מועדון ספרים בעננים

אמזון הודיע כי עדכון הגרסה הקרוב של הקינדל יוסיף למכשיר גם יכולות שיתוף ברשתות חברתיות, ויאפשר למשתמשיו להיות חלק ממועדון ספרים מבוסס מחשוב ענן.

מכשיר הקינדל של אמזון, שנרכש עד עתה, ככל הנראה ע”י למעלה מ-3 מיליון לקוחות ברחבי העולם, מתחבר גם הוא לרשתות החברתיות.

בתחילת החודש הודיעה חברת אמזון כי עדכון התוכנה החדש (גרסת 2.5) עתיד לצאת לקראת סוף מאי. מעבר לעדכונים חשובים ביכולות ההתמודדות של המכשיר עם קובצי PDF (פעולות זום למשל, שעד עתה לא היו אפשריות בקבצים אלו), השינוי המשמעותי באמת הוא יכולות השיתוף החדשות של המכשיר.

לאחר עדכון הגרסה, יוכל משתמש הקינדל לשתף את כל חבריו בספרים שהוא קורא – באופן מיידי. בשלב הראשון יוכל הקורא המחובר לצרף ציטוטים מהספר לטוויטר, לפרסם המלצה בפייסבוק, או לצרף את דירוגו לרשימת ה”היי-לייטס” של אמזון.

עדכון הגרסה הזה, רק מחזק את מה שכולנו כבר יודעים – אם אתה לא שם (כלומר ברשתות החברתיות) אתה לא קיים. הקינדל, שהגיע אלינו (כלומר לארה”ב) לפני פחות מ-4 שנים, (חודשים ספורים לאחר השקת  האייפון הראשון) היה אמור לבשר עידן חדש בשוק הגאדג’טים האלקטרוניים ולגרום לכולנו לזרוק את הספרים המיושנים הללו לפח. אבל למרות שביום ההשקה אזל מלאי המכשירים תוך 5 וחצי שעות, הקינדל לא הפך להיות הגאג’דט הנחשק הבא.

לכישלון היחסי של המכשיר ישנן מספר סיבות. ראשית כל, חשוב לזכור שרק הגרסה האחרונה של המכשיר, הקינדל DX, היא גרסה בינלאומית. לפני זה המכשיר היה פופלארי בעיקר בארה”ב שם הוא נתמך באופן מלא ע”י הרשת האלחוטית whispernet. שנית, גם אמזון הבינו כי מכשיר המאפשר “רק” הורדת תכנים מהרשת (האינטרנטית ו/או האלחוטית) וקריאתם, אינו יכול להתחרות בשלל היכולות אשר מציעים הסמארטפונים השונים. זאת כנראה הסיבה שלפני קצת יותר משנה, הוציאה אמזון את אפליקציית קינדל לאייפון, אשר מאפשרת לבעלי האייפון והאייפוד להוריד ולקרוא את התכנים הייחודיים של קינדל (שעד אז היו סגורים באופן בלעדי לבעלי המכשיר).

בעיני, התוספת ליכולות הקינדל, היא המשך המגמה של השוק האלקטרוני – כינוס כל הצרכים שלנו לכדי מכשיר אחד. הרי בסופו של יום אנחנו לא נעמיס על התיק שלנו גם טלפון נייד, גם לפטופ, וגם  קורא אלקטרוני, במיוחד לא כאשר כבר קיימת לנו האפשרות לרכז את (כמעט) כל היכולות של שלושת המכשירים הללו במכשיר אחד.

אני מקווה שהקינדל ומתחריו לא ייעלמו מהשוק. אין לי שום רצון לראות עולם שבו לכל משתמש יש בדיוק את אותו מכשיר שעונה בדיוק על אותם צרכים – בעיקר כי זה לא אפשרי. אני כן רוצה לראות שחברות כמו אמזון, משקיעות בהמשך הפיתוח של המוצרים שלהם. תחרות ממשית בשוק תהיה טובה לכולנו, ובזכותה נוכל לקבל מכשירים טובים יותר, ממוקדים יותר וכאלו שבאמת יכולים לענות על הצרכים הייחודיים של כל אחד מאיתנו.

עדי לשם

כותבת על ובתוך רשתות חברתיות, נהנית מגאדג'טים חדשים וממשחקי מחשב קלאסיים. עוסקת בתכנון אסטרטגיית דיגיטל במחלקת הפלנינג של JWT_DIGITAL, וזאת אחרי 4 שנים של ניהול תוכן באתרי אינטרנט מסחריים ושיווק דיגיטלי של מותג מתחום ההשכלה הגבוהה. בעלת תואר ראשון בניהול ומדעי המדינה של האוניברסיטה הפתוחה.

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: