טוויטר תחשוף בקרוב את פלטפורמת הפרסום הרשמית שלה

בכנס שנערך השבוע, מנהל תחום המוניטיזציה של טוויטר הודיע כי החברה מתכננת לעלות לאוויר עם פלטפורמת פרסום רשמית, אשר תתבסס על ציוצי פרסומת ממוקדים לפי מילות מפתח בציוצי המשתמשים. הגם אתה טוויטר?

twitter_bird_cash_eyesאחד מסימני השאלה הגדולים ביותר עד היום לגבי טוויטר היו בנוגע למודל הרווח האפשרי שיוכל לכסות את מאות המיליונים שהושקעו בחברה. מספר השערות הועלו לגבי מודלים שונים של פרסום ובכירי טוויטר דיברו מספר פעמים על השקת שירותי פרימיום שיאפשר שירותי סטטיסטיקה ויכולות מורחבות לחברות המוכנות לשלם.

לפי הנתונים שאספנו ממקורות שונים, נראה כי פלטפורמת הפרסום החדשה של טוויטר תנצל את הפלטפורמה עצמה ולא תשתמש בממשק ה-Web של טוויטר למטרת פרסום בבאנרים. כפי הנראה, הפרסום יהיה מורכב מ”ציוצי פרסומת” אשר ידחפו ל-Stream של משתמשים לפי נושאי העניין שלהם. נושאי העניין של המשתמשים יאותרו לפי מילות מפתח חוזרות בציוצי המשתמש ובאמצעות Hashtags.

הנתונים הללו מתבססים בעיקר על דבריו של אנאמיטרה בנרג’י, מנהל תחום המוניטיזציה בטוויטר, בפאנל בועידה השנתית של ארגון המפרסמים IAB שנערך ביום שני האחרון. במסגרת הפאנל, נשאל בנרג’י ע”י המנחה שאלה בנוגע למודל המוניטיזציה של החברה והשיב כי החברה תחשוף במסגרת הזמן של החודש הקרוב את פלטפורמת הפרסום הרשמית של החברה. לאחר הפאנל, דיבר בנרג’י עם נציג Media Post בכנס ועדכן כי פלטפורמת הפרסום של החברה עדיין נמצאת בשלבי ניסוי. “המשתמשים שלנו גם ככה מצייצים ומתקשרים עם המותגים השונים ברשת, אפילו במהלך אירועים שונים כגון הסופרבול. מה יקרה אם המותגים יתחילו להשתתף בשיחה?” אמר בנאג’י במהלך הפאנל. בנרג’י ציין כי החברה תדאג לכך שניתן יהיה לראות בבירור ציוץ “פרסומי” ולהבדילו מציוץ רגיל, אך מצד שני, המודעות עצמן יכוונו לקהל המתאים באמצעות שיוך של מילות מפתח ו-Hashtags כך שלדעת החברה, גם הפרסומות שהמשתמש אכן יחשף אליהן, יהיו רלוונטיות לתחומי העניין שלו.

שאלה מעניינת העולה מהנתונים שנחשפו, היא מה יקרה לחברות המשתמשות כבר בפלטפורמה של טוויטר לצורך פרסום ועובדות במודל של Pay Per Post (דוגמת Ad.ly). עד היום הצליחו החברות הללו לעשות סכומים לא קטנים של כסף ואף שלמו לסלבריטאים על-מנת שיקדמו מפרסמים שעובדים איתם. היכולת של פלטפורמת הפרסום החדשה של טוויטר להגיע אל משתמשים באמצעות מילות מפתח ללא הצורך שהמשתמש ממש יעקוב אחרי המשתמש של הגורם המפרסם, עלול להפוך את מודל העבודה של החברות הללו למיושן וחסר תועלת.

לפי מקור בכיר בתעשיית המדיה, החברה מתכוונת לחשוף את פלטפורמת הפרסום שלה בכנס ה-South by Southwest שיפתח ב-12 למרץ והיא עובדת במהלך החודשים האחרונים עם מספר שותפים גדולים בתעשיית המדיה הדיגיטלית ובמדיה המסורתית לקראת ההשקה. הבחירה של טוויטר דווקא בכנס העוסק במוזיקה ובמדיה אינטראקטיבית לצורך חשיפת הפלטפורמה החדשה מצביע באופן די ברור על הכיוון אליו מנסה החברה להתקדם בכל הקשור לתעשיית המדיה.

מה אומרים המשתמשים?

חלק מהמשתמשים בטוויטר ציינו שהם יפסיקו להשתמש בשירות במידה והפרסום יהיה “פולשני” מדי, אך חלקם ציינו כי יהיו מוכנים לשלם סכומים סמליים על-מנת להשתמש במערכת “נקייה מפרסומות”. מצד שני, יש גם משתמשים שיקבלו בברכה פרסומות “מכוונות היטב” בטוויטר בהנחה והן אכן יהיו רלוונטיות ויספקו ערך מוסף למשתמשים.

איך אתם תקבלו את פלטפורמת הפרסום החדשה? האם תנטשו את השירות או שתשלמו על טוויטר נקי מפרסומות? או שמע תנסו דווקא להפיק את מירב התועלת מהציוצים הממוקדים? נשמח לשמוע בתגובות מה אתם חושבים.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: