ’טבוט, והשגתי יתרון על פני המועמדים האחרים. אבל זה לא מספיק.

2. חשיפה, או איך הגעתי למקסימום אנשים רלוונטיים?

המשכתי לשלוח את קורות החיים המשודרגים שלי למגייסים, ובמקביל חשבתי על הדרכים שבהן כולנו נחשפים למוצרים חדשים? התשובה הראשונה היא קמפיין, ומבחינתי אין הבדל בין המוצר שאני בניתי למוצרים אחרים. החלטתי שאני הופך מ”מגיב” למשרות פתוחות ל”יוזם” להשגת משרה, והקמתי 2 קמפיינים של מודעות בלינקדאין, שם אני יכול לטרגט את קהל היעד שלי.

·         קמפיין שפונה למגייסים/ות ואנשי מפתח בתחום

·         קמפיין שפונה ספציפית לאנשי מפתח בחברות שבהן אני מעוניין לעבוד

יצרתי 3-4 מודעות בכל קמפיין, כדי למדוד מה עובד הכי טוב, ועליתי לאוויר.

3. יצירת ערך, או איך השגתי פגישה נוספת?

שני הצעדים הראשונים שעשיתי התחילו להוכיח את עצמם, אבל אני המשכתי לחפש את המקום שבו אני יכול לבלוט מעל השאר ולהביא ערך ממשי לארגון. איך עושים את זה? אחרי הראיון הראשון אל תחכו ש”יחזרו אליכם”, אלא תראו איפה אתם יכולים לספק ערך למעסיק ותפנו אליו עם הצעה מסקרנת. זוכרים את המשרה שאליה התקבלתי ולא יצאה לפועל? זיהיתי מספר בעיות ושינויים נדרשים במוצר של החברה, שלחתי קו”ח למנכ”ל והצעתי להכין מסמך איפיון עם הצעות שיפור שאותן יוכלו להטמיע, כערך מוסף ובלי קשר לאם התקבלתי לעבודה או לא. קיבלתי מענה מיד, נקבעה פגישה למחרת ובה כבר התקבלתי לעבודה.

מה קרה מאז?

מאז שעליתי עם הקמפיין והצ׳טבוט, הגיעו פידבקים מדהימים והפניות החלו לזרום. אחרי שבועיים כבר מצאתי עבודה חדשה. לחקלכם זה בטח נשמע ארוך ומסובך להקים צ’טבוט ולהעלות קמפיינים, אבל ההיפך הוא הנכון. כן, זה דורש זמן, מחשבה, והשקעה, אבל בסוף כל אחד יכול ובמיוחד מי שלא צריך לקום לעבודה. אגב, אשמח לעזור לכל מי שירצה, פנו אלי דרך הצ’טבוט.

מה אני למדתי בתהליך הזה? אסור להתעלם מהניסיון והידע שצברתם וחשוב לדעת לנצל אותם לטובתכם. מעסיקים מחפשים אנשים יוצאי דופן שעושים דברים מרעננים, והם ירצו לדעת מי עומד מאחורי הדבר המגניב שנחת להם במייל. בגלל זה חשוב להיות יצירתיים, לעשות דברים שיגרמו לכם להרגיש יוצאי דופן, והכי חשוב – להוציא את זה החוצה, גם אם זה לא מושלם.

המשרות הכי שוות בהייטק מחכות לכם ב-Geetime Insider

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

14 תגובות על "3 טכניקות שגרמו לקורות החיים שלי לקבל יחס אחר לגמרי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ערן
Guest

לא היית מתווך דירות לפני שנה?

Lior
Guest

לפני 6 שנים, כן. הרבה מים עברו בנהר מאז :)

אריה
Guest

בקרוב לא יהיו יותר מתווכי דירות… הם חייבים למצוא עבודה חדשה כי איו מי שיקנה היום דירות משמע אין עמלות…

ישראל
Guest

מסכים

Ofer
Guest

אלוף!!!
הצ׳ט בוט הוא חלק מהקריאטיביות שכל כך חשובה בעולם בו אני פועלים. נוסף לנחישות ואמונה בעצמך בתהליך חיפוש העבודה שהוא לא פשוט כלל. כל הכבוד

ליאור
Guest

כתבה חובבנית. במקום ליצור מצג שווא שמה שגורם לך “להיראות” או להשיג יותר ראיונות זה היצרתיות שלך, היית יכול לומר מילה על זה שאנשים היום חושבים שגם אם אין להן 70% מהיכולות המוזכרות או ניסיון רלוונטי, הם חושבים שהגיוני שיחזרו אליהם כי הם נחמדים או חכמים

moses
Guest

לא הבנתי מה הקשר בין מה שרשמת לבין הכתבה.
גם אם נגיד והכתבה לא עמוקה (והיא לא) מה הקשר לזה שאנשים שולחים קורות חיים למשרות שלא תפורות עליהם ב100%?

אולי אם עובדי הHR (כמו שאתאתה) היו פחות פלצנים (כפי שנדמה מהתגובה שלך), אז היה נראה להם הגיוני לשלוח מייל למועמד שהתפקיד לא מתאים (לוקח בדיוק 10 שניות).

והלוואי בחברה שלי כולם היו נחמדים וחכמים , ידע זה דבר שאפשר לרכוש וללמוד. חוכמה ואופי אי אפשר ללמד.

דני
Guest

כל הכבוד ותודה ששתפת!

יאשה
Guest

רשמת המון דברים מעניינים, תודה!

קבל טיפ גם אתה על הדרך – קצת פחות הערצה עצמית והתרברבות היו הופכים את הפוסט למושלם.

בהצלחה בדרכך החדשה!

שרון
Guest

יש כרטיס חבר מועדון?

פרודקט מנג\'ר B2B
Guest
פרודקט מנג\'ר B2B

מזמן לא ראיתי מישהו שעף על עצמו בצורה כזאת

Adam Efrima
Guest

SO TRUE!

ארל
Guest

לא מבין למה כמות המרמור בקרב הייטקיסטים גבוהה יותר. בלי קשר לכתבה הספציפית הזאת, תמיד.

DBA כלשהו
Guest

משעשע ונחמד, אבל כשצריך איש מקצוע בנושא טכני כלשהו, אני יכול להבטיח לך מניסיון אישי שלא משנה איך תשווק את עצמך, כל עוד בקורות החיים קיימות מילות החיפוש הנכונות – יזמנו אותך לראיון.

הכתבה נכונה רק לגבי מי שהוא לא Hands On ועסק בעיקר בתפקידי ניהול, שיווק וכד’, כלומר בנושאים שאינם מצריכים ידע וניסיון טכני הנדרש ממפתחים למשל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: