מיקור חוץ וקורונה: 4 טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפרטנר המתאים עכשיו

הקורונה פוגעת בכל העולם, ובשוק האוקראיני יש עכשיו כוח עבודה מיומן שרק מחפש עבודה. חברות שישכילו לבחור את הפרטנר המתאים יוכלו להשתמש בשירותי מיקור החוץ כקלף ליציאה מהירה מהמשבר, ואף להגדלת נפח הפעילות

תמונה: Pexels

מאת גיא עמר שותף ו-CTO בחברת Israel IT

גם אתם כל הזמן שומעים שהקורונה הולכת לשנות את פני התעשיות ונורמות העבודה? אם רק הייתי מקבל שקל על כל הפעמים ששמעתי את זה, כבר מזמן הייתי צולח את המשבר הזה. אך לא לשווא המשפט הזה חוזר על עצמו כל כך הרבה פעמים, הרי מיום ליום אנו לומדים מחדש לרענן, לשדרג, לשנות אסטרטגיה ובעיקר לחשוב מחוץ לקופסה, ורק הגיוני שמצב זה יוביל חברות רבות לשקול מחדש את מדיניות העבודה מרחוק ולבחון את הגבולות הפיזיים של מיקום עובדיה.

הגישה הזו תשפיע ישירות על שוקי ה-outsource בעולם, ובראשם – אוקראינה. המשבר הנוכחי גורם לחברות גלובליות רבות לפטר ולצמצם כוח אדם, והשוק האוקראיני המתבסס על מתן שירותי מיקור חוץ נפגע גם הוא, וכתוצאה מכך מתחיל להיות מוצף בכוח אדם איכותי, מקצועי וצמא לעבודה.

מי שיכול לראות כמה צעדים קדימה מבין מיד שמדובר בפוטנציאל לשיקום וקידום העסקים בישראל, על ידי העברת משאבים לשוק האוקראיני וצמצום משמעותי בעלויות בארץ. יש מי שרואה במהלך כזה רק פלסטר, אך אחרים יכולים למנף זאת לאסטרטגיה ארוכת טווח, שיכולה לעזור לא רק לשקם את עסקיהם הנוכחיים, אלא לשמש גם מנוע צמיחה עבור פעילות עתידית.

להיזהר מהאתגרים והסכנות

חשוב שהעסקים שיבחרו בצעד זה יבינו את השוק האוקראיני ביחס לשוק הישראלי, וכמובן גם ביחס לשווקים אחרים שמציעים שירותי מיקור חוץ. אמנם יש באוקראינה פוטנציאל אך גם אתגרים וסכנות, וחברות שישכילו ללמוד על השוק ייהנו מכוח עבודה ברמה גבוהה, כזו שאינה נופלת מזו של ישראל או סיליקון ואלי, אך בעלויות נמוכות שיקלו על מעסיקים שמתאמצים לצאת ממשבר הקורונה.

ניהול עובדים מרחוק יכול להיות מאתגר, אך היתרונות מצליחים לנפק הצלחות לא מעטות עבור חברות, ונוכח המשבר הנוכחי הוא יכול לשמש קלף ליציאה מהירה מקיפאון ואף להגדלת נפח הפעילות בצורה אולטימטיבית. אילו אתגרים קיימים בגיוס מרחוק ואיך ניתן לבנות את הצוות האופטימלי? הכלל הראשון הוא לבצע קודם בדיקת נאותות של השוק על שלל מרכיביו.

1. אל תתנו למספרים לבלבל אתכם

כשבוחנים שוק שאינו מוכר לנו, במיוחד למטרות שירותים וגיוס כוח אדם, חשוב מאוד להכיר את נתוני השכר , טבלאות המשכורות והתנאים הסוציאליים, לא רק ביחס לישראל אלא גם ביחס לשוק עצמו. נכון, מדובר בעלויות זולות משמעותית מישראל, אך אל תסתנוורו ממספרים שנראים לכם נמוכים, כי אתם חייבים להבין מה הם מגלמים בתוכם.

אם חברת אאוטסורסינג תציג לכם סכום חודשי כללי ולא תסכים לפרט על עלות העובד דה פקטו, תהיו בטוחים שאתם משלמים בעיקר על שירותי החברה. גם במקרה שבו חברה תציע לכם עלויות חלומיות לגיוס מתכנת סניור, צריך לחשוד בכך שאתם לא בהכרח תקבלו את הבכיר עם הניסיון שאותו אתם מחפשים.

2. ודאו כי כל הקלפים על השולחן

שקיפות, שקיפות, שקיפות. זה שם המשחק. ודאו כי אתם מעורבים בתהליך הגיוס מ-א’ ועד ת’; שאתם יודעים בדיוק את מי אתם מגייסים ושהוא גם מדווח לכם ישירות. אם אתם יכולים, סגרו אתם את פרטי העסקה באופן ישיר מול העובד, והשאירו לחברת המיקור לדאוג לכל השאר. שאלו שאלות קשות, ואם אתם מרגישים שלא עונים לכם בצורה ישירה – תתרחקו.

קרדיט תמונה You X Ventures on Unsplash

3. הקפידו על יחסי אנוש מעולים

עובדים שעולים פחות אינם חשובים פחות. לרבים יש נטייה לבחון את שוקי מיקור החוץ כשווקים של “שכירי חרב”. כלומר, אנשים שמוכנים לבצע עבודות תמורת סכומים נמוכים, ואינם בוחלים באמצעים כדי להתקדם ולקפוץ בין תפקידים רק כדי להרוויח עוד דולר או שניים. ההנחה הזו השתרשה בקרב חברות המחפשות את שירותי הפיתוח וגם בקרב הסוכנויות הגדולות ביותר. ברור שהיא שגויה מיסודה, וחברה שתשכיל להתייחס לעובדי מיקור החוץ שלה כאל עובדים מן המניין תצליח לגייס צוות איכותי שיישאר איתה לאורך זמן ויתמקצע במוצרים הספציפיים שלה.

בחרו פרטנר שיידע לתת את המעטפת הנכונה לעובדים שלו על מנת שיהיו מרוצים, הן ברמה הפונקציונלית – תנאים, מסיבות חברה, happy hours ועוד – והן ברמה המקצועית, כלומר שהעובד יבין שהוא אתכם בטווח הארוך, שמשקיעים בו. כך תבטיחו לא רק נאמנות גבוהה, אלא צמיחה לתוך התפקיד וחיזוק הקשר בין שאר אנשי הצוות.

4. ביטחון ואמון הם שם המשחק

חברות מיקור החוץ וה-outstaffing לא רק חוסכות בעלויות, אלא גם בזמני גיוס, בהנחת תשתיות ובניהול לוגיסטי, טכני וביורוקרטי שדרושים לבניית צוות מחוץ לישראל, וחשוב שתבחרו בפרטנר שאתם יכולים לסמוך עליו. אלו האנשים שתתנהלו מולם בממשקים רבים – מאנשי פיתוח העסקי, דרך המגייסות ועד הנהלת חשבונות. חשוב שתרגישו בנוח לעבוד מולם ושתרגישו שיש לכם אינטרס משותף, ולא כזו שרואה בכם ערימת דולרים. זה אולי נשמע בנאלי, אך הפרטנר שלכם הוא לא סתם נותן שירותים, אלא זרוע הגיוס והצמיחה של החברה שלכם, ועל כן חשוב שתראו בו גם כחלק מהמערך האסטרטגי הכולל שלכם.

הכתבה בחסות Israel IT

חברת Israel IT היא מהחברות המובילות בתחום מיקור החוץ באוקראינה ומספקת שירותי ייעוץ, ליווי והשמה לחברות הייטק ודיגיטל המחפשות להרחיב את פעילותן הטכנולוגית מחוץ לישראל. החברה שמה דגש רב על איכות, שירות ומעל הכל שקיפות בהתנהלות מול שוק מיקור החוץ באוקראינה ומתמחה בבניית צוותי פיתוח ייעודיים שמשמשים כזרוע הפיתוח והמחקר של לקוחותיה. החברה בבעלות ישראלית ומנוהלת על ידי צוות ישראלי המתגורר באוקראינה ומפקח על הפעילות משם. לפרטים נוספים לחצו כאן.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

7 תגובות על "מיקור חוץ וקורונה: 4 טיפים שיעזרו לכם לבחור את הפרטנר המתאים עכשיו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אייל
Guest

מעניין. מניח שיש אנשים שידברו עכשיו על סולידריות וגיוסים בארץ אבל בראייה עסקית זה יכול להיות פתרון לא רע בכלל לחברות עם תקציבים מוגבלים

חגית הספרנית
Guest

נו מה יהיה עם כל התוכן הממומן?

יואל
Guest

הכל היום ממומן, מה זה משנה? העיקר שיש תוכן. וואלה מעניין דווקא

קרן
Guest

בדיוק. דוקא מעניין המאמר

שמים באנרים אנשים שמים אדבלוק, שמים חומת תשלום כמו בdemarker אנשים מתלוננים, שמים כתבה טובה ממומנת קופצים . וואלה אתה תשלם להם את השרתים??

אביב
Guest

האמת לגיטימי, כמו שארכיטקט, מהנדס הבניין ומעצב פנים לא בונים את הבניין, אין סיבה להעסיק כוח עבודה יקר בארץ שרק בונה ולא חושב.

מיואש
Guest

בחברה שלי אני עובד כל יום עם אוקראינים, כאלה ראש קטן שבא לך לדפוק את הראש בקיר כל יום מחדש וכל הישראלים בחברה שלי אומרים את אותו הדבר. ועוד לא דיברתי על כמות הבאגים האינסופית והרמה של הקוד שלהם. פשוט לא משתלם בעליל להעסיק אותם – הזול עולה ביוקר.

יואל
Guest

אני עובד עם אוקראינים כבר שנים וממש לא מרגיש ככה. מאוד מרוצה מרמת העבודה והשירות. נראה לי נפלתם על סוכנות לא טובה. שווה לכם לברר לגבי צוות אחר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: