נסיעת מבחן: אלפא רומיאו 159 2.2JTS

שעת לילה מאוחרת, כביש 4 צפון, העלייה במחלף מורשה לכביש 5 מערב. אלפא רומיאו 159 לוקחת את הסיבוב בלי בקרת יציבות ועם 185 כ”ס בגלגלים הקדמיים, שאמורים גם להשלים את הפנייה. הכיף מתחיל כאן.

alfaromeo_logo_rgb_aבאחד מימי השבוע קיבלתי טלפון מאנשי אלפא רומיאו ישראל: “דביר, האלפא רומיאו 159 תחכה לך ביום שישי בצהרים בסוכנות. זה בסדר?”

באותה שנייה עלה לי חיוך גדול על הפנים – מכונית סלון איטלקיה וחמה, רק שלי, לכל הסופ”ש! “ברור שזה בסדר” עניתי, וקבענו להיפגש ביום שישי באחת בצהרים – “האלפא תחכה לך בחוץ“. חצי דקה אחרי כבר הייתי בלוח שנה, רושם את המאורע החגיגי (אירוע שמתרחש כל היום, עם חזרה ל-3 ימים) ואז ראיתי שהסופ”ש שלי נופל על יום כיפור. 185 כ”ס ו-23.4 קג”מ מומנט, תיבת הילוכים סלספיד (שליטה מההגה) עם 6 הילוכים, 9 כריות אוויר, מערכות ABS, VDC ו-TCS, מערכת סאונד משובחת עם 8 רמקולים ומהירות מירבית של 222 קמ”ש – כל זה יישב אצלי בחנייה ויעשה פוזות לרוכבי האופניים. “זה בסדר”, אמרתי לעצמי, “רק תנוחי בחנייה ותהיי יפה”.

אלפא 159 עושה פוזה בשדה

אלפא 159 עושה פוזה בשדה

האלפא רומיאו 159 היא מכונית סלון במיטב המסורת האיטלקית. בדומה לאחותה הקטנה, המיטו, גם כאן הכיף מתחיל עוד לפני שנכנסים לאוטו. גריל כרום משולש (סימן ההיכר של האלפות באשר הן) ושלישיית פנסים מקבלים את פני הבאים ושני אגזוזים בשרניים מברכים את העוזבים. בתוך האלפא – העניינים אפילו משתפרים: “תא הטייס” נבנה עם הטייה קלה לכיוון הנהג, פתרון מצויין שפשוט מונע מזוגתך/אשתך/אקסית לראות מה קורה עם המחוונים, בעיקר השמאלי של המהירות. התאורה האדומה של הקונסולה בהחלט מוסיפה פלפל לכל החוויה, מערכת בקרת האקלים (מפוצלת לשני איזורים + יציאה ליושבי השורה השנייה) שומרת על הקור בפנים והסאונד משמיניית הרמקולים משכיח את כל מה שקורה בחוץ. המפתח יושב בתא שלו, לחיצה על כפתור Start/Stop והמנוע מתעורר לחיים.

אלפא רומיאו 159 בפוזה מגרה

אלפא רומיאו 159 בפוזה מגרה

תיבת ההילוכים באלפא רומיאו 159 2.2 JTS היא מסוג Sele-Speed עם 6 הילוכים. בעברית זה אומר תיבת הילוכים רובוטית (ללא דוושת קלאץ’) עם תפעול אוטומטי או ידני – באמצעות ידית ההילוכים או מנופים מאחורי ההגה. יש גם מצב “ספורט” שזה המקביל הממונע לטייסון גיי ולאמיצים שבינינו יש כפתור המבטל את מערכות בקרת היציבות והמשיכה – ואז אתם מרגישים כאילו אוסיין בולט בעצמו דוחף את האוטו.
תיבת ההילוכים מרגישה כמו תיבה ידנית, במיוחד בנסיעה בתוך העיר עם ההילוכים הנמוכים (ראשון, שני ושלישי) בה ממש אפשר להרגיש את התיבה מחליפה הילוך – במצב “ספורט” ובהילוכים הגבוהים ההשהייה פחות מורגשת ומהירה יותר. מכיוון שמדובר בתיבה רובוטית התחלת הנסיעה מרגישה מוזרה קצת – לוחצים על דוושת הגז אבל הרכב לא זז, לפחות לא כמו רכב אוטומטי “רגיל”. מתרגלים לזה אחרי כמה יציאות מרמזורים, אבל זה יכול קצת לתסכל בחניות שצריך לתמרן קדימה-אחורה מספר פעמים. אשתי לעתיד היטבה לתאר זאת: “היא לא זזה.. אה, רגע, היא כן.. וואו – היא זזה מהר!”.

רכב המבחן צוייד בדיבורית בלו-טוט של Bury – איכות שמע מצויינת, מסך מגע 2.8 אינץ’, סינכרון אנשי קשר ויומן שיחות, לוח מקשים נומרי לחיוג מספרים, זיהוי קולי, חיבור לרמקולים של של הרכב והשתקה בעת שיחה, אפשרות לנגן מוזיקה שנמצאת על הנייד ועוד. גרסת Ellegante (תוספת בדגם 2.2, סטנדרט בדגם 3.2) מגיעה עם מערכת Blue&me הכוללת מרכז מולטימדיה מרשים עם מסך מגע ענק במרכז הקונסולה, חיבור ל-iPod וכניסת USB. המערכת ברכב המבחן הציגה גם Aux In על הצג, אבל לא מצאתי שקע לחבר אליו כבל. גימיקים נוספים כוללים בקרת שיוט, מראה מרכזית המחשיכה את עצמה אוטומטית למניעת סינוור, מחשב דרך המאפשר מדידה נפרדת של שני מסלולים (תצרוכת דלק ממוצעת ורגעית, זמן/אורך מסלול, מרחק עד תידלוק) ואורות אוטומטיים (מאוד שימושי בכניסה לחניונים תת-קרקעיים). הצג המרכזי בין מחווני המהירות והסל”ד מציג, בין היתר, את התחנה או הדיסק המתנגן במערכת אבל שינוי עוצמת הווליום מופיע דווקא על הצג של המערכת בקונסולה המרכזית – דבר המחייב הסטת המבט. כמו-כן, בקרת השיוט כוללת מנוף On/Off עם אייקון ירוק בתוך המחוון של הסל”ד, אבל חסר לי חיווי המודיע על “לקחתי שליטה” – כלומר שהמערכת שולטת עכשיו על מהירות הרכב.

אלפא רומיאו 159 - תא הטייס

אלפא רומיאו 159 - תא הטייס

האלפא רומיאו 159 היא מכונית למנהלים שחושבים אחרת. עם מחיר של 205,000 ש”ח (רכב המבחן, ברמת גימור Classico), היא לא מתאימה לכל אחד, אבל – וזה אבל מאוד גדול, היא נכנסת לקבוצת שווי שימוש 5, באותה קטגוריה כמו פולקסוואגן פאסאט, סקודה סופרב החדשה וסיטרואן סי 5 החדשה. האלפא רומיאו 159 הופכת לאופציה מעניינת ביותר בקטגוריה ובהחלט יכולה להפוך ללהיט הסמנכ”לים בליסינג. כל נסיעה היא פוטנציאל לחוויה, בהטיית מנוף קטנה או ביטול בקרת המשיכה – היציבות נשמרת למרות הכל, התאוצה משכרת (ומורחת את החיוך לרוחב הפנים) והדרך לפגישה אישית בביה”ד לתעבורה מתקצרת באופן משמעותי. העלייה בצומת מורשה מכביש 4 צפון לכביש 5 מערב (כביש דו-נתיבי, עלייה, סיבוב של 270 מעלות) כבר לא תיראה אותו דבר אחרי שתעשו אותה עם האלפא 159 2.2 JTS, במצב ספורט, בלי בקרת יציבות ועם המנופים על ההגה. איטליה במיטבה.

מנוף ההילוכים

מנוף ההילוכים

אלפא רומיאו 159, 2.2 ליטר סלספיד, JTS
נתונים טכניים:

מנוע בנזין, 2,198 סמ”ק
הספק מירבי 185 כ”ס ב-6,500 סל”ד
מומנט מירבי 23.4 קג”מ ב-4,500 סל”ד
תיבת הילוכים רובוטית, סלספיד, 6 הילוכים עם תפעול מגלגל ההגה
תאוצה 0-100 קמ”ש ב-8.8 שניות
מהירות מירבית 222 קמ”ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן) 10.6 ק”מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן) 8.0 ק”מ לליטר
דרגת זיהום 14 (מה זה?)
מחיר 205,000 ש”ח לרכב המבחן, קבוצת שווי שימוש 5 בליסינג

Reblog this post [with Zemanta]

דביר רזניק

מנהל שיווק, בלוגר, בעל חיבה עזה לשיווק דיגיטלי, מדיה חברתית וכלים לשיתוף וניהול ידע. מאמין שהמובייל משנה את העולם. דירקטור שיווק בסטארט-אפ Onavo. בוגר תואר שני במנע"ס, בן 32 מקרית אונו.

הגב

3 Comments on "נסיעת מבחן: אלפא רומיאו 159 2.2JTS"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Noam Sigal
Guest

Sounds like you had great fun!
Very nicely said. I'm just missing some “real driving” description – roads you traveled, and performance you achieved.

Carry on the good work,
Cheers

Dvir Reznik
Guest

תודה נועם! לא היה לי יותר מדי זמן לבלות על כבישים פתוחים, ההתרשמות שלי היתה ברובה עירונית. במקביל אני משתדל לדבר על נקודות שלעיתים חסרות במבחני דרכים אחרים, כמו הטכנולוגיה והגאדג'טים. לצערי, ובשונה מהאלפא מיטו, עם ה-159 לא יצאתי מחוץ לעיר יותר מדי, למרות הסופ”ש הארוך

ניק פורמן
Guest

שלום.
כתבה מעניינת הרכב הוא מעולה ומרשים ביופיו.
אך תיבת סלספיד היא תיבה ידנית רגילה עם קלאצ’ שההילוכים בא מעוברים על ידי רובוט.
בתיבה קיים קלאצ’ ולא ממיר מומנט.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: