תחזיקו חזק: הפרסומות מגיעות לטוויטר

בתום תקופה ארוכה בה חיכינו וקיווינו שיום זה לא יגיע – טוויטר מתחילה להציג לעסקים כלי לקידום ציוצים על גבי הפיד הפרטי שלנו. האם זה מה שיגרום לנו לעזוב את רשת המיקרו בלוגינג, או שאנחנו כבר יותר מידי מכורים אליה?

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

במהלך הימים האחרונים החלו משתמשים להתקל בהודעות ממומנות בפיד הטוויטר שלהם. האם זוהי תחילתו של הסוף עבור טוויטר, או שאנחנו יותר מידי מכורים ולא נוכל לעזוב – גם במחיר של הוספת פרסומות?

טוויטר לעסקים

לפני כחודש, חברה טוויטר אל אמריקן אקספרס במטרה להציע לבעלי עסקים קטנים המחזיקים בכרטיס האשראי של החברה כמו גם לעסקים קטנים המשתמשים בשירותיה, אפשרות להשתמש ברשת המיקרו-בלוגינג במטרה לקדם את העסק שלהם ולהגיע אל משתמשים ולקוחות חדשים, בהתאם לפרמטרים מסויימים.

כעת, קבוצה של כ-10,000 בעלי עסקים ואוחזי כרטיסים קיבלו אפשרות להכנס אל השירות החדש שמציעה טוויטר ולהתחיל לעצב את מודעות הפרסום שלהם, כמו גם 100 דולרים לתקציב – עבור ‘דחיפה ראשונית’. מדובר בקבוצה יחסית קטנה של בעלי עסקים, במיוחד בהתחשב בכמות המשתמשים שעברה כבר את ה-350 מיליון.

טוויטר הודיעה על המהלך בבלוג הרשמי שלה, בו גם ציינה כי על אף שמדובר בהתחלה שקטה, במהלך השבועות הקרובים תגדיל בהדרגה את הגישה לעוד ועוד סוחרים. בין האפשרויות השונות שתציע יוכלו אותם מפרסמים לנהל את החשבון שלהם ללא שום ידע מוקדם בפרסום, לקדם את הציוצים ואת החשבון של המותג אותו רוצים לפרסם ועוד אפשרויות רבות – עם אפשרויות תשלום נוחות על פי כמות עוקבים חדשים, חשיפה לציוצים וכדומה.

כחלק מהמהלך, תאפשר טוויטר לאותם עסקים לבחור את המדינות הספציפיות אליהן רוצות לייעד את המוצר החדש, או לחילופין לאפשר להם להחשף בכל העולם – באמצעות ציוץ אחד.

ומה עם המשתמשים?

מאז שהושקה טוויטר ב-2006, הצליח השירות לצבור פופולאריות משמעותית ברחבי הרשת – ייתכן כי בעקבות העובדה שהציע למשתמשים ממשק פשוט, נוח להבנה, קל לתפעול והכי חשוב – ללא תוכן פרסומי. עם השנים, כמו כל מוצר אחר, טוויטר הגיעה למצב בו עליה להתחיל לקדם רווחים והדרך היחידה בה יכולה לעשות זאת היא באמצעות ‘החדרת’ ציוצים ממומנים לפיד המשתמשים.

בעוד שטוויטר דואגת ליידע את משתמשיה אודות השינויים העתידיים בפיד שלהם, אין זה אומר שאותם משתמשים מסכימים עם כך. מצד שני, עם כמות כל כך גדולה של משתמשים שהספיקה להתמכר לשירות ואינו יכולה לתאר לעצמה את המחשבה של לחזור לפייסבוק, גוגל פלוס או כל רשת חברתית אחרת – נדמה שטוויטר מאמינה שלא משנה מה תעשה, המשתמשים יאלצו לקבל זאת.

בניגוד למארק צוקרברג, טוויטר לפחות מנסה להפוך את השינוי למינימלי וכמעט ולא מורגש עבור המשתמשים – ואינה כופה עיצוב מחודש או אלמנטים נוספים בהם אינם מעוניינים. לפחות לא לבינתיים.

Twitter for Small Business

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: