אמזון תתחרה בגוגל: תשיק שירות פרסום חדש

המערכה בין גוגל לאמזון מתחדשת והפעם ענקית הקמעונאות מתכננת להשיק כבר בתחילת 2013 שירות שיתחרה ראש בראש מול AdSense. מה עם פרטיות המשתמשים?

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

לאחר שבחודש נובמבר האחרון נודע כי פייסבוק מתחילה לעבוד על שירות פרסום לאתרים חיצוניים, נראה כעת כי ענקית אינטרנט נוספת מעוניינת להכנס אל מערכה זו – אמזון. בניגוד לפייסבוק, שעדיין לא הכריזה על תכנית הפעולה שלה, אמזון מתכננת ללכת ראש בראש מול גוגל ושירות AdSense.

על פי דיווח שמגיע מ-AdWeek, אמזון עבדה במהלך השנה האחרונה על פיתוח פלטפורמה חדשה למפרסמים, המציגה מערכת בידים אוטומטית ובעלת האפשרות להתממשק אל פלטפורמות קיימות, כגון Googld AdX, PubMatic ואחרות. פלטפורמת הפרסום עצמה תאפשר לאמזון “למכור” את הרגלי הקנייה של לקוחותיה למפרסמים חיצוניים, כאשר אלה יוכלו להציג להם את המודעות הטובות והרלוונטיות ביותר עבורם ברחבי האינטרנט, ולא רק באתר הרשמי של אמזון.

במידה והקונספט של השירות נשמע לכם מוכר, זה לא מקרי – מדובר במנגנון עבודה דומה לזה הקיים כיום במערכת AdSense של גוגל. אין זה מפתיע שאמזון מעוניינת גם היא להציע שירות דומה, שכן AdSense אחראי לכ-30 אחוזים מכלל הרווחים של גוגל – כך שמדובר בשירות רווחי ביותר, במיוחד אם יש לך מידע רלוונטי להציג ולמכור למפרסמים.

מתעניינים בטוסטר משולשים?

נכון להיום, אמזון כבר מפעילה שירות פרסום באתר הרכישות שלה, כמו גם במכשירי הקינדל אותם מוכרת במחירים מוזלים בתמורה לשטח פרסום המוצג למשתמשים. אך בעוד שעד היום התעסקה בצד “המסורתי” של עולם הפרסום, כעת מעוניינת החברה להגדיל את קהל היעד של הפלטפורמה ולצאת מגבולות אזור הנוחות שלה – ולהתפרס על פני האינטרנט כולו.

בכל הנוגע לפרטיות הגולשים, AdWeek מציין כי על פי מקורות המקורבים לנושא, אמזון תדאג לשמור על פרטיות משתמשיה ותאפשר למפרסמים ליצור מודעות המתבססות על מספר פרמטרים כלליים ומוגדרים מראש, כגון מגדר, טווח גילאים, המדינה ממנה המשתמש גולש והמוצרים בהם התעניין באתרה – ללא חשיפת שמו המלא, כתובת מגורים, טלפון, אימייל, היסטוריית רכישות וכדומה.

בעוד שאמזון עצמה לא הסכימה להגיב לעניין, וציינה כי היא אינה משתפת עם התוכניות העתידיות שלה, הדיווחים מעידים כי החברה החלה כבר לגלגל את הפלטפורמה בצורה איטית במיוחד במהלך 2012, כך שכבר ברבעון הראשון של 2013 צפוייה להציג אותה לקהל המפרסמים הרחב. במידה וזה נכון, אין ספק שתוכל להעניק תחרות משמעותית לגוגל – בזכות המידע הרחב, האישי והרלוונטי שאוחזת בקרבה בכל הנוגע להרגלי הקנייה ותחומי העניין של המשתמשים.

מסתמן כי 2013 עתידה להיות שנת הפרסום המקוון, כאשר עוד ועוד חברות רוצות להכניס את ידיהן לשוק זה, המתפתח בקצב אדיר ומסחרר הודות לאלמנטים הרבים והשונים אותם בוחרים המשתמשים לחשוף על גבי שלל האתרים והרשתות החברתיות בהם גולשים על בסיס יומי. לכן, ייתכן כי בקרוב כל הפרסומות המעיקות המופיעות לכם בצידי העמודים אכן יהיו רלוונטיות – ומי יודע, אולי אפילו יגרמו לכם להוציא עליהן הרבה יותר.

חן אידן

אוהבת גאדג’טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה on "אמזון תתחרה בגוגל: תשיק שירות פרסום חדש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
עדי
Guest

בהמשך לכתבה זו, לדעתי יהיה קשה מאוד לאמזון להתחרות בשירות הפרסום המקוון של גוגל,
כי בכל זאת גוגל קיימת מס’ שנים לא מבוטל , המפרסמים מכירים טוב את הממשק וגוגל מהווה מנוע חיפוש עדיין הגדול ביותר בעולם.

בהצלחה לכולם:)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: