10 טיפים לשיפור ביצועים במערכת Dynamics CRM [פוסט חסות]

מתי בפעם האחרונה בדקתם את מהירות העבודה של מערכות CRM או ניסיתם לתזמן את מהירות העלייה של הדף או בניית האובייקטים הכלולים בו? יניב ארדיטי מסביר שלמרות שהאינסטינקט הראשוני אומר לנו לשדרג את החומרה, ברוב המקרים לא באמת צריך.

הפוסט מפורסם בחסות חברת E4D המארגנת את כנס Expert Days 2011, האירוע המקצועי המעמיק והמקיף ביותר בטכנולוגיות מיקרוסופט. חמישה ימים של טכנולוגיה. סדנאות עומק המכסות את כל הנושאים החמים ביותר, כל סדנא בת יום אחד, בנושא אחד. פוסט זה נכתב בשיתוף עם יניב ארדיטי, מומחה בהובלת פרויקטי Microsoft Dynamics CRM ובעל הסמכה רשמית של מיקרוסופט להטמעת מערכות CRM.

cc-by-sa 2.5. suttonhoo. flickr

מתי בפעם האחרונה בדקתם את מהירות העבודה של מערכות CRM שפיתחתם? מתי בפעם האחרונה ניסיתם לתזמן את מהירות העלייה של הדף או בניית האובייקטים הכלולים בו, מתי בפעם האחרונה הרגשתם שהדף איטי מדי או שלמידע לוקח זמן רב מדי להיטען ?

פעמים רבות, כשמערכות ה CRM פועלות לאט מדי לתחושת הלקוח, האינסטינקט הראשוני של מנהלי המערכת הוא להחליף את שרתי המערכת ולשדרג את החומרה, אולם שדרוג החומרה הוא פתרון יקר המבוצע פעמים רבות שלא לצורך. לחלופין, ניתן לשדרג את ביצועי מערכת ה CRM באמצעות כמה צעדים פשוטים וזולים משמעותית הדורשים בעיקר תכנון מקדים, הכרות מעמיקה עם האובייקטים השונים וכמובן – שימוש במנגנונים שהם חלק מהמערכת, דוגמת מערך ההרשאות של גרסת 2011 החדשה.

שיפורי ביצועים באמצעות בניה יעילה יותר של דפי המערכת – לבנות חכם ומהר

שדרוג הביצועים של מערכות Microsoft Dynamics CRM אינו נדרש לבוא על חשבון פונקציונאליות. לא יתכן כי שיקולי מהירות יגרמו להצגת מידע בצורה חלקית או פחות יעילה. להיפך –  בזכות חשיבה על שיפור ביצועים כבר בעת התכנון המוקדם, ניתן לזהות מראש את המהמורות שעלולות לגרום לעבודה איטית ולמצוא דרכים לעקוף אותן. עם זאת, גם אם מדובר במערכת Microsoft Dynamics CRM  העובדת כבר בשטח, הרי שעדיין ניתן לשפר את ביצועיה בזכות קינפוג נכון יותר של רכיבי המערכת בצד השרת או הלקוח.

להלן כמה מהדרכים המומלצות והמוכחות לשדרוג ביצועים במערכות Microsoft Dynamics CRM :

  1. גרסת Dynamics CRM 2011 מאפשרת יצירת טפסים שונים לכל משתמש ויותר מזה – מאפשר בניית מערך הרשאות לכל משתמש, הספציפי לכל שדה במסך. המשמעות היא כי ניתן לתפור לכל תפקיד את הטפסים הרלוונטיים עבורו, הן מבחינה פונקציונאלית והן מבחינת השדות המתאימים להרשאותיו. שיטה זו מחליפה את השיטה הקודמת, בה הביא השרת לכל משתמש את כל המידע המוגדר בטופס אולם רק לאחר מכן בוצעה הסתרת/הצגת השדות המותרים באמצעות קוד יעודי על פי מערך ההרשאות. בשיטה החדשה, מביא השרת רק את המידע הנדרש באמת עבור המשתמש ועבור השדות שיש להציג לו. בצורה זו לא מבזבז השרת זמן בייצור רכיבים שאינם רלוונטיים להצגה, מה שמביא כמובן לייעול משמעותי בעבודת המערכת.
  2. פגשתם כבר את ה Sub-Grid של גרסת 2011 ? יש לזכור כי מדובר ב iFrame לכל דבר ועניין, והוספתו לדפים השונים מכבידה על התקשורת ברשת. נכון, טעינת ה Sub Grid וכל iFrame אחר מבוצעת בצורה א-סינכרונית (או במילים אחרות – הדף לא מחכה לטעינתם בטרם יוצג למשתמש) אולם ההמלצה היא להמעיט בהם ככל האפשר (וככל שהפונקציונאליות מאפשרת, כמובן).
  3. כמה מידע אתם מציגים באובייקטי ה-Grid? זכרו כי בעת בניית אובייקט טבלאי המכיל מידע, תוכלו לבחור אילו טורים להציג בו וכמה שורות. זכרו כי כל המוסיף גורע, לפיכך הקפידו להציג רק את הטורים המתחייבים מבחינה פונקציונאלית ו-ותרו על טעינת כל מידע מיותר אחר מה DB. לגבי מספר השורות, תוכלו לקנפג את הgrid להצגת 50-250 שורות וגם הפעם, כמה שפחות – מהיר יותר.
  4. הוספתם Dashboard? מדובר באחד הרכיבים החדשים בגירסת Dynamics CRM 2011 שהם בעלי תועלת רבה ביותר למשתמש, אולם הקפידו למזער את השימוש באלמנטים גרפיים בדף (charts, לדוגמא). טעינת רכיבים עשויה להאט את עליית ה dashboard ותגרום תסכול למשתמש.
  5. משתמשים ב-Outlook client ? רכיב זה מאפשר שליפה סינכרונית של נתונים מה-DB, בתדירות של כל 15 דקות (בקונפיגורציה הבסיסית). בדקו היטב – האם אתם באמת נדרשים לשליפה בתדירות גבוהה כל כך? במרבית המקרים, תגלו כי עדיף לרווח את תדירות השליפה לפעם בשעה או בכמה שעות מבלי לפגוע בעדכניות האפליקציה. ישנם המשתמשים ב-Outlook Client על מנת למשוך מידע לoffline. גם הפעם בדקו מהו היקף המידע הנדרש – האם יש לשלוף את רשימת כל הלקוחות של החברה (שאילתא שתחזיר עשרות אלפי רשומות) או שמא אפשר לשלוף רק את הלקוחות שהצטרפו בשבוע האחרון (עשרות שורות), שאילתא שבוודאי רלוונטית יותר? זכרו כי ככל שפיתוח המערכת יעשה מתוך מוטיבציה אמיתית להקל על השרת ועל נפח המידע החוזר ממנו, הרי שביצועי המערכת ישתפרו בצורה משמעותית.
  6. נסו לצמצם את הוספת קוד javascript שאמור לרוץ בעת טעינת הדף, היות ומדובר בפעילות סינכרונית שתעצור את עליית הדף עד אשר ריצת הקוד תושלם. העדיפו רכיבים א-סינכרוניים שימשיכו להיטען גם לאחר שהדף יעלה ויוצג למשתמש.

שיפורי ביצועים באמצעות קונפיגורציה – כיוון עדין נותן boost גדול

  1. האם תריצו את ה DB בשרת פיזי או בשרת וירטואלי? ההמלצה החד משמעית היא לעשות שימוש בשרת פיזי. יצרני המעבדים, דוגמת אינטל, מוסיפים ותופרים יכולות ספציפיות לשרתי ה DB המייעלים את עבודתם כך שבאמצעות שימוש בשרתים אלה כשרתי DB  ייעודיים, ניתן לנצל את היכולות האלה בצורה מיטבית, יכולת שאובדת בעת השימוש בשרת וירטואלי .
  2. אם אתם משתמשים הרבה ברכיבים א-סינכרוניים דוגמת Workflow או Plugins, הקפידו להפריד את התהליכים הא-סינכרוניים שמריצה המערכת, באמצעות העברת הרכיב ASyncService  אל שרת נפרד. זכרו כי סידור נכון של רכיבי המערכת מעל השרתים השונים מאפשר ריצת תהליכים א-סינכרוניים בצורה יעילה משמעותית.
  3. כמה connections אפשר לפתוח אל שרת ה IIS ?בגרסאות קודמות היתה לדפדפנים מגבלת פתיחה של 2 download connections, הרי שבגרסאות חדשות יותר אפשר לקנפג ב registry את מספר הקישורים המקסימאלי שיוכל הדפדפן לפתוח וכתוצאה – יאפשר להקטין את כמות הזמן למילוי בקשות אל מול השרת, כך תואץ פעילות המערכת ומהירות העלייה של דפים. שינוי זה נדרש להתבצע על ידי מנהל המערכת כמובן, ולא על ידי המשתמשים עצמם.
  4. גודל ה cache של הדפדפן – משתמשי הדפדפנים יכולים להגדיר לעצמם את גודל ה cache שישמר. ההמלצה היא להגדיל את הקצאת ה cache בדפדפן, על מנת שחלק מהמידע הנטען שוב ושוב בדפים (לדוגמא תמונות) יגיע מהcache ולא מהשרת עצמו. המשמעות היא כי העלייה הראשונה של הדף תהיה אולי איטית יותר, אולם בפעמים הבאות יגיע מרבית המידע מהcache וכמות התקשורת אל השרת תקטן משמעותית.

בנוסף לכל הטיפים, חשוב להקפיד ולעדכן את כל העדכונים האחרונים (rollups) המופצים על ידי מיקרוסופט (בדומה ל-service packs).

רוצים ללמוד עוד על Dynamics CRM ? במסגרת כנס Expert Days 2011 יעביר יניב ארדיטי שלוש סדנאות ייעודיות בנושא זה, המיועדות למפתחי ומשתמשי Microsoft Dynamics CRM – כולל Microsoft Dynamics CRM 2011 What’s New , Microsoft Dynamics CRM 2011 Workflow Essentials וReporting with Microsoft Dynamics CRM 2011.

Avatar

ליאת שקד

ליאת שקד היא מנהלת השיווק במדיה חברתית בחברת E4D.

הגב

2 תגובות על "10 טיפים לשיפור ביצועים במערכת Dynamics CRM [פוסט חסות]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ר
Guest

אחלה קריאה לפני השינה… ישנתי כמו תינוק

קרטמן
Guest

יש פוסטים באתר הזה שהם לא חסות של מיקרוסופט? אנחנו משתמשים בארגון שלנו בדיינאמיקס סי.אר.אם, ואין גבול לסבל של הארגון בגלל התוכנה המפגרת הזאת שעובדת רק בדפדפן אחד (נחשו איזה) בקושי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: