בואינג במהלך שמוכיח שמטוסים אוטונומים קרובים מתמיד

החברה הודיעה על רכישת Aurora המפתחת כלי תעופה עם יכולות אוטונומיות. בין לקוחותיה: אובר, שמעוניינת להשתמש במערך התעופה שלה על מנת להציע שירותי מוניות מעופפות

מקור: Aurora Flight Sciences

יצרנית המטוסים בואינג (Boeing) הודיעה בסוף השבוע על רכישת Aurora Flight Sciences האמריקאית, במטרה לקדם את החזון שלה למטוסים עם יכולות אוטונומיות. החברה הנרכשת מפתחת ומייצרת מערכות אוטונומיות מתקדמות, כמו גם כלי תעופה הממריאים באופן אנכי וכאלו המופעלים באופן מוחלט על ידי אנרגית השמש (סולארים). “הכוח המשולב והחדשנות של הצוותים שלנו יקדמו את הפיתוח של אוטומציה למערכות מסחריות וצבאיות”, אמר גרג היסלום, קצין הטכנולוגיה הראשי וסגן נשיא בכיר של בואינג.

בינתיים – לא להחליף את הטייס, אלא לסייע לו

מאז הקמתה בשנת 1989, המערכות האוטונומיות של Aurora העושות שימוש בלמידת מכונה ובמערכות בקרת טיסה מתקדמות איפשרו להטיס למעלה מ-30 כלי טיס בלתי מאוישים. אחרי מספר שיתופי פעולה בעשור האחרון במסגרתם יצרו שתי החברות כלי תעופה לשימוש מסחרי וצבאי, החליטה בואינג לעלות שלב בקשר ולרכוש את השליטה בחברת התעופה האוטונומית. פרטי העסקה לא נמסרו והיא עדיין לא נסגרה סופית שכן היא ממתינה לאישורים רגולטוריים סופיים. גם לאחר הרכישה, החברה הנרכשת תפעל כחברה עצמאית תחת בואינג.

כנראה שמה שמצא חן בעיני בואינג הוא בין היתר הקונספט של Aurora למטוס מסחרי שמכונה D8, שמבטיח למקסם את האפקטיביות, למזער עלויות ולשפר את חווית הנוסעים במקביל. הסיבה לכך היא שהמטוס מגיע עם כנפיים קצרות יותר, מה שאומר שמשקלו נמוך יותר, וכתוצאה מכך צריכת הדלק פחותה. בנוסף, מנועי המטוס משולבים בחלקו האחורי ולא מתחת לכנפיים, וגם הם בעלי מימדים קטנים יותר, מאפיין שתורם גם הוא להפחתה בעלויות הדלק בשל משקל נמוך יותר. מבחינה חיצונית אגב, מדובר במטוס בעל עיצוב די סטנדרטי עם סידור מושבים ‘קלאסי’ של 2-4-2 ומסכים אישיים בכל מושב.

מערך הטיסה האוטונומי של Aurora לא נועד להחליף לחלוטין את צוות הטיסה, אלא לצמצם אותו. בסופו של דבר, הרעיון הוא לארגן מחדש את התפקידים בתא הטייס, ולאפשר לבני האדם לבצע משימות המתאימות לבני אדם, ולהשאיר את החלק האוטומטי והמשימות הללו למערך האוטומציה, שוב – על מנת לייעל תהליכים ולחלק את התפקידים השונים בין הטייס למכונה בהתאם ‘להתמחות’ של כל אחד.

שמה של Aurora עלה לכותרות לפני מספר חודשים בעקבות תכנונה של אובר לבחון את השימוש ברכבים מעופפים כבר עד שנת 2020, כאשר יצרנית כלי התעופה הייתה אחת מהשותפות לפרויקט. לפי אותו דיווח, אובר מתכננת להתחיל בניסוי של שירות “UberAIR” בעוד שנים בודדות בדובאי ודאלאס, כאשר החזון הוא לאפשר לנוסעים להזמין טיסות ברכבים מעופפים באותו האופן שבו הם יכולים להזמין כיום טרמפים ברכב ״רגיל״. יתרה מכך, לטענת החברה על אף הטכנולוגיה האדירה שיעשה בה שימוש במידה ושירות כזה יצא לפועל, תעריף הנסיעה (או יש לומר הטיסה) יהיה זהה לתעריף הנסיעה כיום, ואולי אפילו זול יותר הודות לכמות הדלק הנדרשת שפחותה באופן משמעותי מהדלק הנדרש לנסיעה לאותו היעד בכביש בשל הזמן הממושך יותר.

וידאו: מטוס העתיד של בואינג?

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: