טוויטר- תרגש אותי, תחדש לי

שלוש בקשות לקראת השנה החדשה שימנפו את רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר לעשור הזה. לא הגיע הזמן לשינוי?

משם הכל התחיל. אבל לאן זה הולך?

משם הכל התחיל. אבל לאן זה הולך?

שירות חדש נמדד ביכולת שלו להישאר כזה. אם נסתכל על תוכנות צד שלישי אשר הפכו את השירות של טוויטר לסקסי ומעוצב, נראה שמישהו התעייף כשזה הגיע לעיצוב האתר של טוויטר עצמו. ובכלל, אם נסתכל על השנה האחרונה, השינויים היחידים המעניינים שקרו היו מתן האפשרות ליצור רשימות משתמשים- אופציה שלא התרוממה כמו שצריך עד היום, ואימוץ מנגנון ה-ReTweet כמובנה באתר של טוויטר – אופציה שצדדים שלישיים כבר אימצו מזמן.

גם טוויטר, כמו כל שירות שלא מצליח לחדש מדי פעם, עלול להכשל בסופו של דבר, בעיקר כי למשתמשים, עלול להמאס מהשירות, שאם נודה באמת, מאז שהושק ברעש,למרות הפופולאריות הגואה שלו, לא מצליח להראות חדשנות או שינוי אמיתיים. אך לפני שאניח בצד את הכלי שמספק לי היום שעות רבות של הנאה, מידע וקשרים, החלטתי לכתוב את רשימת החלומות שלי – מה אני רוצה שיהיה בטוויטר כדי לגרום לי לרצות להכנס לאתר (ולאו דווקא להשתמש בכלים מצד שלישי) ולהתמיד בציוצים. התמקדתי בשלושת השינויים הכי משמעותיים:

הבקשה הראשונה שלי, והכי חשובה, נוגעת למגבלת התוים. טוויטר צריך להפטר כבר ממגבלת 140 התוים. זה היה משעשע בהתחלה, ויצר שוק חשוב של שירותי קיצור כתובות, חינך להעברת מסר בלי למרוח, אבל עכשיו הבנו את הפרנציפ. בשלב מסוים נמאס מהצורך לחפש עוד דרך לקצר את המסר, עוד שירות שייקח לינק ויכווץ אותו עוד קצת, או עוד קיצורי אותיות כדי להביע רגש. 140 תוים היו קוריוז מעניין, אבל בינינו, אני נהנית יותר מלינקים שאני רואה דרך הפייסבוק, בלי הפתעות, עם מסר שמלווה אותם.

הבקשה השניה שלי נוגעת לספירת העוקבים. כבר מזמן נחתה ההבנה שמדובר בנתון שאינו נמצא ביחס ישר לפופולאריות האמיתית של מותג או אדם, מספר עוקבים מעיד בעיקר על המרדף הבלתי פוסק של העוקבים אחרי מעט תשומת לב מהנעקב. הדוגמא הכי טובה היא כאשר מותג עוקב אחרי אדם. זו רק אני או שהמושג עוקב ונעקב נראים פתאום לא מתאימים פה? לכן, הבקשה שלי היא פשוט להפסיק להציג את ספירת העוקבים. דרך אגב, בתוכנות צד שלישי ניתן להסיר את הנתון מתוך התצוגה.

הבקשה השלישית היא לא קשה, היא אפילו די טריויאלית – אבל מישהו צריך לומר אותה : שמישהו יעצב כבר את האתר של טוויטר! האתר נראה כמו שארית מהעשור הקודם. עיצובי הרקע של האתר מצחיקים או מביכים, וגם הם סיפקו עוד עבודה לצדדים שלישיים שעשו קופה על עיצובי רקע מותאמים למטרות שונות.

זוהי אמנם רשימת החלומות שלי, אבל אולי לפני שעושים שינויים כל כך מרחיקי לכת, כדאי להתחיל עם שיפורי הממשק הקיים כמו לאפשר סוף סוף ניהול קל יותר של חשבונות מרובים, או אולי לגרום לכך שיקרה משהו מעניין סביב השירות – כמו משחקים (מבוססי מיקום, מבוססי כיף, מבוססי משהו!) או שפשוט סוף סוף ייצרו אופציה למענה נחמד וקל יותר לציוצים, או אפילו מנגנון של תגובות לכל ציוץ.

טוויטר הוא שירות טוב, אני לא מחדשת כאן כלום. הוא יעיל, הוא ביצתי – כמו כל שירות שמערב אנשים ויש לו פוטנציאל ויראלי שהוא כבר מממש בהצלחה. אבל עם עוד מעט מחשבה, ניתן למנף אותו הלאה, שיגיע כבר לשנת 2010. אפילו פייסבוק כבר הבינו את זה.

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

8 תגובות על "טוויטר- תרגש אותי, תחדש לי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיל
Guest

הפתרות ממגבלת 140 התווים נראית כמו צעד מוגזם וקיצוני,
במקום זה, ניתן פשוט לאפשר לינקים אמיתיים בתוך הטקסט, כאלו שיאפשרו ללינק “להתחבא” מאחורי ביטוי רלוונטי.
כך נוכל לקבל הרבה יותר אינפורמציה ב-140 תווים…

אבישי
Guest

גיל,
לינק אמיתי זה לינק אמיתי – גם אם הוא מתחבא מאחורי HREF כזה או אחר. מה שאומר שניצלת את n התווים של הלינק פלוס תגי HTML…

גיל
Guest

אבישי,
הכוונה שלי היא ש-n התווים של הלינק ותגי ה-HTML (או כל סינטקס אחר, אולי “מתוצרת עצמית” של טוויטר) לא יחשבו בספירה של 140 התווים.
כלומר, יש לספור את 140 התווים לפי הטקסט שהקורא רואה לפניו ולא לפי קוד ה-HTML.

אלי
Guest

גיל, אופציה כזאת תפתח פתח לעקוף את ההגבלה להרבה יותר מ-140 תוים – אנשים יוכלו להביע את עצמם דרך לינקים פיקטיביים וכולם ילמדו שצריך להעביר את העכבר על הלינקים כדי לקרוא את כל הטוויט.

בן אור
Guest

האתר של טוויטר לא נועד להיות הכלי העיקרי של המשתמש, היחוד של טוויטר הוא ב API הנרחב שלו,
רוצה אופציה? יש כלי לזה, טוויטר לא יכולים להכין הכל.
אתה רוצה להוריד את העוקבים, מישהו אחר רוצה להציג את סכום העוקבים של כל מי שעוקב אחריו (או כל דבר איזוטרי אחר) לטוויטר אין סיבה לעשות דבר כזה הם פתחו את ה API וכל אחד יכול לקבל איזו אינפורמציה שהוא רק רוצה

אלמוג בקו
Guest

בן אור-

בקיצור, מה שאתה אומר זה, שהם סתם הביאו לך API עם יחסי ציבור מדופלמים ואת השאר הפראיירים עושים.
בהתחלה גם אני התלהבתי מטוויטר, היום אני מוצא אותו משעמם ומבוזבז

יסמין
Guest
נראה לי שיש כאן הבנה לא ברורה לרעיון מאחורי טוויטר: הרעיון הבסיסי הוא מינימליות ומיקרו בלוגינג, מידע מתומצת בזמן אמת ואנפורמציה פתוחה לכלל. מספר תגובות לכתוב בכתבה: 1- ברגע שמרחיבים את הגבלת התוים מאבדים מהמיקוד, רוצה סטאטוסים ארוכים לכי לפיסבוק ותקראי סיפורים…. 2- למה בכלל צריך את ה URL המלא? הבחירה היא שלך אם לעקב אחרי האדם הזה או לא, אם את חושבת שהלנקים זה ספאם או דברים לא מענינים מראש אל תעקבי אחרי האדם הזה. 3- ה UI דווקא לטעמי, פשוט ומינימלי. בנוסף לכל יש פעולות פשוטות שאפשר לעשות כמו לכתוב FOLLOW @ XXX וישר לעקוב אחרי האדם, מה… Read more »
מאור
Guest

מצטרף ליסמין. לא מבין מה פייסבוק הבינו שטוויטר לא. גם גוגל מאוד פשטניים בעיצוב. הם גם לא הגיעו ל 2010?
הדבר שמייחד את טוויטר זה 140 תוים – קיצוני מדי לוותר על זה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: