4 עצות למיקסום הודעות ה-Push שלכם

ניהול נכון של שליחת התראות (Push Notifications) עשוי לשמור על קהל נאמן ולהגדיל את החשיפה שלכם. איך עושים את זה נכון וממה חשוב להמנע?

 

push shutterstock

הודעות push הן חלק חשוב במשיכת תשומת הלב של המשתמשים. למרות שמשתמשים רבים מעדיפים לבטל את האפשרות של קבלת התראות אלו כאשר ניתנת להם האפשרות, ישנן אינדיקציות לכך שאלה שמשאירים אותן פעילות מתחברים יותר, וגם נשארים מחוברים לאפליקציה למשך פרקי זמן ארוכים יותר. בכמה יותר? פי שניים ואף פי שלושה, בהשוואה לאלה שמוותרים על האפשרות.

אם כן, כיצד תוכלו להשתמש בהודעות פוש בצורה אפקטיבית ולהוציא מהן את המירב? ובמיוחד, כיצד תוכלו למנוע מהאפליקציה שלכם להפוך לאפליקציה שמטרידה את המשתמשים עם הודעות לא רצויות ומעוררות התנגדות, וביקורות רעות?

ריכזנו עבורכם ארבע עצות שיעזרו לכם לשפר את מתודולוגיית הודעות ה-push שלכם.

1. הבינו את האפליקציה שלכם

השלב הראשון במיצוי הפוטנציאל של הודעות פוש הוא להבין את האפליקציה שלכם באופן יסודי. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל החשיבות של צעד זה היא בקביעת אסטרטגיה נכונה לשימוש בהודעות הפוש.
בכל פעם שמופיעה התראת וואטסאפ או פייסבוק בטלפון הנייד שלך, סביר שאתה שמח לקבל אותה מכיוון שאתה מעוניין לקבל עדכונים מאפליקציות חברתיות. אבל אם אתה מקבל 10 הודעות ביום מאפליקציית משחק, סביר מאוד שתטריח את עצמך להיכנס להגדרות כדי לבטל את אפשרות קבלת ההודעות מאפליקציה זו. למשתמשים ישנה רמת סבלנות שונה ביחס לקבלת הודעות מאפליקציות מסוגים שונים.
לכן, מומלץ להקדיש זמן בכדי לחשוב למה בדיוק משמשת האפליקציה שלכם, על מנת להבין מהי כמות ההודעות הנכונה ותדירותן. כמו כן, נסו להפוך את ההודעות לאישיות יותר על ידי כך שתשלחו יותר הודעות למשתמשים שמגיבים להן (כמו באמצעות פתיחת ההודעה) והפחתת כמות ההודעות למשתמשים שאינם מגיבים.

2. הכל אישי

הודעות פוש בדרך כלל אינן נוחלות הצלחה כאשר הן נתפסות כהודעות זבל בעיני המשתמשים.
סביר שנחשפתם בעבר למשחק ששלח הודעות על דמות מהמשחק ש”מתגעגעת אליכם” ומייחלת לשובכם. עכשיו, בכנות, האם זה גרם לכם להתחבר למשחק?

הודעות פוש אמורות להיות נתיב מהיר לאינטראקציה אישית וישירה. לכן, עליכם להשקיע בהפיכת ההודעות לאישיות יותר על מנת שתהיינה יעילות. על ידי שימוש זהיר במידע כמו התנהגות קודמת, פרופיל המשתמש ונתונים שהכניס המשתמש בעבר, תוכלו ליצור סביבה בה הודעות פוש דומות יותר לביקור חברי ולא לפריצה לבית.

בואו נניח לדוגמה, שאתם מבקשים לקדם מבצע הנחה על נעליים באפליקציית ה-e-Commerce שלכם. תוכלו להשתמש בפילוח המשתמשים ולבחור רק את אלה שכבר קנו נעליים באמצעות האפליקציה יותר מפעם אחת (התנהגות קודמת). תוכלו לשלב את שמו הפרטי של המשתמש בכותרת ההודעה (פרופיל משתמש) למשל בפנייה “היי יונתן…”; ותוכלו גם לתזמן את מועד שליחת ההודעה למשתמש כך שהוא יקבל אותה בשעה שבה יש יותר סבירות שהוא גם ייענה לה (למשל, אצל יונתן נראה שהזמן המתאים ביותר הוא בימי ראשון בין 16:00 ל-18:00).

השימוש באמצעים הללו יכול להעלות ב-20% את הסיכוי שיוני יבצע רכישה!

push notifications

3. אל תעשו יותר מדי רעש

הודעות פוש הן שיטה נהדרת להגיע אל הלקוחות, אבל אם נודה על האמת, הן עשויות גם להיות מפריעות. הן פוגעות בחוויית המשתמש שלכם כאשר אתם משתמשים באפליקציה אחרת; הן ממלאות את המסך כאשר אתם משאירים את הטלפון הנייד בצד; הן אפילו עשויות להשמיע קולות על מנת למשוך תשומת לב.

לפעמים זה בסדר גמור. אם אתם יושבים בבית וסתם גולשים בחיפוש אחר איזה מבצע מעניין, הודעה מהחנות המועדפת עליכם המספרת לכם על מבצע מותאם במיוחד בשבילכם תתקבל בברכה (שאלו את יוני…). אבל קבלת עשרות עדכונים מאפליקציות שונות, במיוחד אם מדובר בהודעות ארוכות מדי, בשעה שאתם מנסים לעבוד או כשאתם מנסים להתרכז בשימוש אחר במכשיר, יכולה להיות חוויה מעיקה למדי. וזה לא יעשה טוב לאפליקציה שלכם.

לכן, שמו לב להקטין את רמת הרעש. אולי נראה לכם שהפחתת מספר ההודעות הכלליות והנמכת צליל ההתראות יביאו לתוצאה שלילית, אולם אם אתם משתמשים בהודעות אישיות, דווקא הפחתת הרעש הכללי שיוצרת האפליקציה שלכם עשויה להביא לתוצאות חיוביות ביותר. כמו כן, נסו להשתמש במינימום תווים בהודעות שלכם. ההודעות צריכות להיות קצרות ונעימות. ואחרון חביב – נסו לעשות שימוש באימוג’י. השימוש בהם מעלה את הסיכוי למשוך את תשומת ליבו של המשתמש.

4. ניתוח ושיפור

לסיכום, מה התועלת בשליחת כל ההודעות הללו אם אינכם יודעים מה מידת האפקטיביות שלהן? ניתוח ביצועי הקמפיין ואופטימיזציה של הודעות הפוש שלכם הוא שלב הכרחי בהפיכתן לכלי רב ערך באסטרטגיית השיווק שלכם.

למה עליכם לשים לב? לכל הודעת פוש צריכה להיות מטרה, למשל: עידוד קניה, שיתוף, חוות דעת, או שימור משתמשים. תוכלו להשתמש ב-funnel analysis בכדי לראות את שיעורי פתיחת ההודעות ושיעורי העזיבה שלהן, לעקוב אחר האירועים שהתרחשו בתוך האפליקציה לאחר שהמשתמש פתח את ההודעה, וכן לראות מה מאפיין את אירועי ההמרה שלכם, ולחשב את שיעור ההמרה האוטפימלי עבורכם.

כיוון שהודעות פוש יכולות להגביר את שימור הלקוחות, שימו לב שכשאתם בוחנים את מידת יעילותו של קמפיין מסוים, מומלץ לנתח התנהגות של קבוצות אוכלוסיה מוגדרות (באמצעות cohort analysis). אם תנקטו בשיטה זו ביחס לכל הודעה שאתם שולחים, ואם תבדקו אפשרויות ניסוח שונות וגישות מגוונות, תוכלו לבצע בחינה זריזה ולגלות במהירות אילו גישות עובדות (ואילו אינן עובדות) באפליקציה שלכם.
לפיכך עליכם לוודא כי אסטרטגיית הודעות הפוש שלכם כוללת זמן לניתוח ולשיפור. גישה כזו כמעט תמיד תסייע לכם להעניק ללקוחותיכם ערך, ותיטיב עם השורה התחתונה שלכם בטווח הארוך.

קרדיט תמונה: push via shutterstock

הכתבה בחסות פריון

גם לך יש טיפים שיעזרו למפתחי אפליקציות להצליח? רוצה להשתלב בטכנולוגיות שמניעות את גלגלי השיווק והפרסום במובייל? צוות המומחים של פריון ישמח להרחיב את הנבחרת ולשמוע ממך! אצלנו בפריון מבינים לא רק בהודעות פוש, אלא גם בכל יתר הטכנולוגיות שעוזרת לעוסקים בשיווק ופרסום דיגיטלי: מפתחי אפליקציות, אנשי שיווק, מפרסמים וסוכנויות. למגוון המשרות הפתוחות ולהגשת קורות חיים, לחץ כאן.

צבי קופץ, פריון

חי ונושם מובייל ואינטרנט. את תחילת דרכו עשה בניהול חברה לפיתוח אפליקציות ולאחר מיזוג הקים סטארטאפ בתחום המשחקים למובייל. במהלך השנים צבר ניסיון וידע רב בכל הקשור ל-mobile engagement and monetization.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: