הכירו את Xprt, שירות תמיכה טכנית בכיס [סטארטאפ]

על מנת לחסוך לכולנו שיחות של קרובי משפחה או חברים אשר נתקלו בבעיה טכנית ולהסתבך בהסברים, מיזם Xprt הישראלי נכנס לתמונה ומציג שירות תמיכה אישי בכל רגע נתון

xprt2

מקור: Xprt

“בכל שבוע אני מקבל לפחות שיחת טלפון אחת מההורים שלי או מבת הזוג שקשורה לתקלה כזו או אחרת במחשב; ׳האינטרנט איטי׳, ׳המדפסת לא עובדת׳, ׳אני לא מצליח למצוא את המסמך שאני בטוח ששמרתי לפני כמה ימים וכו׳״. תרחיש מוכר, לא? ״שלא תבינו אותי לא נכון, אני אוהב לעזור להורים שלי ולאשתי, אבל הייתי שמח אם הם היו מצליחים להגיע לפתרון לבד״. אמר אריאל רוזנטל, אחד ממייסדי הסטארטאפ הישראלי Xprt. רוזנטל מאס בלחכות לפתרון שיצוץ, ולכן בחר ליצור אחד שכזה, באמצעות אפליקציה שהתפוך כל אחד שלאו דווקא מומחה בתחום המחשבים לאחד כזה.

שירות תמיכה בכיס

Xprt מספקת פתרונות מיידיים ובאופן חופשי, שבמקרים אחרים דורשת חיפוש מעמיק באינטרנט או סכום כסף לא מבוטל. מכיוון ומדובר ביישום נייד, הוא זמין למשתמשים בכל מקום ובכל זמן, אשר יוכלו ליהנות משירות לקוחות אישי, מיידי וחינמי, כאשר ההתמקדות כרגע היא בתחום המחשבים, מכיוון וזהו התחום ממנו היזמים מגיעים.

החברה נוסדה ביולי 2014 על ידי אריאל רוזנטל (Co-Founder & CEO) ואורי כץ (Co-Founder & CTO), בעל ניסיון של מעל לעשור בפיתוח תוכנה, כאשר שניהם יוצאי יחידת ממר״מ וחברי ילדות. עבור רוזנטל אגב, מדובר בסטארטאפ השלישי, כאשר הראשון היה האתר הישראלי ׳זמני׳, והשני Brain Picking, אשר נסגר בשנת 2014.

אחרי בדיקות שנמשכו כחודשיים ואחוזי המרה יפים של 20%, צמד היזמים החליטו שהגיע הזמן לצאת לדרך. האפליקציה הושקה באופן רשמי בתחילת החודש הנוכחי, פברואר 2015, ותוך שבוע היו לה מעל ל- 2000 הורדות ויותר מ-1000 משתמשים (80% מארה״ב). ״הביקורות מטורפות, אנשים גם משאירים ביקורות באפ סטור האמריקאי וגם שם כל אחד כותב לנו ואומר כמה השירות טוב, ואיך לא הייתם פה עד עכשיו׳.

בינתיים צמד היזמים רצים עם הרעיון ושאיפתם היא לא ׳להיתקע׳ רק בתחום המחשבים, אלא להציע שירותי ייעוץ במגוון נושאים כדוגמת מובייל (אחרי שמחצית מהשאלות עסקו בנושא זה), מכוניות, בעלי חיים ומוצרי אלקטרוניקה. ״מדובר בפלטפורמה טובה לעסקים קטנים, בינוניים, שקוראים לטכנאי מזדמן כל פעם שיש בעיה, אולי בעתיד אף נציע חבילה לעסקים״.

מקור: Xprt

מקור: Xprt

מתאים לכל אחד?

מי הם אותם מומחים, המייעצים למשתמשים השונים? ״אל האנשים הנבחרים אנו מגיעים באופן ווירטואלי, יותר נכון הם מגיעים אלינו מכל העולם, בין היתר מישראל, ארה״ב ואירופה. ברגע שמשתמש מעוניין להפוך למומחה, אנו בודקים את קורות החיים שלו ומעבירים אותו מבחן מותאם לסוג ההתמחות שלו (מובייל או מחשב). לאחר מכן, אנו מעבירים את המתמודדים סימולציה ומראיינים אותם באופן אישי, על מנת להבין כיצד מתנהלים עם לקוחות והאם מתאימים לתפקיד.

למה בעצם שמישהו ירצה לעזור לאנשים סתם ככה? ״בעוד שהשירות הוא חינמי (כרגע), בסוף השיחה ניתן לפנק את המייעץ בטיפ, כאשר טיפ ממוצע עומד על 5$, וניתן לעשות זאת באמצעות כרטיס אשראי ובעתיד גם אפשר יהיה בעזרת Apple Pay ואולי גם פיי פאל. על מנת לסייע לאותם מומחים, הוקמה קבוצת ׳סלאק׳ משותפת לכל המומחים, בה יכולים להתייעץ האחד עם השני. כמו כן, התחילו לעבוד על מאגר מידע בנוי ו-FAQ, כל שיוכלו לקצר תהליכים ולסייע ליותר משתמשים ובפחות זמן.

כרגע השירות אותו מציעים מוגבל רק לצ׳אט, והתוכניות לעתיד הן ככל הנראה לעשות שימוש גם בוידאו או צ׳אט קולי, כבר בשבועות הקרובים. כמו כן, פיצ׳ר שימושי ואידיאלי הוא הוספת אופציה של השתלטות מרחוק – Remote control, וכך אותם מומחים יוכלו לסייע בקלות למשתמשים אשר לא יצליחו לעשות זאת בעצמם.

מי הוא קהל היעד של האפליקציה? ״בתחום המחשבים, קהל היעד הוא בעיקר אנשים שהם לא ׳tech savvy׳ או שיומם עמוס והם מעוניינים לפתור בעיות ומהר; ביניהם ההורים שלי, אשתי, רופאים, עורכי דין״. אל משתמשים כמו רוזנטל, אשר במקרים בהם נתקל בבעיה פשוט מחפש אחר תשובה בגוגל, וסביר להניח כי יצליח לפתור אותה בסופו של דבר, האפליקציה פחות מיועדת.

מקור: Xprt

מקור: Xprt

שוק תחרותי

אתם בוודאי לא הראשונים שחשבו על הרעיון הזה. ״ יש מתחרים, אבל זה רק אומר שיש שוק, שאנחנו לא לבד ואנשים מאמינים בזה. יש כל מיני אפליקציות כמו Clarity – אפליקציה שמאפשרת לך לקבל ייעוץ בתחום העסקים, למשל אם מקימים סטארטאפ ומעוניינים לקבל טיפים לגיוס כסף. אותם מומחים גובים בין 1 ל-5 דולר לדקה. כמו כן, Fountain, המתעסקים בגינון, וגם אצלם התשלום פר דקה. Google help outs (אשר נודע כי השירות עתיד להיסגר) מציע קורסים וייעוץ אישי, אך הבעיה שם שצריך להזמין תור ולחכות כמה ימים עד שמישהו נכנס, אין הרבה תנועה״. 

מה לגבי המודל העסקי? ״כרגע אנו לא גובים עמלה כזו או אחרת מהמשתמשים, בעתיד ככל הנראה נגבה בין 10-20% (מנותני השירות), אשר צפויים להרוויח סכום כספי בהתאם לשירות שנתנו ולפי בחירת מקבל השירות.

התוכניות לעתיד הרחוקות כוללות אופציה של הצעת השירות כ-White label , ובכך לאפשר לשירותי לקוחות למיניהם להשתמש בפלטפורמה. ״אנו מתלהבים מזה שאנו יכולים ליצור מקום עבודה חדשה לאנשים, ויכולים להוות מקבילה בתחום שלנו ל-Lift ו-Uber.

בשלב זה האפליקציה זמינה להורדה באייפון בחינם, ובחודשים הקרובים יהיה ניתן להורידה גם לאנדרואיד.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "הכירו את Xprt, שירות תמיכה טכנית בכיס [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Ariel Rosenthal
Guest

הילה. תודה רבה על הכתבה המחמיאה!

מאיה כרמון
Guest

וואו מדהים שיש אפליקציה כזו. אני תמיד מחפשת טכנאי מחשבים דרך אתר דפי זהב או בזק…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: