8 סטארטאפים ישראלים עם פיתוחים ייחודים בתחום האופנה [TechDate]

במסגרת אירוע Fashion Tech Date הציגו יזמים ישראלים מגוון רעיונות מגניבים אשר ישנו את כל חווית הקניות שלנו ויהפכו אותה למהנה ויעילה הרבה יותר

מקור: Geektime

מקור: Geektime

הבוקר (ד׳) התקיים במסגרת שבוע האופנה בחולון אירוע Fashion Tech Date שנפתח בהרצאה והשקת הצמיד החכם (והיפה יש לומר) MICA מבית אינטל וחברת האופנה האמריקאית Opening ceremony. לאחר מכן הוצגו 8 סטארטאפים ישראלים ממגוון סוגים עם מכנה משותף אחד – שינוי חווית הקניות שלנו. האם שילוב של טכנולוגיה ואופנה יגרום ליותר גברים להתחיל וליהנות משופינג? לא הייתי בונה על זה.

<<< לתמונות מהאירוע

Awear – השאזאם של עולם האופנה

כנראה שיש אנשים מאוד רכושניים בעולם ועל מנת להתגבר על בעיה זו יצרה סלונימסקי טכנולוגיה שתאפשר לגלות מהיכן כל פריט נרכש ובקלות. החברה פיתחה צ׳יפ קטן (בגודל של מטבע שקל) מבוסס בלוטות׳ אשר יש להטמיע בתוך המוצרים השונים (תיקים, בגדים וכו׳) בתהליך הייצור כאשר כל רכיב הינו אינדיבידואלי ממש כמו תעודת זהות. באמצעות אפליקציה ייעודית יוכלו המשתמשים לסרוק את הפריטים שנושאים את הצ׳יפ עד למרחק של 10 מטרים ולקבל על מסך הטלפון הפנייה לאתר היצרן כדי לרכוש את המוצר. בעצם כל פריט יכול להפוך לפרסומת מהלכת ומשתמשי האפליקציה (מוכרים, מעצבים) יוכלו לקבל נתונים סטטיסטיים על כמות החשיפה ועל כמות החיפושים של מוצריהם. הרעיון נחמד בעיקר בשל העובדה שיחסוך תקריות לא נעימות בהן מנסים לצלם מישהי מבלי שתרגיש רק כדי לנסות ולהבין מאיפה התיק ההורס שלה אך הבעיה היא שניתן יהיה להחיל את האפליקציה רק על מוצרים חדישים.

Awear נוסדה ב-2013 על ידי לירון סלונימסקי, לאחר שבעת בילוי שגרתי בבית קפה עם חברה, הבחינה בפריט שמצא חן בעיניה על בחורה אחרת והחליטה לאזור אומץ ולשאול אותה מהיכן הוא, אך זו סירבה לשתף.

Say – שרשרת חכמה שמאפשרת ביטוי עצמי לבני נוער

רוב מוצרי המחשוב הלביש שפותחו עד היום פונים בעיקר למבוגרים והתעלמו מדור ה-Z, בני הנוער. בדיוק את הנישה האטרקטיבית הזו רוצה לתפוס חברת Say אשר חשפה היום לראשונה את המוצר שלה – שרשרת חכמה. השרשרת, בעלת סקינים צבעונים מתחלפים ואפליקציה המתחברת לאייפון באמצעות bluetooth, תאפשר לבני נוער להחליף ביניהם תמונות, אייקונים ואף רגשות, לתקשר עם בני נוער אחרים או סלבז. אם בעבר היינו תולים פוסטרים על הקירות או מסתובבים עם שרשרת חצי לב המסמלת חברות, כעת נוכל לעשות את כל אלו קצת אחרת באמצעות השרשרת. על תליון השרשרת האינטראקטיבי ניתן להציג כל תמונה, אנימציה או אייקון, מה שמאפשר ביטוי עצמי וחיבור בין מותגים, סלבריטאים ומובילי דעה לבני נוער.

מקור: Say

מקור: Say

 

Famuza – אם תמיד חלמתם להיות מעצבים ולא ידעתם מאיפה להתחיל

תומר דביר ואסף חכמון הם אלו שעומדים מאחורי Famuza,  פלטפורמה אינטרנטית המאגדת מעצבים מכל העולם אשר מעלים שרטוטים לעיצובים שלהם ומאפשרים לקהל להצביע ולהשפיע לגבי מה יהפוך לפריט פיזי ולביש אשר יוצע למכירה באתר. ברגע שדגם מסוים יקבל מספיק תמיכה חברתית וקהל המשתמשים יביע בו עניין, הוא יעבור לייצור ותוך חודש יהיה מוצע למכירה באתר, כשלמדרגים תהיה האופציה לרכוש את הפריט לפני שיוצע לרכישה בפני הציבור הרחב. נכון להיום ניתן למצוא באתר גם פריטים של מעצבים חיצוניים המציעים פריטים פרי עיצובם על מנת להעשיר את תוכן האתר, לפחות עד שקהל המעצבים והמדרגים יתרחב. Famuza עברה סבב גיוס של מאות אלפי שקלים ממשקיעים פרטיים וכיום נמצאת במשא ומתן עם מספר משקיעים לסבב הגיוס השני זאת לאחר שנוסדה רק בינואר השנה.

EZFACE – הסוף למוצרי איפור שנזרקים לפח

הידעתם כי מוצרי קוסמטיקה בשווי 11 מיליארד דולר נזרקים לפח מידי שנה? ובכן, בהתחשב בכך שמידי שנה יוצאות בין 6-8 קולקציות איפור, נתון זה נשמע די הגיוני. קניית מוצרי איפור שעדיין לא התנסנו בהם היא חוויה לא פשוטה וקל מאוד לפספס ולקנות מוצרים אשר לא באמת מתאימים לנו. על מנת להקל עלינו, EZFACE יצרו עבורנו אפליקצית מראה ווירטואלית, אשר מאפשרת לכן ״למדוד״ את מוצרי האיפור בצורה המושלמת והמדויקת ביותר, כך שתוכלו לראות איזה איפור מתאים לכן ואיזה לא. כעת את יכולה למדוד איפור בלי לבזבז זמן, כסף ואם את מאלו שלא אוהבות למדוד איפור בחנויות קוסמטיקה מטעמי היגיינה – כמוני, מה טוב. על מנת להשתמש באפליקציה עליך להעלות תמונה טובה של הפנים שלך, לסרוק את ברקוד המוצר בו את מעוניינת להתנסות והאפליקציה מיד תזהה ותמקם את פריט האיפור באופן מדויק, כולל מרקמו והגוון הספציפי.

SnapGet – פריטי אופנה אלטרנטיביים

ראית נעל אשר מצאה חן בעינייך ברחוב, ברשת חברתית או במגזין? SnapGet תמצא עבורך מספר אלטרנטיבות דומות לנעל שאהבת כאשר כל מה שאת צריכה לעשות זה לצלם תמונה של הפריט. מכיוון ויוצגו בפניך מספר אלטרנטיבות תוכלי ליהנות מטווח מחירים מגוון וגם לחפש איפה ניתן לרכוש את הפריט בחנות שהכי נוח להגיע אליה. האפליקציה יעילה במיוחד אם את נוהגת לעלעל במגזיני אופנה מחו״ל, שם פעמים רבות יוצא לנו להיתקל בפריט ה-ו-ר-ס שברור לנו שמחירו לא סביר ולכן באמצעות האפליקציה תוכלי לרכוש נעליים דומות במחיר נוח הרבה יותר. האפליקציה אידיאלית גם כן עבור מותגים שכן תציע שירות אשר יפעל בדומה למודעות ממומנות בגוגל, כך שפריטים ממומנים יופיעו בראש התוצאות.

KEEPRZ – ניהול ושימור לקוחות

הפלטפורמה מאפשרת יצירת מועדון לקוחות דיגיטלי ממותג ומותאם לצרכיהם של עסקים, מותגים ומועדוני צרכנות באמצעות אפליקציית מובייל ייעודית ומערכת ניהול המאפשרות ניתוח של מגוון הפעולות של המשתמשים השונים. כך למעשה יכולים עסקים לתקשר עם לקוחותיהם, ללמוד אודות הרגלי הקנייה שלהם ולהציע להם הטבות מגוונות ותואמות במיוחד עבורם. כמו כן, KEEPRZ מאפשרת ללקוחות לקבל מידע על קולקציות חדשות, עידכונים, קופונים ומבצעים.

Zeekit – שופינג אונליין עם יחס אישי

אחד החששות הגדולים בכל הנוגע לקניות באינטרנט הוא שהפריט שרכשנו יראה אחרת לגמרי מבתמונה או שהמידה / גזרה לא תתאים לנו. על מנת להתגבר על קשיים וחששות אלו הוקמה Zeekit, פלטפורמת מסחר אינטראקטיבית המחברת בין לקוחות למוכרים באמצעות חוויה ויזואלית ואישית. האפליקציה מאפשרת להמחיש את התוצאה והעיצוב הסופי של מוצרים שונים, ובכך למעשה לבדוק את תגובותיהם של הרוכשים הפוטנציאלים למראה או עיצוב חדשים. כמו כן, לקוחות יכולים לעצב את המוצרים על פי הסטנדרטים שמתאימים להם, למטרות ייצור או למטרות קמפיינים חברתיים וירטואלים.

Stylit – סטייליסט אישי ווירטואלי

בינינו – כמה פריטים יש לך בארון שמעולם לא לבשת כי פשוט לא הצלחת לשלב אותם בצורה הנכונה? כאשר אנו קונים בגד חדש חשוב לבדוק האם הוא מתאים לבגדים שכבר יש לנו והאם נוכל ליצור בעזרתו אאוטפיט מוצלח. על מנת לעזור לך להיות צרכנית נבונה יותר, מומחית האופנה מאיה קרמר והיזם יניב ניסים הקימו עבורך את Stylit בשנת 2012. הפלטפורמה אשר משתמשת בטכנולוגיית Big Data, אוספת נתונים מהמשתמשים, ממותגים ומסטייליסטיות, ותעניק לכם את המענה לבעיה בצורת שירות סטיילינג אישי אונליין. מידי שבוע תקבלי שתי הצעות הגשה לאאוטפיטים המותאמים להעדפותיך האישיות ומבנה גופך. הפלטפורמה מאפשרת יצירת אאוטפיטים המורכבים מההיצע הענק של הפריטים ברשת לבין ההעדפות האישיות והמלתחה האישית שלך. נכון להיום הפלטפורמה תומכת רק באופנת נשים אך גם הגברים נמצאים ב-road map של המיזם.

נכחתם במאורע? מוזמנים להשוויץ בלוק השיקי שלבשתם ולתייג את עצמכם באלבום הפייסבוק של האירוע.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

5 תגובות על "8 סטארטאפים ישראלים עם פיתוחים ייחודים בתחום האופנה [TechDate]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אופיר
Guest

מה עם DONDE?
זו ההוכחה שכל האירועים האלה הם יחצנות נטו וצריך להכיר/לשלם כדי להיות חלק

מורן בר
Guest

היי אופיר,

מבין עשרות חברות נבחרו אלו שעלו להציג על הבמה והן לא שילמו כדי להציג.

מורן בר,
גיקטיים.

אלאב הורביץ
Guest

היי אופיר,
האמת היא שכן פנינו ל DONDE ורצינו שתקחו חלק באירוע. סירבתם כי מבחינתכם האירוע לא היה רלוונטי וחבל.

נשמח לשתף פעולה בעתיד

רונן
Guest

מה עם Shopwithco.com ?

אלאב הורביץ
Guest

היי
יש עוד מקום לעוד הרבה סטארטאפים בתחום. באיזשהו שלב, היינו צריכים לעצור אבל תמיד אפשר לחשוב על האירוע הבא או על הקישורים הבאים.

שלח לי בבקשה פרטים ל elav @ geektime.co.il

בהצלחה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: