לא עוצרים ב-CGI

ביפן השתמשו בגרפיקה ממוחשבת כדי ליצור זמרת, שתשתתף בקמפיין מתוקשר לפרסום מוצרי מתיקה. בדרך, שכחו לספר לאוהדים שהיא ממוחשבת, ולאחר החשיפה, הרוחות גועשות

מקור: תמונת מסך מאתר הלהקה

להקת פופ מצליחה מיפן, בשם AKB48, החברות בה 60 בנות, צרפה אליה לאחרונה את החברה ה-61. ודווקא חברה זו, מושכת עכשיו את כל תשומת הלב של המעריצים, וגם לא מעט כלי תקשורת. הסיבה – החברה החדשה, שהשתתפה בפרסומת לסוכריות, היא ווירטואלית לגמרי, והוכנה באמצעות CGI.

חברות להקת AKB48 נשכרו כדי להופיע בסרטון פרסומת של חברת Glico, יצרנית דברי מתיקה יפנית. בסרטון מופיעות חברות הלהקה היותר פופולריות, מבין 60 החברות, וכאמור, דווקא החברה החדשה, העונה לשם Aimi Eguchi, גנבה את ההצגה.

ראו את הסרטון המצורף, ונסו לראות אם אתם מצליחים לאתר מי מבין חברות הלהקה המופיעות בו היא יציר מחשב:

מי היא Aimi?

בפרסומת תוכלו לראות את חברות הלהקה ממליצות על המוצרים של חברת Glico. גם Aimi ביניהן. אם טרם זיהיתם אותה, תוכלו לראות את התמונה שלה, המופיעה היום באתר הרשמי של הלהקה, כאחת מחברות הרשמיות.

יש לציין כי הלהקה היא יוזמה של מפיק יפני והלהקה מופיעה במקום אחד בלבד, בהיכל ייעודי. במהלך יום רגיל מבצעת הלהקה מספר הופעות, באמצעות הרכבים שונים של חברות הלהקה השונות. באתר הלהקה תוכלו לראות כיצד הלהקה מחולקת לכמה קבוצות, של כמה עשרות חברות בכל קבוצה, ואלה מופיעות יחדיו במופעים השונים.

המעריצים של הלהקה, שבהתחלה התלהבו מכך שנוספה ללהקה החברה ה-61, התקשו לקבל את הבשורה כי החברה החדשה הינה יציר מחשב. זאת, במיוחד לאור העובדה שבזמן שעבר מאז שודרה הפרסומת לראשונה נפתחו מספר מועדוני מעריצים לא-פורמליים לחברה החדשה.

בסרטון מיוחד המתאר כיצד הופקה הפרסומת האחרונה, מראים היוצרים כיצד הם סרקו את דמויות הוידאו של חברות הלהקה. לאחר מכן, הם לקחו רכיבים שונים הקשורים למראה של הנשים, והרכיבו מהם את החברה ה-61.

נשמע הזוי ? צפו בסרטון המצורף:

גרפיקה באיכות גבוהה

מקור: תמונת מסך מאתר הלהקה

אין ספק כי התוצר הסופי של ההשקעה ביצירת Aimi נראה מושקע. במבט ראשון, רבים טועים לחשוב כי מדובר באישה אמיתי, ולא ביצירת גרפיקה מתוחכמת.

על רקע דברים אלו, מעניין לזכור כי אמנם בשידור טלוויזיוני בפורמט HD כמות הפיקסלים שיופיעו על המסך ואמורים להציג את Aimi הם עדיין כמות סבירה, ואפשר באמצעות משחקי פוקוס ושליטה בגודל הפריים לטשטש משמעותית את העובדה שהיא נוצרה במחשב, אך במקרה הזה היוצרים השאירו את הפריים בגודל דומה לזה שהם עשו עם יתר הבנות, קלוז-אפ, ואיפשרו לנו לראות את היצירה שלהם מדברת אל המצלמה ומקדמת את מוצרי המתיקה של Glico.

האם הגענו סוף סוף לשלב שבו ניתן לייצר גרפיקה ממוחשבת שתטעה את העין האנושית? אתם מוזמנים לצפות שוב בסרטון הפרסומת הראשון, לפני שתחליטו כיצד תענו על השאלה הזו בעצמכם.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

6 תגובות על "לא עוצרים ב-CGI"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עד מתי רשעים יעלוזו
Guest
עד מתי רשעים יעלוזו
אי אפשר לעבוד על כולם כל הזמן… אבל שווה לנסות. המהירות שבה אנו קולטים, מזהים, מתייגים פנים מרמזת שישנו מנגנון קוגניטיבי מיוחד המטפל בכך. הדעת נותנת שמנגנון זה מעדיף מהירות פעולה על 100% דיוק, ולצורך כך הוא עושה שימוש בסמלים ובהמשגות, מעין “קיצורי דרך”. זה מה שמאפשר ליצור בלבול באשר לזהות המגדרית של דמויות אנדרוגניות (דראג קווינס, למשל), ומאפשר לשחקנים לעטות דמות שונה מהצגה להצגה. סביר בעיני שדווקא מחשב, העושה שימוש בראיית מכונה, יוכל לזהות את הדמות הממוחשבת בקלות רבה יותר – ישנה חתימה טיפוסית לדמויות CGI, ובוודאי ברזולוציה גבוהה ובתנועה. למשל, ישנן מיקרו הבעות הניתנות לגילוי רק במהירות צילום… Read more »
ישע סיון
Guest

פוסט מעולה. תודה. שימו לב לעיניים של הדברת הדיגיטלית… היו צריכים להוסיף עוד מצמוצים.

יוני כץ
Guest

מהמם :)

need4steer
Guest

עוד כתבה מצויינת!.
תודה רבה.

הדמות הממוחשבת מהממת, ומדהים לראות כמה היא אמיתית.
עם זאת אדגיש שכבר כשראיתי את הסרטון הראשון משהו היה מוזר האוזן שלה (יש לה קו מוזר כזה קרוב לקצה האוזן).
בסרטון השני באמת לא רואים אף בת מחברות הלהקה עם קו מוזר שכזה.

מעבר לכך באמת שלא הצלחתי להבחין במשהו אחר.

שלמה
Guest

זה לא שהדמות הממחושבת נראית אמיתית, אלא ששאר הדמויות עוברות ריטוש כל כך מאסיבי שההבדל הופך חסר משמעות

אבי
Guest

לפי המחקר בלינק שצירפתי, כנראה שהגבול בין דמויות ממוחשבות והמציאות ייטשטש רק בעשור הבא
http://technology.timesonline.co.uk/tol/news/tech_and_web/article4557935.ece

wpDiscuz

תגיות לכתבה: