Wibki: רענון ויזואלי לרשימת המועדפים שלכם [סטארטאפ]

במקום רשימה ארוכה ומבולגנת של אתרים שאתם מבקרים בהם באופן קבוע, מציעה Wibki הישראלית פתרון ויזואלי ונוח הרבה יותר.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

במקום לשמור עשרות אתרים ברשימת המועדפים שלכם ולשכוח מהם לחלוטין, הסטארטאפ הישראלי Wibki יאפשר לכם לאגד את כל האתרים במקום אחד, בצורה נוחה וויזואלית לגישה מהירה, בהתאם לאופן הגלישה שלכם.

אבולוציה למועדפים

אם היינו צריכים לספור את מספר האתרים המועדפים שיש לנו שמורים בתיקיות שונות בדפדפנים, יש מצב טוב שהיינו מגיעים ללמעלה מ-50 אתרים שונים וזה עוד במקרה הטוב. אם נרחיב את השאלה ונבדוק מתי בדיוק ביקרנו בכל אחד מהאתרים הללו, ייתכן שנגלה כי רוב האתרים כלל אינם פעילים והיתר רק מחכים ליום בו נזכר ונבקר בהם שוב.

למעשה, אם חושבים על זה, חווית הגלישה באינטרנט נותרה כמעט זהה עבורנו, כאשר החידוש הגיע בתחום החומרה בה אנו משתמשים על מנת להכנס אל האתרים המועדפים עלינו. המילה מועדפים אינה נועדה לתאר את רשימת המועדפים, שכן למרות שישנם כמה אתרים שמורים אליהם אנו נוטים להכנס לעיתים קרובות, ברוב המקרים כאשר אנו רוצים להכנס אל אתר אהוב סביר להניח שנקליד את הקישור בכתובת, או אפילו נחפש את הכתובת בכל פעם מחדש בגוגל.

חברת Wibki נוסדה מתוך הרצון לשנות את אותה חווית גלישה מוכרת ולמעשה להוות את “נקודת ההתחלה לרשת” – או לפחות כך מגדירה זאת החברה. עוד מוסיפה החברה כי צורת הגלישה הקיימת מגבילה אותנו למספר מצומצם של אתרים שאנו יכולים לזכור בשליפה מיידית, כך שלמעשה הדפדפן יוצר מגבלה על יכולת הגלישה ומגביל אותנו לחוויה המבוססת על חיפוש בלבד.

באמצעות הפלטפורמה של החברה, המשתמשים יכולים לבנות לעצמם את עמוד הפתיחה שלהם לגלישה באינטרנט. בפועל, מדובר על אסופה וויזואלית של כל האתרים האהובים עלינו, המשתמשים, מסודרים על פי קטגוריות כלליות או העדפותינו האישיות. כך לדוגמה, נוכל לאגד את כל אתרי המתכונים האהובים עלינו תחת קטגוריה אחת ובתחום הטכנולוגיה לקבל אוסף של כל האתרים הזמינים כיום מטעם החברה.

הפן הוויזואלי מגיע לידי ביטוי באמצעות הצגת הלוגו של האתר המועדף, במקום קישור ארוך ומסורבל שלרוב איננו זוכרים מה הוא מייצג. כך למעשה, ניתן לראות למעלה מ-40 אתרים מועדפים שונים ולהגיע במהירות, יחסית, אל האתר המעניין אותנו ברגע זה. כמובן שהפלטרפורמה מאפשרת לנו לייבא ולשמור את המועדפים הקיימים כיום בדפדפנים שלנו, כך שלמעשה איננו צריכים להתחיל לאסוף את כל המידע מחדש, אלא רק לשנות את צורת החשיבה ולהתחיל להתנהל איתו בצורה חדשה.

כל המועדפים במקום אחד. מקור: יח"צ

כל המועדפים במקום אחד. מקור: צילום מסך

מינימליות מעצימה

תהליך ההרשמה לאתר מלווה בשלושה צעדים בסיסיים. עלינו לבחור שם משתמש, סיסמה ולהכניס את כתובת המייל (או לחילופין להרשם עם חשבון הפייסבוק שלנו), לבחור את האתרים האהובים עלינו מרשימה מאוד מצומצמת או את הקטגוריות המעניינות אותנו ולבחור האם אנו רוצים להתקין את התוסף לדפדפן.

בסוף התהליך אנו מגיעים למסך הבית החדש שלנו, המלווה גם הוא בעוד כמה הסברים אודות העיצוב, הוספת מועדפים חדשים והוספת קבוצות חדשות. עם כל הכבוד לשורת ההסברים הארוכה, אנו חייבים להודות שבסופו של התהליך אנו עומדים מול אתר נקי, מינימלי ומעט מרתיע שאנו לא בטוחים כיצד לגשת אליו לראשונה.

עם זאת, לאחר הוספת האתר הראשון, משחק עם הפלטפורמה ולחיצה על כל האפשרויות הזמינות – הפלטפורמה הופכת להרבה יותר ידידותית ומובנת ואנו יכולים לראות כיצד תוכל לשרת אותנו בעתיד. האלמנט האהוב עלינו ביותר הוא הוויזואליות, שכן כל אתר מציג את הלוגו הרשמי שלו ואנו יכולים להחליף אותו באחר במידה ונרצה. כך לדוגמה, במידה ואנו מוסיפים אתר קצת פחות מוכר למערכת, במקום לחכות שהיא תשאב את הלוגו נוכל להוסיף אותו ידנית ולשמור על האחידות בעיצוב.

בנוסף, לאור העובדה שכיום רוב המשתמשים מחזיקים מכשיר סמארטפון או טאבלט באמצעותם מבצעים את רוב הגלישה שלהם ברשת, Wibki מציעה פתרון גם כאן, כאשר אנו יכולים להכנס אל אתר הבית האישי שלנו ולגלוש לאן שנרצה, בלחיצת כפתור.

בשורה התחתונה, מדובר באתר אינטרנט המשמש כנקודת התחלה, אליו אנו יכולים להוסיף את האתרים המועדפים עלינו. לצד רשימות האתרים הקיימות אותן מציעה החברה, נוכל להוסיף את האתרים האהובים עלינו לרשימות המתאימות עבורנו – ובאמצעות התוסף לדפדפן נוכל, בלחיצה אחת, להוסיף כל אתר אל המאגר או הרשימה הרלוונטים עבורנו.

המלצות מחברים. מקור: יח"צ

המלצות מחברים. מקור: צילום מסך

מפתחים את השוק

Wibki נוסדה בתחילת 2013 על ידי האחים שחר פסיס (CEO) ורועי פסיס (CTO), כאשר היא מבוססת על מוצר שהשיקו השניים לפני כ-7 שנים הנקרא All My Faves. המוצר הקודם היה פורטל ויזואלי שעזר לשניים ללמוד על הרגלי הגלישה של המשתמשים באינטרנט. לאחר שהצליחו להגיע ללמעלה מ-150 מיליון כניסות ולאור ההכנסות שהגיעו מהמוצר, החליטו לקחת אותו לשלב הבא בגישה יותר אישית, המותאמת גם למשתמשי הטאבלט.

את הפלטפורמה השיקו השניים בנובמבר האחרון במסגרת אירוע של TechCrunch, זאת לאחר שבמשך מספר חודשים הציעו את המוצר בבטא סגורה שמנתה למעלה מ-1,000 משתמשים. השניים מציינים כי כבר מהנתונים הראשוניים ניתן לראות כיצד Wibki מצליחה להגדיל את נתוני ההקלקה, לצד אחוזי משתמשים חוזרים לפלטפורמה שלהם, הגבוהים מ-70 אחוזים.

בכל הנוגע למידע הפרטי של המשתמשים, השניים לא מתחמקים ומסבירים ל-Geektime: “בדומה לכלל חברות האינטרנט, גם אנחנו אוספים מידע אודות השימוש במוצר. אנו מאמינים כי המידע הזה מעניין לא רק את המפרסמים, אלא מאוד רלוונטי גם עבור המשתמש וחבריו. באמצעות הפלטפורמה יכול המשתמש לגלות סטטיסטיקות על שגרת הפעילות שלו. במידה וירצה, יכול המשתמש לחשוף את המידע ולשתף בו את חבריו. בצורה כזאת, נוצרת ב-Wibki רשת חברתית אשר מאפשרת לכלל המשתמשים לגלות מוצרים חדשים בהתבסס על דפוסי שימוש של חבריהם או מובילי דעה בתחומים שונים”.

המודל העסקי העיקרי של החברה הוא מנוע החיפוש, המופיע בעמוד הבית ומאפשר למשתמשים לחפש ולהוסיף כל אתר שרק ירצו. המודל השני מבוסס על פרסום, כמובן, כאשר אתרי מכירות רלוונטים יוצגו למשתמשים על פי תחומי העניין שלהם והחברה תקבל אחוז מסויים מכל רכישה שתתבצע כתוצאה מהשימוש בפלטפורמה.

לא לבד בשוק

Wibki זוכה ללא מעט תחרות בשוק, כאשר כל חברה העוסקת בעיצוב עמוד בית ייחודי לדפדפן או פלטפורמות המאפשרות גילוי ושמירה של מועדפים נכנסות לאותו התחום ומתחרות בה ישירות. למזלה, היא מגיעה עם גב חזק בזכות העובדה שפעילות החברה ממומנת מרווחי All My Faves, כאשר עד כה הושקעו בה 125 אלף דולרים.

כעת רק נותר לחברה להוכיח שהפלטפורמה שלה אכן מציעה ערך מוסף מול המתחרות הקיימות ומצליחה למשוך את המשתמשים. אם אתם שואלים אותנו, אין ספק שמדובר בפלטפורמה מעוצבת ומרשימה, אבל אנחנו עדיין לא הצלחנו להתנער מההרגל המגונה של שימוש בתיקיות המועדפים המובנות בדפדפן. אין ספק שהשינוי לצורת עבודה חדשה מצריך זמן, ואתם מוזמנים לבדוק בעצמכם האם Wibki משפרת את חווית הגלישה שלכם.

וידאו: Wibki / Unlock the Web

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

3 Comments on "Wibki: רענון ויזואלי לרשימת המועדפים שלכם [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
גל
Guest

זה לא מובנה בFF ו כרום?

As
Guest

שלום, רעיון טוב, האתר שלהם לא responsive כמו פינטרסט ודירפל חבל מפסידים מבקרים סתם

מיכי
Guest

אחלה, מאוד שימושי, מעוצב יפה, הדרך לגלוש ולזכור. עובד מעולה בiOS

wpDiscuz

תגיות לכתבה: