בקרוב בכרום: פרסומות בתוספי הדפדפן

בקרוב תתחילו לראות מודעות במיקום חדש בדפדפן כרום: בתוך התוספים עצמם. האם המשתמשים יגיבו בסלחנות?

מקור: flickr. cc-by Images_of_Money, עיבוד תמונה

נדמה כי אחד התוספים הנפוצים ביותר לדפדפנים, הוא זה שמסוגל לחסום פרסומות באתרים השונים. כעת, מסתמן כי גוגל מעוניינת לעזור – לפחות למפתחים – להרוויח מעט יותר, באמצעות הטמעת מודעות בתוספים שמפתחים. מה בדיוק זה אומר וכיצד זה יבוא לידי ביטוי?

לא תוכלו לברוח

יחד עם התפתחותה של רשת האינטרנט, כך גם התפתחה התעשייה שמחזיקה את כל העסק ביחד – תעשיית הפרסום. כיום ניתן למצוא (כמעט) בכל אתר באנרים, פרסומות ואפילו מודעות טקסט, שיכולות לעזור לבעל האתר להרוויח עוד כמה שקלים בחודש.

אך ככל שעסק הפרסום התפתח, כך התפתחה גם הטכנולוגיה המסוגלת לחסום את אותן הפרעות. כיום, המפתחים מציעים חוסם פרסומות לדפדפנים השונים הקיימים בשוק ונראה כי זהו אחד התוספים הראשונים שהמשתמשים ממהרים להוריד. אך ייתכן כי גוגל מתכננת לשנות מצב זה ובגדול.

אתר The Next Web מדווח כי קיבל הודעה רשמית מגוגל, בה נאמר שמפתחי התוספים לדפדפן כרום יכולים להתחיל להטמיע את שירות ה-AdSense של החברה, ישירות אל התוסף עצמו. כך יוכלו לעקוף את אותם ‘חסמים’ ועל הדרך להרוויח מאותם משתמשים התומכים במוצר שפיתחו.

ואולי בכל זאת?

בספטמבר 2009, הכריז צוות הפיתוח של כרום שכעת ניתן לפתח תוספים עבור הדפדפן ואף הציג מספר תוספים שפיתח בעצמו, כאשר הגלריה הראשונית הציגה למעלה מ-300 תוספים זמינים. גלריית התוספים יצאה משלב הבטא שלה בינואר 2010, כאשר בשלב זה הציגה למעלה מ-1,500 תוספים.

ובכל זאת, התוספים הפופולאריים ביותר בקרב המשתמשים – הם כמובן אלה המסוגלים לחסום פרסומות. וכעת, לאור השינוי החדש, מפתחים בעלי תוספים ויזואלים יוכלו להתחיל להטמיע מודעות פרסומיות במוצרים שלהם. כך לדוגמה, תוספים כגון Silverbird יוכלו להציג בשורה העליון של החלון מודעת טקסט. יישום לכך הציג The Next Web בתוסף הדפדפן האישי שלו:

מקור: The Next Web

כעת, ההחלטה נתונה בידי המפתחים. במידה ואכן יבחרו להטמיע את הפרסומות השונות בתוספי הדפדפן, אין ספק כי המשתמשים יגיבו למהלך זה, אך יהיה מעניין לראות כיצד בדיוק יגיבו. בעוד שפרסומות הן בדרך כלל מטרד, ייתכן שברגע שהמשתמש יודע שמאחורי הדרישה לכסף עומד מפתח קטן ופשוט, בדיוק כמוהם – יהיו מעט יותר סלחניים כלפיהם.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

8 תגובות על "בקרוב בכרום: פרסומות בתוספי הדפדפן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
הגולש
Guest

בגלל זה הכי טוב פיירפוקס

פבל
Guest

צריך להודות שהמשתמשים, לא רק הטייקונים, הם חזירים.
הם רוצים להנות מתכנים מענינים, בחינם, וללא פרסומות.
כל העיקרון של וולנטריות לא יעבוד כאן – צריך לכפות את הפרסומות על המשתמשים, בדיוק כמו שעושים בסרטונים וב YOUTUBE.

ירון
Guest

פיירפוקס, הנה אני בא.

מישו
Guest

כנראה שהכסף יותר חשוב מאיכות וכבר לא איכפת מה הלקוח/המשתמש באמת רוצה

אלונסקי
Guest

מרגיש קצת נבגד… למרות שאני לא משתמש בהרבה תוספים, אחד הראשונים שאני מוריד עם כל התקנה של כרום זה חסם הפרסומות. וכן אני משתמש “חזירי” כמו שפבל הגדיר אותי: אני יודע איך להימנע מפרסומות ואני לא חושש לעשות את זה. ככה זה כל האקר, הם יוצאי דופן מהאוכלוסייה.

תגיד לי פבל, אם היית מכיר דרך להימנע משלטי החוצות בכבישים, לא היית עושה זאת?

אלון
Guest

הבעיה היא לא פרסומת נטולת גרפיקה וריצוד. הבעיה מתחילה כאשר מי שעומד מאחורי האתר (תוסף במקרה זה) שם מודעה שהיא כולה צבעים קופצים, אני פשוט לא יכול להתרכז במה שקורה באתר.
לאף אחד כמעט לא מפריעות שלוש השורות של הפרסום בגוגל מעל תוצאות החיפוש. וזה ההבדל הגדול.

עופר
Guest

פבל, לא הייתה לי בעייה עם פרסומות ומעולם לא חסמתי עד שנוכחותן הפכה לפולשנית ואלימה מדי.
אין לי בעייה עם באנרים, אבל מאז שהפרסומות התחילו להשתלט על כל חלקה טובה בדף, לקפוץ מכל חור ולפלוש לחיי באופן כזה שפגם לחלוטין בחוויית הגלישה שלי, התקנתי תוספים שחוסמים.
אתרים צריכים למצוא איזון בין פרסום לבין מתן חוויית גליה סבירה.

פבל
Guest
ממחקרים שנעשו, התגלה שרוב האנשים פיתחו עיוורון פריפריאלי כך שהם לא רואים את הפרסומות, והן מאבדות מהאפקטיביות שלהן, כך שבתנאים הללו המפרסמים לא מוכנים לשלם עליהם את אותו מחיר. באנרים וחלונות קופצים זו טכנולוגיה של אתמול, גם אחוזי ההמרה הולכים וקטנים וגם תוספי חסימת חלונות אינם נחלת ההאקרים, אלא מזמן כבר הגיעו למחשבי הסבתות והאמהות. בעלי האתרים הבינו שאין מנוס משילוב הפרסומות בגוף התוכן – פרסומות סמויות, תגובות ממומנות (YNET), או בתחילת כתבות וסרטוני הוידאו (כל האתרים הישראלים וגם YOUTUBE) בסופו של דבר זה יציק באותה מידה ולא יהיה מזה מנוס – שכן המטרה של המפרסם הינה השגת הקשב של… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: