Chrome Web Store משתדרגת ומציעה מעתה תוספים בתשלום

השדרוג החדש של החנות המקוונת מבית כרום יאפשר גם למפתחי התוספים, ה-Themes והאפליקציות להרוויח מהמוצרים שלהם, באמצעות גביית תשלום מהמשתמשים. אך האם הם יסכימו לשלם?

מקור: Google Developers Blog

מקור: Google Developers Blog

גוגל משיקה שדרוג חדש ל-Chrome Web Store שיאפשר למפתחים להתחיל להרוויח ממגוון המוצרים שיציעו למשתמשים ולא רק מה-Packaged Apps. בתכנית, מודל תשלום ואף מודל מנוי מתחדש לתוספים, אפליקציות ואפילו ל-Themes.

מציגה את מודל הרווח

במסגרת השינויים החדשים שמציגה גוגל לחנות המקוונת שלה, היא פותחת באפשרות למפתחי Packaged Apps, אפליקציות המסוגלות לרוץ גם במצב אופליין, לאפשר למשתמשים להתנסות במוצר לפני התשלום עבורו. כך שבמקום שהמשתמשים קודם כל ישלמו ורק לאחר מכן יוודאו שהמוצר אכן עונה על דרישותיהם, יוכלו המפתחים לקבוע את משך ה-Trial במהלכו המוצר יהיה זמין בחינם לאותם משתמשים.

אך השדרוג המשמעותי אותו מציגה גוגל בהקשר של החנות המקוונת שלה, הוא פתיחת אפשרות גביית התשלום עבור מפתחי התוספים, האפליקציות וה-Themes. כלומר, כעת גם הם יוכלו להרוויח מהמוצרים השונים שעד היום הציעו בחינם, גם כאן באמצעות מודל התנסות ראשוני, גביית כסף מראש או באמצעות מנוי חודשי מתחדש, בהתאם למוצר ולרצונותיו של המפתח העומד מאחוריו.

במטרה להפוך את תהליך התמחור והגבייה לפשוטים יותר עבור המפתחים, השיקה גוגל את ה-Developer Dashboard, דרכו יכולים המפתחים לעקוב ולנהל את התוספים, האפליקציות וה-Themes השונים שלהם. המפתחים יוכלו להציע אפשרות לרכישות גם בתוך המוצרים שיוצעו בחינם, להציג מחירים שונים על פי איזורים וכדומה. גוגל שיפרה גם את תהליך הפרסום בחנות המקוונת, באמצעות הרחבת ה-API הקיים שיאפשר למפתחים ליצור, לעדכן ולפרסם את המוצרים השונים.

בבלוג הרשמי של מפתחי גוגל הסבירה החברה כי סט הכלים והשירותים החדש נועד להפוך את תהליך פרסום המוצרים והשגת הרווחים לפשוט יותר מבעבר, ופירטה מהם השינויים החדשים באמצעות הטבלה הבאה:

מקור: גוגל

מקור: גוגל

מכפרת על העבר?

אם אתם שואלים אותנו, השדרוג הנוכחי מגיע כתגובה ישירה לבעיות בהן נתקלה החברה בינואר האחרון, כאשר הסירה שני תוספים לאחר שגילתה כי החלו לדחוף פרסומות למשתמשים תוך כדי הפרת תנאי השימוש בפלטפורמה. גוגל הבינה ככל הנראה שהמפתחים מעוניינים להרוויח משעות העבודה שמשקיעים והדרך היחידה שיכולים לעשות זאת היא באמצעות הצגת פרסומות, בצורה חוקית יותר או פחות.

לכן, החליטה גוגל לקחת את המושכות לידיה ולהציע למפתחים דרך נוספת, הוגנה ואולי אפילו יעילה להרוויח מהמוצרים שמפתחים, כבר בעת השימוש הראשון. כעת עולה השאלה הגדולה ביותר: האם המשתמשים יסכימו להשקיע סכום, מינימלי ככל שיהיה, על מנת להשתמש בתוסף שהיה זמין עד עכשיו בחינם?

התשובה המיידית היא לא, אך אנחנו לא בטוחים שאכן זה המקרה. בהתחשב בעובדה שברוב המקרים מדובר במפתחים עצמאיים שעוזרים למשתמשים לשפר את חווית הגלישה והשימוש שלהם בדפדפן, ייתכן שירגישו מעט יותר אדיבים ויבחרו “לתרום” עבור השימוש במוצר. המפתחים מצידם, יקבלו תמריץ כספי על מנת ליצור מוצרים טובים ושלמים יותר מאלה שמציעים היום, שכן יכולים להניב רווחים משמעותיים.

כמובן שיהיה עלינו להמתין ולראות מה יהיו התמחורים השונים שיציעו המפתחים והאם המשתמשים יעדיפו לשלם, או להמשיך לחפש מוצרים חינמיים שיציעו את אותה התפקוד במסגרת קצת שונה. אין ספק שלגוגל ולמפתחים צפוייה עבודת שיווק קשה, אך מי יודע – יכול להיות שזה ישתלם עבורם וכמובן, גם עבורנו.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: