הצצה למתחם Hatch בסן פרנסיסקו ולחברת ClipCall הישראלית שתמצא לכם טכנאי בקליק

על הציר שבין סן פרנסיסקו לרעננה יושבת לה חברה ישראלית קטנה עם רעיון מבריק שצפוי להחשף באופן רשמי בימים הקרובים. עכשיו תדמיינו לעצמכם אפליקציית אובר או גט טקסי שבלחיצת כפתור אחת מאתרת את האינסטלטור, החשמלאי או עורך הדין הקרוב והזמין ביותר אליכם

תמונה: דניאל שקד, מנכ״ל ומייסד ClipCall. צילום: גיקטיים

תמונה: דניאל שקד, מנכ״ל ומייסד ClipCall. צילום: גיקטיים

תשכחו מפאלו אלטו, סן חוזה ומאונטן ויוו, השם הכי חם בסצנת הסטארטאפים בסן פרנסיסקו היא SoMa, שכונה הממוקמת בלב העיר והפכה בשנים האחרונות ליעד פופולארי במיוחד ליזמים. מקור השם בקיצור המייצג את South of Market ומיקומה אידיאלי עבור יזמים שיכולים לחיות בעיר ולעבוד במרחק נסיעה באופניים או הליכה, שמחליפים נסיעה ארוכה אל מחוץ לעיר.

בלב SoMa, שלא במפתיע, ניתן למצוא גם לא מעט חללי עבודה המציעים את שירותיהם ליזמים בראשית דרכם. על המחיר אפשר להתווכח, היזמים פה טוענים שהוא רק הולך ועולה כל הזמן ובכלל, התחושה בעיר היא שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה וכשהאוכלוסיה המקומית מתחלפת באנשי היי-טק עם משכורות שמנות, המרקם של השכונה והעיר משתנים ללא היכר וזה לא תמיד לטובה.

המקום בו נולדה מירקט

כך זה נראה מבפנים, Hatch בסן פרנסיסקו. עשרות יזמים מפוזרים בחלל אחד ענק. צילום: גיקטיים

כך זה נראה מבפנים, Hatch, סן פרנסיסקו. עשרות יזמים מפוזרים בחלל אחד ענק. צילום: גיקטיים

אחד מחללי העבודה ב-SoMa הוא Hatch (לִבקוֹעַ). מדובר באופן ספייס רחב במיוחד שמארח היום 70 סטארטאפים שיושבים יחד, ומפוזרים על פני 700 שולחנות. החלל עצמו הוא קומה ענקית ללא כל הפרדה והאוכלוסיה כיאה לסן פרנסיסקו מגוונת וכוללת את כל הגוונים, הצבעים והמבטאים – קיבוץ גלויות אמריקה סטייל.

המודל פה מבוסס על הזמנת שולחן. יזם שרוצה להצטרף ל-Hatch יכול להגיש בקשה ותמורת 600 דולרים לאדם, יקבל כסא, שולחן, אינטרנט, מטבחון מפנק וגישה לחדרי ישיבות. המודל מאפשר לחברה לגדול באופן הדרגתי ולהשתלט על עוד ועוד שולחנות עד שתהפוך להיות גדולה מידי (12 שולחנות הם המקסימום) ואז תאלץ לפרוש כנפיים ולעזוב את הקן.

במתחם הזה יושבת גם חברה ישראלית אחת בשם ClipCall שמחזיקה את מרבית עובדיה ברעננה, אבל הבינה שכדי להגיע למשתמשים אמריקאים לא מספיק לדבר אנגלית אלא צריך לשלוט באמריקאית שוטפת. בכלל, בשיחות שניהלתי עם יזמים ישראלים שבחרו להקים את המשרדים שלהם בסן פרנסיסקו המוטיב הזה שב ועולה – אם אתה רוצה להגיע למשתמשים ממדינה מסויימת אתה חייב להכיר אותם מקרוב והדרך היחידה לעשות זאת תהיה לחיות ביניהם.

השולחן של ClipCall בסן פרנסיסקו. שני עובדים בארה״ב ועוד 8 בישראל

השולחן של ClipCall בסן פרנסיסקו. שני עובדים בארה״ב ושמונה נוספים בישראל

כמה פעמים אינסטלטור דפק לכם ברז?

אם תשאלו את דניאל שקד, מייסד ומנכ״ל ClipCall, שהעתיק את חייו ואת חיי משפחתו לסן פרנסיסקו, השיפוצנקים לא באמת אשמים, להפך – הם הקורבנות בסיפור הזה. ״כשאדם פותח עסק קטן הוא מדמיין איך הוא יגדל ויצליח, אבל המציאות הרבה פעמים שונה. רוב העסקים נסגרים בשנים הראשונות ממיליון סיבות שלא באמת נוגעות לעבודה עצמה אלא לכל מה שמסביב. הזמן שאינסטלטור או מוביל שהקימו עסק קטן מעבירים בתיקון תקלות הוא שולי, מנגד, הם שורפים את מרבית הזמן שלהם על ניהול חשבונות, לקוחות, פרסום, נסיעות, מיסים, ספקים ומה לא. הם פשוט קורסים תחת העומס ואין להם את הכלים להתנהל חכם ומסודר״, מסביר שקד.

ב-2007 הקים שקד את החברה הראשונה שלו אחרי שהחליט לפרוש מצבא קבע ולהצטרף להייטק. לחברה קראו No Problem והרעיון שלה היה מהפכני לאותה העת. שקד הציע לאתרי תוכן להטמיע ווידג׳ט קטן באתר שלהם שסרק את הטקסט והבין בדיוק במה עוסקת הכתבה. אם קראתם מאמר שעוסק בהסכם גירושים למשל, היתה קופצת לכם הודעה קטנה ששואלת אם אתם מחפשים עורך דין בתחום. אלא שכאן מתחיל החלק המעניין – במידה ובאמת חיפשתם איש מקצוע מסויים בהתאם למה שקראתם, הייתם מזינים את הפרטים שלכם והמערכת היתה מתקשרת למספר בעלי עסקים ומציעה להם לפנות אליכם. No Problem מצידה היתה מעבירה את פרטי הקשר שלכם רק לאדם שהיה מוכן לשלם לה את הסכום הכי גבוה עבור התיווך הזה שיזמה. מנגד, בעל העסק היה זוכה ללידים מאוד איכותיים ומדוייקים. הפעילות העסקית של No Problem בישראל נמכרה ב-2011 לדפי זהב, אלא ששקד כבר צבר המון ניסיון וידע הנוגע לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.

חלל העבודה של Hatch בסן פרנסיסקו. קהילה של יזמים צעירים

חלל העבודה של Hatch בסן פרנסיסקו. קהילה של יזמים צעירים

צריכים להחליף שקע? צלמו קטע וידאו קצר וחשמלי בדרך אליכם

הפתרון של ClipCall פשוט: יש לכם נזילה, החלטתם לצבוע את הסלון מחדש או החלטתם לבנות פרגולה במרפסת? מעולה, צלמו קטע וידאו קצר ותסבירו מה בדיוק אתם רוצים. מיד לאחר שתעשו את זה ותוך התחשבות במספר קריטריונים שונים כמו המיקום שלכם, אופי הבעיה וכ״ו, תוצג הפניה שלכם למספר אנשי מקצוע רלוונטים. מאותו רגע הכל מנוהל באפליקציה. השיחות, ההודעות, התמונות, הצעת המחיר והתשלום, הכל נעשה ישירות דרך ClipCall שדואגת לייצר סדר לאיש המקצוע מצד אחד ולאפשר לכם לפנות לאנשי מקצוע באופן ישיר ולפעמים אפילו לחסוך את התשלום על ביקור הבית שהרי הם קיבלו קטע וידאו שמציג באופן מדוייק את הבעיה.

למה דווקא בסן פרנסיסקו, מה רע ברעננה?

״בארץ יש הרבה אנשים טכנולוגים מעולים אבל בכל הנוגע לעיצוב וחווית משתמש אנחנו עדיין רחוקים שנות אור מארה״ב. מלבד זאת, הדרך שלי ללמוד את הלקוחות שלי ואת המנטליות שלהם הכריחה אותי להגיע לפה. למדתי המון על מה חשוב לצרכן האמריקאי וחשוב יותר – מה החולשות והבעיות של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים פה״, מסביר שקד.

סיד בגובה 2 מיליון דולר

הדרך לסן פרנסיסקו נסללה ל-ClipCall באמצעות תוכנית ההאצה וההשקעות של שולי גלילי, לירון פטרושקה וגיל בן ארצי – Upwest. ״החלטתי שהדרך הכי טובה לבנות את זה נכון תהיה באמצעות תוכנית האצה. בספטמבר האחרון התקבלנו ל-Upwest ולמשך 4 חודשים עזבתי את המשפחה והעתקתי את חיי לסיליקון ואלי. הכרתי פה המון אנשים ויצרתי המון שיתופי פעולה וקשרים. אנשים מפייסבוק, גוגל, לינקדין ו-Yelp נתנו לי פידבקים על המוצר והשפה העיצובית. את הפידבקים העברנו חזרה לצוות הישראלי שלנו והוא התחיל לשנות ולעדכן בהתאם למה שלמדנו על הקהל שאנחנו פונים אליו. במהלך התקופה הזו גייסתי 2 מיליון דולר משני אנג׳לים שהיו מהמשקיעים הראשונים באובר ו-We Work, יחד עם לול ונצ׳רס ו-Upwest״. מספר שקד.

Hatch בסן פרנסיקו, צילום: גיקטיים

Hatch בסן פרנסיקו, צילום: גיקטיים

במה שונה סצנת הסטארטאפים בסן פרנסיסקו מזו הישראלית?

״נתחיל בסבבי הגיוס: סיד של 2 מיליון דולר כאן הוא סטנדרט. סבבי A נעים בין 15 ל-20 מיליון דולר לעומת סביב ה-5 מיליון דולר בארץ. אם בארץ הרבה יזמים נאלצים להתפשר על איכות בשל בעיות תקציב ויעדיפו במקרים מסויימים לפנות לפייבר כדי לעצב לוגו, פה התפיסה קצת אחרת ואתה משקיע יותר כסף ומתפשר הרבה פחות. בכלל, החשיבה בארץ היא בקטן ופה בענק״.

״אחד החסרונות כאן ביחס לארץ היא ללא ספק התחרות. כשיש כל כך הרבה חברות שמרוכזות במקום אחד התחרות על גיוס העובדים מטורפת ואתה צריך להיות מאוד אטרקטיבי כדי שיעדיפו דווקא אותך״.

״שוני נוסף נעוץ במנטליות של האמריקאים. אתה יכול לפנות כאן למתחרים הכי גדולים שלך והם יפנו זמן וישוחחו איתך. בארץ כולם מפחדים ולחוצים ממהלכים כאלה ופה זה פשוט לא קיים, אנשים שמחים לשוחח על הכל, גם אם אתם מתחרים אחד בשני״. מסביר שקד.

איפה המוצר שלכם עומד היום?

״אנחנו נערכים להשקה בימים הקרובים וכרגע זמינים בבטא. האפליקציה זמינה להורדה לאייפון ולאנדרואיד בתוך ארה״ב בלבד בשלב זה אבל אנחנו לא מקדמים אותה עדיין״.

וידאו: הפתרון של ClipCall הישראלית

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם. עורך אתר גיקטיים.

הגב

1 תגובה on "הצצה למתחם Hatch בסן פרנסיסקו ולחברת ClipCall הישראלית שתמצא לכם טכנאי בקליק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אלי
Guest

דניאל שקד הוא נוכל.
מי שמכיר את מעלליו בארץ יודע, לקח כסף ממשקיעים, היה מעורב במספר משפטים בארץ. מרחם על מי שמעורב איתו הן ברמה העסקית והן ברמה האישית. מנפנף בכל מקום בנסיון הצבאי שלו.
אשרי מי שמתרחק ממנו ומכמותו

wpDiscuz

תגיות לכתבה: