5 סיבות לניקוי רשימת התפוצה שלכם כאן ועכשיו

אספתם כמות עצומה של כתובות מייל ומדי שבוע אתם שולחים דיוור לכולם, ולא בודקים מי פתח ומי התעלם. ניקוי של רשימת התפוצה יכול לעזור לכם משמעותית גם במכירות וגם בשמירה על המוניטין שלכם ברשת. הנה חמש סיבות שיסבירו מדוע

Westend61/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: Westend61/ Getty Images Israel

מאת נירית בראון, מנהלת תוכן, אקטיב טרייל

ניקוי רעלים הוא טרנד שכולם עשו אותו או שמעו עליו, והוא רלוונטי לא רק לגוף אלא גם לרשימת התפוצה שלכם במייל. לרוב המשווקים אונליין, אימייל מרקטינג הוא כוח מניע עצום לגילוי לקוחות פוטנציאליים ולתקשורת עם לקוחות קיימים. בניית רשימת תפוצה לשיווק באמצעות דוא”ל היא הכרחית, אך כדי לוודא שהאנשים הנכונים מקבלים את הדיוור שלכם ולהגדיל את אחוזי ההצלחה, אתם צריכים לא רק להוסיף ולהגדיל את הרשימה, אלא גם לנקות אותה מדי פעם.

מה זה אומר? לנפות אנשי קשר לא נחוצים מקמפיינים עתידיים. אלה כוללים אימיילים חוזרים, כתובות אימייל שגויות ומשתמשים לא פעילים או חסרי עניין. אפשר למדוד פעילות בהתאם לתדירות שבה אתם שולחים דיוור על המוצרים או השירותים שלכם. יש שיגדירו נמען שלא הקליק על אימייל במשך חודש כ”חסר עניין”, ואילו אחרים, ששולחים אימייל רק פעם אחת בחודש, רואים בזה התנהגות נורמלית. על פי רוב, נמענים שלא מקליקים על אימייל במשך שנה שלמה נחשבים “חסרי עניין”.

ייתכן שכמה מכם אומרים, “אנחנו ממילא לא מפסידים מזה כסף, ומי יודע – אולי אחת מהם תהפוך למכירה. למה לנקות את רשימת  התפוצה כשזה סתם עוד עבודה”. ובכן, הנה חמש סיבות למה ניקיון רשימת התפוצה הכרחי להצלחת קמפיין האימייל מרקטינג שלכם:

1. המוניטין שלכם

ספקי אימייל משתמשים במדדים שעוקבים אחרי פתיחות, קליקים, ביטולי הרשמה, חוסר פעילות ועוד, באמצעות אלגוריתמים שקובעים מיקום בתוך תיבת הדואר. למשל, ככל שיש לכם יותר אימיילים חוזרים ותלונות ספאם, כך המוניטין שלכם יהיה נמוך יותר. נמענים חסרי עניין או פעילות הופכים לגורם סיכון עבורכם משום שהם יכולים לפגוע במוניטין שלכם אם הם יחסמו אתכם.

2. שיפור מיקום בתיבת הדואר

אם אתם ממשיכים לשלוח תוכן לאנשים הלא נכונים, יש סיכוי גבוה שהאימיילים שלכם יתויגו ספקי אימייל כספאם, עובדה שתישלח אתכם ישירות לתיקיית זבל ואתם תזוהו אוטומטית כספאמרים ששולחים אימיילים המוניים בלי אסטרטגיה.

3. שיעור עבירות

רשימת אימייל גרועה יכולה להוריד את שיעור העבירות למנויים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם, בגלל שנמענים חסרי עניין עשויים לסמן אתכם כספאם או לחסום את האימיילים שלכם לחלוטין. אם המספר יהיה גבוה מספיק, אתם עלולים למצוא את עצמכם ברשימת ספאם שחורה; ואז יש סיכוי שלקוחות פוטנציאליים לא יראו את האימיילים שלכם, במיוחד אם הם לא בודקים את תיקיית הספאם שלהם.

4. שיעורי המרה גבוהים יותר

שליחה של אלפי אימיילים לוקחת זמן ומאמץ. אם נניח ש-50% מהם כוללים כתובות לא נכונות, אנשי קשר לא פעילים ומשתמשים חסרי עניין, אז אתם מבזבזים זמן ואנרגיה על אפס מכירות. ברגע שתהיה לכם רשימה נקייה, תוכלו להתרכז יותר בשליחת תוכן איכותי לאלה שחשובים באמת.

5. ביסוס מערכת היחסים עם הנמענים שלכם

תחזוקת ניקיון הרשימה מבטיחה שאתם מגיעים לאנשים הנכונים. כך תוכלו לתחזק את מערכת היחסים עם הנמענים שלכם על ידי יצירת קשר באופן קבוע וקידום תודעת המותג.

שמרו על מוניטין טוב ברשת

עשו שימוש חכם במדדים של ספקי האימייל על ידי ניתוח שלהם וניקיון הרשימה שלכם. אתם יכולים להפריד את הטוב מהרע ולקבץ אותם לרשימות שונות. למשל, אתם יכולים לשלוח אימייל לנמענים חסרי עניין אם יש לכם קידומים מיוחדים במהלך החגים. רק בגלל שהם בעלי פעילות נמוכה לא אומר שהם חסרי ערך. אתם פשוט צריכים להגביל את האימיילים שלכם לזמני תנועה והכנסות חשובים.

עם זאת, עליכם להסיר לחלוטין כתובות לא טובות ואימיילים חוזרים משום שהם מהווים סיכון בלבד. זכרו שתחזוק מוניטין טוב ברשת הוא הכרחי לשיפור הביצועים של האימייל מרקטינג שלכם. אז גם אם זה נראה כמו עבודה מיותרת, ניקיון רשימת האימייל שלכם זה משהו שאתם ממש צריכים להקפיד עליו.

הכתבה בחסות אקטיב טרייל

אקטיב טרייל היא פלטפורמת אימייל מרקטינג ו-Marketing Automation המובילה בישראל, מציעה מענה One-Stop-Shop לעסקים בכל העולם, מכל הגדלים ומכל התחומים. הפלטפורמה כוללת מערכת אוטומציות, דיוור רב לשוני וקל לשימוש, דפי נחיתה, טפסי הרשמה ופופאפים, שליחת סמס, כלי סקרים ועוד.
סטארטאפ? לאקטיב טרייל יש הצעה ייחודית עבורכם: 6 חודשים של שימוש חינם במערכת, ללא הגבלה!
אנו מזמינים אתכם להירשם לתכנית ה-Startup Boosternbsp;

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 Comments on "5 סיבות לניקוי רשימת התפוצה שלכם כאן ועכשיו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
מקמוק
Guest

ואו. אחת הכתבות הגרועות ביותר שקראתי בחיי. נשמע כמו חרא של חברה אם זאת הרמה של התכנים שהיא מייצרת

יאיר
Guest

אין כאן שום תוכן.
סיבות 1,2,3 הם אותו דבר במילים אחרות.
סיבות 4,5 הם גם אותו דבר במילים אחרות, והם גם לא נכונות. למה לוקח יותר “זמן ומאמץ” לשלוח לרשימת תפוצה גדולה יותר?! מה זה דואר ישראל?
עדיף שתשימו פרסומת מאשר שתכתבו כתבה פרסומית שמזלזלת באינטלגנציה שלנו..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: