הקאמבק של משחקי ההרפתקאות

פעם כולם שיחקו במשחקי הרפתקאות. אחר כך יצאו משחקי כמו דום והעלימו אותם מהנוף. עכשיו נראה שהחזרה של משחקי ההרפתקאות כבר בלתי נמנעת.

זקני הגיימרים נוהגים להזכיר בחיבה את שנות השמונים המאוחרות והתשעים המוקדמות. לפני שהיו לנו כרטיסי מסך מפלצתיים ומנועי תלת מימד מטורפים, המשחקים היו חייבים להיראות אחרת, ואחד מסוגי המשחקים הפופולריים ביותר באותה תקופה היו משחקי ההרפתקאות, שזכו לכינוי קווסטים, על שם המשחקים של אחת החברות המובילות בתחום – סיירה. החברה המובילה השניה הייתה לוקאס ארטס, שבניגוד לסיירה הצליחה לעבור יפה את המעבר לעידן התלת מימדי של הגיימינג.

אבל כמו שסיירה די נעלמה (אחרי הרבה תהפוכות ומכירות החברה נסגרה בשנת 2008, במיזוג בין אקטיויז’ן לויונדי, אבל יתכן שעוד תימכר בעתיד), גם משחקי ההרפתקאות נעלמו מחזית הגיימינג. כן, תמיד המשיכו לפעול אתרים שסיפקו את הסחורה למעריצים, אבל משחקים עתירי תקציב של אולפנים מובילים לא ממש נראו במשך הרבה שנים, אבל לאט לאט הדברים משתנים.

מגיפת החידושים היכתה גם כאן

אי הקופים - העטיפה החדשה

הנסיך הפרסי, Beyond Good and Evil, אל המלחמה – אלו רק מעט דוגמאות למשחקים שזכו או שהוכרז שיזכו לחידושים בדור הנוכחי. במשחקי ההרפתקאות העניין עדיין לא ממש נפוץ, אבל זה כבר קרה בסדרת אי הקופים, ששני המשחקים הראשונים בה יצאו בגרסאות מחודשות לאחרונה, גם ל PC וגם לקונסולות.

מכיוון שמדובר במשחקים של חברת לוקאס ארטס, שעדיין פועלת ומוציאה משחקים חדשים, ניתן לקוות שעוד משחקים קלאסיים ימצאו את דרכם אלינו. מלבד אי הקופים 3 (ואם אפשר, רצוי לוותר על אי הקופים 4), הייתי שמח לראות חידושים ל Full Throttle, למשחקי Maniac Mansion, לזאק מקראקן שאותו לא סיימתי מעולם, וכמובן – ל Grim Fandango, אחת ההרפתקאות האהובות עלי בכל הזמנים.

תודה לך, אייפון

Cardboard Castle

אני לא מת על אייפון, ובאופן כללי אם יציעו לי אייפון או אנדרואיד שמקביל לו מבחינת היכולות, האנדרואיד יהיה הבחירה שלי, אבל יש דבר אחד שבו אייפון עדיין עדיף על אנדרואיד (אם כי נראה שלא לאורך זמן, אבל על זה אני אדבר בפעם אחרת) – משחקים.

לאייפון מגוון רחב של משחקים, וכרגע עדיין אין לו מבחר גדול של מנועי תלת מימד מרשימים (יש לו אחד מרשים מאוד, של Epic, אבל אין לו מבחר). גם כאן ישנם חידושים, ומי שזוכרים את Gobliiins בחיבה ישמחו לשמוע (אם עדיין לא שמעו) שניתן למצוא אותו בחנות האפליקציות. וכאן ישנם גם דברים חדשים – כדאי לעקוב אחרי אולפן בשם Bulkypix, מי שחידשו את הגובלינים (בקרוב יוציאו גם את המשחק השני בסדרה) ומוציאים גם משחקי הרפתקאות מקוריים – ביקורת על אחד מהם, Cardboard Castle, תעלה כאן בקרוב.

Telltale – אולפן מבטיח (וגם מקיים)

סם ומקס - גרסת Telltale

עוד אולפן שמוציא משחקים לאייפון, אבל לא רק, הוא Telltale. האולפן מחדש את מסורת משחקי ההרפתקאות עם פרקים חדשים למשחקים קלאסיים (אי הקופים, סם ומקס), משחקים מבוססים על מותגים מפורסמים (חזרה לעתיד, וולאס וגרומיט, פארק היורה) וגם סתם משחקים מקוריים. רוב ההרפתקאות שלהם מתבססות על גרפיקה תלת מימדית פשוטה, אבל יש גם משחקים מצויירים (כמו הקטור שיצא לאחרונה לאייפון ובקרוב גם לפלטפורמות נוספות), והם נוטים לרוב לצד המבודח יותר של המשחקים, למרות שפארק היורה המתקרב יהיה משחק רציני, וסביר להניח שגם המתים המהלכים (כמו הסדרה ועוד לפני כן – הקומיקס) יהיה רציני למדי, וסביר להניח שגם Fables (אם אתם חובבי קומיקס והשם נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה).

הקונסולות לא מוזנחות

גשם כבד - אחד המשחקים הטובים של 2010

אין ספק, מי שרוצה להשקיע במשחקי הרפתקאות צריך PC ו/או אייפון/אייפד. אבל גם בעלי הקונסולות לא מוזנחים בתחום. חלק מהמשחקים של Telltale יצאו לקונסולות שונות, וכמו שהזכרתי קודם, גם החידושים של אי הקופים. שלט הווי נחשב תמיד לתחליף לא רע לעכבר, מה שהוביל למשחקי הרפתקאות שיצאו לקונסולה, כמו למשל Zack and Wiki, משחק הרפתקאות שמשתמש בווימוט כאביזר הצבעה אבל גם כחלק מהשליטה במשחק – כשתרצו לצלצל בפעמון, למשל, תצטרכו לטלטל את השלט, כשתפעילו מנוף תסובבו אותו כאילו הוא הגלגל שמפעיל את המנוף, וכשתנסו להכניס צורות לתוך חורים תסובבו אותן על ידי סיבוב השלט. לקונסולת ה DS יצאו משחקי חידות כמו פרופסור לייטון ומשחקים שמשלבים בתוכם משחקיות הרפתקאות קלאסית עם כמה תוספות, כמו פניקס רייט. גם הפלייסטיישן זכה בשנה שעברה לסוג של משחק הרפתקאות – אני אומר סוג של מכיוון שלא מדובר כאן במשחק עם חידות מאתגרות, אלא במשחק שמתמקד בקבלת החלטות וברגשות של הדמויות הראשיות – מדובר כמובן ב Heavy Rain המצויין. גם קונסולת ה NGP בוודאי תזכה למשחקי הרפתקאות שינצלו את מסך המגע שלה.

העתיד של תחום ההרפתקאות נראה מבטיח. מספר אולפנים מקדישים את מאמציהם לתחום ומצליחים להתקיים יפה. חידושים של משחקים קלאסיים יוצאים פה ושם, ומשחקים חדשים שיצאו בתחום זוכים להצלחה גדולה ולביקורות מצויינות. יש גם מי שמשלבים את התחום עם מנועים תלת מימדיים ומשחקיות של משחק יריות מגוף ראשון, אמנזיה שיצא לאחרונה הוא משחק כזה, ואפילו רציתי לכתוב עליו ביקורת, אבל לא הייתי מסוגל להמשיך לשחק בו לאורך זמן – Dead Space נראה לידו כמו נסיעה לדיסנילנד. ואני מדבר רק על החלקים החמודים של דיסנילנד, לא על רכבות הרים בחושך או משהו כזה. נראה שזה זמן טוב להיות גיימר מזדקן.

Avatar

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: