באידו הסינית מצטרפת לסבב השקעה בסך 117 מיליון דולר בטאבולה הישראלית [גיוס]

ברגע האחרון החליטה להצטרף גם ׳גוגל הסינית׳ לגיוס, במהלך שעשוי לתרום מהותית לאסטרטגיה של הישראלית

 

מקור: Taboola

מקור: Taboola

ענקית החיפוש הסינית (Baidu) הודיעה היום (ב׳) על השקעה אסטרטגית שביצעה בחברת המלצות התוכן הישראלית Taboola. מדובר בהשקעתה השלישית של ענקית החיפוש הסינית בחברות ישראליות, אשר השקיעה עד כה באפליקציה המוזיקלית Tonara ו-Pixellot, שפיתחה מערכת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה ושדה ראיה רחב.

שתי החברות סרבו לציין את סכום העיסקה שמוערך בעשרות מיליוני דולרים. הסיבה להתעקשותה של באידו להצטרף לסבב הגיוס ככל הנראה נובעת מהפוטנציאל האסטרטגי הטמון בשיתוף פעולה בין ענקית חיפוש לרשת פרסום מבוססת תוכן. ״גוגל הסינית״ צפויה להטמיע את טכנולוגיות המלצות התוכן של טאבולה, מה שיאפשר החדרתו של המוצר לשוק הסיני.

לא רצתה לפספס את הרכבת

באידו החליטה להצטרף לסבב הגיוס שהשלימה החברה בחודש פברואר האחרון בהיקף של 117 מיליון דולרים בהובלת Fidelity Management ו-Research Company. עוד השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים Marker LLC ו-Steadfast Capital ומשקיעים אסטרטגיים חדשים בהם Advance Publications, Comcast Ventures, מר קרלו דה בנדטי, יו״ר Gruppo Editoriale L’Espresso, יאהו יפן, Groupe Arnault ועוד.

המערכת שפיתחה טאבולה מפענחת את מעורבות הגולש, תוך כדי שצופה בסרטונים וקורא ותכנים על גבי הרשת. כך ניתן למשל לנתח את הסרטונים הרלוונטים ביותר עבור כל גולש במהירות, ולהציע לו לא רק תכנים נוספים המתאימים לו, אלא גם תכנים המתאימים לאתרים השונים בהם גולש. על מנת לעשות זאת, בנתה החברה מדד הנקרא EngageRank, שמכיל את הפרמטרים השונים הנדרשים על מנת להציע את התכנים למשתמשיה. בעוד שבתחילת דרכה החברה התמקדה בהמלצת תכני וידאו, בשנתיים האחרונות החלה להציג גם המלצות תוכן טקסטואלי וכך בעצם מתחרה ראש בראש בחברה ישראלית המציעה שירות דומה – Outbrain.

בריאיון עם גיקטיים שנערך בחודש פברואר שאלנו את אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל החברה, מדוע גייסה סכום גדול כל כך, בהתחשב בכך שרווחיה השנתיים מסתכמים בלמעלה מ-200 מיליון דולר. סינגולדה השיב וענה כי ״החברה רושמת רווחים כבר 6 רבעונים רצופים. החברה היא חברה טכנולוגית מאוד והגיוס הקרוב אמור לשמש אותנו להמשיך ולשפר את הטכנולוגיה, בין אם באמצעות הגדלת מרכז הפיתוח שלנו בתל-אביב שמוביל את הצד הטכנולוגי של החברה ובין אם באמצעות רכישות של חברות וטכנולוגיות משלימות שיכולות לספק לנו ערך מוסף. כמו כן, הכסף אמור לשמש גם להמשך ההתרחבות הגלובלית של החברה ולכניסה לשווקים נוספים״.

מדובר בסבב הגיוס החמישי של טאבולה מאז נוסדה ב-2007. כבר בשנה הראשונה גייסה החברה 1.5 מיליון דולרים מ-Evergreen בסבב הסיד, בנובמבר 2008 גייסה 4.5 מיליון דולרים בהובלת Evergreen ובהשתתפות משקיעים נוספים במסגרת סבב הגיוס הראשון, באוגוסט 2011 גייסה 9 מיליון דולרים בהובלת Crescent Point ו-Evergreen במסגרת סבב הגיוסים השני בשנת 2012 גייסה 10 מיליון דולרים נוספים בהובלת קרן Marker LLC ובהשתתפות Evergreen ו-WGI Group במסגרת סבב הגיוסים השלישי. בפברואר 2013 השלימה טאבולה סבב גיוס הון בהיקף של 15 מיליון דולרים בהובלת קרן ההון סיכון Pitango Venture Capital. סך גיוסיה של החברה עד כה מסתכמים בכ-157 מיליון דולר.

נכון לעכשיו הפלטפורמה של טאבולה משרתת מעל ל-200 מיליארד המלצות ליותר מ-550 מיליון מבקרים יחודיים (Unique users) מידי חודש וביניהם אתרים פופולארים כדוגמת USA Today, Fox Sports ו-NBC News. מטה החברה ממוקם בניו יורק ומשרדיה פרוסים בתל אביב, לונדון, בנגקוק ופסדינה.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: