רישום משתמשים: Facebook Connect או הזנת פרטים ידנית?

כיצד תזכו לרישום משתמשים גבוה? האם לאפשר למשתמשים רישום עצמאי או אולי כדאי לבחור בחיבור באמצעות אחת מהרשתות החברתיות? כיצד עושים זאת נכון?

הפוסט נכתב על ידי אופיר בייגל, מייסד אפליקציית Weesh, בוגר תוכנית zell וכיום co-founder & CMO ב-Heystack.

תמונה: יח"צ

תמונה: יח”צ

פייסבוק קונקט מכירים? בלי שאתם ממשיכים לקרוא הלאה תחשבו לרגע מהם אחוזי ההמרה מההורדה באפסטור של אפליקציה ועד ליוזר אקטיבי. כלומר מתוך 100 הורדות של אפליקציה מסויימת, כמה משתמשים באמת ילחצו על הכפתור הזה, יאשרו לאפליקציה לגשת לנתונים שלהם ויהפכו למשתמשים אקטיביים? יש לכם מספר? מעולה. עכשיו בואו נדבר על זה.

אופציות קיימות ללוגאין

קיימות 2 אסטרטגיות עיקריות ללוגאין לאפליקציה. הראשונה היא לוגאין עצמאי של האפליקציה, בו היוזר נדרש ליצור חשבון חדש על ידי מילוי פרטים שכבר מילא 100 פעמים בעבר אבל אינו נותן גישה לחשבון הפייסבוק / לינקדאין / גוגל שלו. השניה, “לרכב” על פרופיל קיים באחת מהרשתות החברתיות ולאפשר מילוי אוטומטי של אותם פרטים ואולי גם פרטים נוספים שלא היינו ממלאים באופציה הראשונה.

היתרונות / חסרונות של כל אחת מהשיטות דיי ברורים – בראשונה אין חשש לפרטיות, אין תלות בצד שלישי אבל יש תהליך ארוך ומתיש. בשניה התהליך קצר וענייני אך יש חשש לפרטיותו של המשתמש. “האם יעשו שימוש לא הולם בהרשאות שלי?”.

עכשיו, אני גרידי (מה לעשות…), אני רוצה מגוון פרטים על המשתמש ואני רוצה גם להיות מסוגל לספק לו את תהליך ההרשמה הכי קצר ופשוט בהיסטוריה. אבל כשאפיינו את המוצר שלנו ידענו 2 דברים:

1. ייצור 2 אופציות לוגאין יוצרות חוסר איזון של מידע בין משתמשים שונים.

2. אם נייצר לוגאין רק עם פייסבוק, אחוזי ההמרה יהיה איפושהו באיזור ה-50%-60% וזה לא מספיק לנו.*

*את הדבר השני לא באמת ידענו אבל זאת הדעה הרווחת היום ברשת וגם מה שחווינו מנסיונות עבר.

לבסוף, למרות כמות המידע/הרשאות שאנחנו דורשים מהמשתמשים שלנו, החלטנו לקחת סיכון עם אסטרטגיית הפייסבוק קונקט, בידיעה שנדרש למקסם את אחוזי ההרשמה האלה.

ההרשמה נפתחת כבר בשיווק

אחד הדברים שחשוב להבין הוא שהתשובה ל”האם המשתמש יעשה לוגאין?” נפתחת כבר בשיווק המוצר. כלומר המדיה שבה תבחרו לפנות אל היוזרים שלכם היא מאוד קריטית. המוצר שלנו מדבר לרווקים ורווקות בין הגילאים 18-45. אם אנחנו נמצא דרך לטרגט את קהל היעד הזה בלבד עם מסר מותאם אישית לכל קבוצת הגיל, הסיכוי שהמשתמש יחליט לבטוח בנו ולהעניק לנו הרשאה לחשבון הפייסבוק שלו הוא גדול פי כמה וכמה.

במקרה שלנו, השימוש במדיית הפרסום של פייסבוק אפשרה לנו לטרגט את קהל היעד הזה ומראש להיות בנקודת פתיחה טובה יותר והפלטפורמה הזו התאימה לנו יותר ממדיה אחרת.

בניית אמון במבט קדימה

אז הבאנו משתמש פוטנציאלי לאפסטור, עכשיו אנחנו רוצים להתחיל לבנות איתו אמון. תמונה אחת באפסטור שווה יותר מ-1000 מילים בתיאור של האפליקציה ולכן עשינו שימוש בצילומי המסך של האפליקציה על מנת להעביר את המסר כפי שניתן לראות כאן.

דוגמה למסרי פרטיות עוד באפסטור

דוגמה למסרי פרטיות עוד באפסטור

אנחנו יודעים שהמשתמש הולך להגיע עוד 2 קליקים לכפתור ה-Facebook Connect ואנחנו רוצים מבעוד מועד ליצור אצלו תחושת ביטחון, במיוחד כי הוא יודע בבירור שהאפליקציה מסתמכת על מידע מהפייסבוק.

השלב הבא הוא מסך הפתיחה של האפליקציה, גם כאן ניתן לשים לב שמעבר לכך שאנחנו מעניקים הסבר קצר לגבי מהי מטרת האפליקציה, אנחנו דואגים לשים ליד כפתור ה-Facebook Connect את הכיתוב Privacy is key, שוב ליצור את אותה תחושת ביטחון.

דוגמה למסרי פרטיות במקומות "קריטיים"

דוגמה למסרי פרטיות במקומות “קריטיים”

הפרט האחרון הוא פניה לתת מודע של המשתמש. תהליך ה-On boarding באפליקציה מעוצב, מונפש ו”מספר” על מהות המוצר והערך המוצע . משתמש שרואה מסכי פתיחה שכאלה מקבל מסר של איכות וביטחון במוצר גם בצורה לא ישירה.

דוגמא למסך מעוצב

דוגמא למסך מעוצב

מפתיע, אבל יוזרים הם לא פראיירים

ככל שהשימוש בפייסבוק הולך ומתפתח יותר ויותר יוזרים מודעים לשליטה בהגדרות הפרטיות שלהם. אחד הדברים שמפתח יכול לקבוע כאשר הוא מטמיע את ה-SDK של פייסבוק בתוך האפליקציה שלו הוא את רמת הפרטיות המחדלית של האפליקציה. לדוגמה, מי יוכל לראות פוסטים שהאפליקציה עושה בשם המשתמש. רוב המפתחים, בוחרים ברמה הפומבית ביותר כך שיוכלו לפרסם שהיוזר כרגע עושה שימוש באפליקציה שלהם ולקבל יותר חשיפה. מה שאנחנו שוכחים הרבה פעמים הוא שרוב היוזרים כבר מודעים לכך, ואוטמטית ישנו את רמת הפרטיות ל-Only Me כך שלא יהיה ניתן לראות שום פרסום מטעם האפליקציה בפיד שלהם.

העובדה שתשימו את רמת הפרטיות ב-Public לא תפגע בכם, אבל (!) אם תחליטו לכבד את היוזר ולשים את ברירת המחדל על Only Me הוא יעריך אתכם כפליים. אם שילבתם את זה עם מסרי הפרטיות שדיברנו עליהם עד עכשיו – בכלל שאפו.

זאת הנקודה הקריטית. זה רגע האמת בו היוזר מחליט אם סופית לבטוח בכם או לא. פה הוא יחליט אם לסגור את האפליקציה לגמרי או להגיד “וואלה, נראים לי יחסית בסדר החבר’ה האלה, בוא ניתן להם צ’אנס”. העובדה שבנקודה הקריטית הזאת עשיתם צעד בונה אמון שכזה, שמשדר לו “אנחנו באמת לא מתכוונים לעשות שימוש לרעה בהרשאות שנתת לנו”, היא הקלף המנצח שלכם.

זו לא חכמה לדבר על פרטיות מפה ועד להודעה וחדשה וברגע שזכיתם במשתמש להתחיל להפיץ פוסטים או הודעות בשמו, לשלוח לו מיילים ללא אישור או כל דבר אחר שיגרום לו להרגיש מחולל (כמו שכולנו הרגשנו בעבר). כבדו את המשתמשים שלכם והם יכבדו אתכם בחזרה – בכך שיחזרו להשתמש באפליקציה, יאפשרו לכם לגשת ליותר הרשאות ויספרו על המוצר לחברים שלהם.

אז מה תכלס קרה ב-Hey?

זוכרים את המספר ההוא שביקשתי מכם לחשוב עליו בתחילת המאמר? במוצר שלנו בחרנו רק ברישום דרך פייסבוק ובחרנו לבקש מגוון רחב של הרשאות וזאת בכדי שנוכל לספק ערך גבוה ללקוח, בידיעה שאנו עלולים להפסיד עד 50% מהמשתמשים שלנו. שורה תחתונה, הגענו למצב של 81.3% המרה מהורדה ליוזר שאישר לנו גישה להרשאות שלו. אני באמת ובתמים מאמין שהמספר הגבוה הגיע בגלל אותו משפך שתיארנו ואותה גישה “מכבדת” כלפי יוזרים.

העולם הולך לכיון של שימוש בפרופיל קיים מרשתות חברתיות ולא יצירה של פרופיל שונה לכל אפליקציה ואתר. אם אתם רוצים להישאר במשחק ולא לאבד יוזרים יקרים בדרך אתם חייבים להתאים את עצמכם אליהם, משום שמספר פעמים בעבר הם נפגעו מאנשים שלא כיבדו אותם.

לסיכום, מדובר ב-5 צעדים שניתן להטמיע בתהליך הרישום למוצר שלכם:

1. התאימו את מדיית הפרסום לקהל היעד שלכם.
2. צרו מסר פרטיות ברור לכל אורך משפך ההמרה של היוזר.
3. כבדו את היוזר והציגו בפניו שאינכם מעוניינים להשתמש בהרשאותיו לרעה ע”י סימון ברירת המחדל הדיפולטיבית כפרטית (אם ניתן).
4. בנו on boarding מסביר ומזמין שיאפשר למשתמש שלכם להרגיש בנח עם תהליך הרישום.
5. בנו מערכת אמון שנשארת לאחר תהליך הרישום וכבדו את פרטיותו של המשתמש. במילים פשוטות, אל תפיצו פוסטים / הודעות בשם היוזר ללא ידיעתו.

היי” היא פלטפורמה של מערכת קשרים בין אנשים וחברים, והמוצר הראשון שהשקנו היא אפליקציית אייפון אשר מאפשרת להכיר מי החברים/ות הרווקים של חברים שלו. אופיר בייגל, יזם ושותף ב”היי”, מוביל את מערך המוצר והשיווק במיזם.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

8 תגובות על "רישום משתמשים: Facebook Connect או הזנת פרטים ידנית?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
avi
Guest

נראה ממש מגניב!

עודד רגב
Guest

האופן שבו אפליקציה עושה שימוש עם פייסבוק הוא קריטי להצלחה שלה ובהחלט יכול להיות הגורם שיכריע אם יהיה שימוש נרחב באפליקציה או לא.

אני חושב שהמאמר מסביר בצורה יסודית את הסוגיה הלא פשוטה הזאת ואת הדרך הנכונה להתמודד עימה.

כל הכבוד אופיר…

Yaniv Presler
Guest
אופיר הסביר מצויין איך עובד התהליך ב-Heystack. האמת רחוקה מאוד ממה שכתוב. כשלקוח יודע מראש שהשירות מובנה על שימוש במידע החברתי שלו לדוגמא: משחקים של Play with friends או מציאת עבודה ע"י חברים או במקרה הנתון של הכרת אנשים ע"י הקשרים של החברים שלי אז הוא יותר פתוח לאשר את פייסבוק. מתוך נסיון לא קטן בתחום אתם תהיו חייבים להוסיף הרשמה מ- 2 סיבות: 1) הגדלת אחוז הרשמה – המספרים שהצגתם הם מעולים אך כל השירותים שהזכרתי מגיעים לרמה זאת בחודשים האשונים ואז זה מתחיל לרדת (אתם נמצאים במצב של early adaptors) 2) לא כדאי לסמוך על פייסבוק (ראה מקרה… Read more »
Ofir Beigel
Guest

יניב, מעניין מאוד מה שאתה אומר (אבדוק אם אכן זה המצב). לגבי "לא כדאי לסמוך על פייסבוק" – מסכים לחלוטין. במקרה זה נאלצנו לבחור ב"רע במיעוטו" ונראה לי שזה היה עדיף על האופציה השנייה.
אין ספק שבטווח הרחוק אין הכוונה שלנו להיות תלויים בפייסבוק בלבד.
המון תודה :)

Yaniv Presler
Guest

תודה אופיר. אני אשמח לתת פידבק על גירסאות עתידיות (אם תרצו כמובן). המון הצלחה בהמשך

Yaniv Presler
Guest

Ofir Beigel – this is a great example on why not do just FB connect. you dont know on what FB is working…when they will have their own solution you can be out of business – http://techcrunch.com/2013/03/15/facebook-messageme/

Jay meydad
Guest

מאמר טוב ומקיף ועדיין, מניסיוני עם Pixplit הפתרון שממקסם יחס המרה בין הורדות לבין חשבונות חדשים הוא מתן שתי האפשרויות.

פיקספליט הושקה עם פייסבוק קונקט בלבד (תוך בקשת הרשאות מינימליות בלבד). חלק מהמשתמשים שלחו תלונות על כך לתמיכה והיו אף כאלו שנתנו דירוג נמוך לאפליקציה בגלל השימוש בפייסבוק בלבד. גם הסטטיסטיקות הראו כי ההחלטה לא היתה מספקת מאחר וראינו ש- 30 אחוז מהמשתמשים שהתקינו את האפליקציה לא מתחברים ויוצרים חשבון באמצעות פייסבוק.

לאחר פיתוח מערכת חשבונות באמצעות אימייל אחוז השתפר משמעותית וכיום אנו רואים חלוקה כמעט שווה בין חשבונות שנוצרים באמצעות פייסבוק לבין אימייל.

אופיר בייגל
Guest

ג’יי, אני מניח שאם נוסיף אופציה כזאת אכן יעלו אחוזי ההרשמה. הנקודה שניסיתי להעביר כאן היא שבמצבינו הראשוני לא היתה לנו אופציה לייצר 2 סוגי הרשמה ולכן נאלצנו ללכת עם פייסבוק בידיעה שנצטרך למקסם את אחוזי ההרשמה ככל שניתן.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: