שת׳׳פ עם תאגיד גלובלי: 3 דברים שיעזרו לסטארטאפ שלכם להמריא

יש לכם את ה-CTO הכי תותח בארץ ואת ה-CMO הכי נינג’ה-כוכב רוק-פיראט בגלקסיה, אבל זה לא מספיק בשביל להצליח. כדי לקום על הרגליים, להתחיל לרוץ ובסופו של דבר להמריא וליצר הכנסות, אתם צריכים קצת יותר – קבלו טיפים מאת שני מנטורים ותיקים

GettyImages-526298831

קרדיט תמונה: Getty Images 

הנתונים הם אכזריים – רוב הסטארטאפים שורפים את כספי ההשקעה הראשונית לפני שהצליחו לייצר הכנסות, להשיג את הלקוח הראשון או להבטיח השקעת המשך. אז מה על הסטארטאפ שלכם לעשות על מנת להגדיל ככל האפשר את הסיכויים להצלחה?

ליקטנו כמה עצות שימושיות משני ותיקים בזירה הסטארטאפיסטית בישראל – יוסי מולדבסקי, יו”ר חברת ההשקעות Plus Ventures ואחד האנג’לים המובילים בישראל, וערן אהרונסון מנכ”ל חברת ארט בעברו וראש מחלקת הפרוייקטים במכללת אפקה בהווה.

1. מבוגר אחראי

אתם צריכים מישהו שיסתכל לכם בעיניים, ויגיד לכם את האמת, ללא אינטרסים חבויים ומבלי לייפות את המציאות. זה אולי לא הגיבור שאתם רוצים, אבל זה בהחלט הגיבור שאתם צריכים – המנטור.

יוסי מולדבסקי: “באופן טבעי, ליזמים יש נטייה להתחבר למי שמאמין במוצר שלהם. חשוב להיות קשוב דווקא למי שבוחן את המוצר בעין ביקורתית. מנטור טוב בעיני הוא מנטור אובייקטיבי ונטול אינטרס כזה שייתן טפיחה על השכם כשצריך, אבל מן הצד השני ידע להביע דעה אחרת, גם אם היא שונה מזו של היזמים.”

ערן אהרונסון: “מנטור טוב יכול לסייע בהתגברות על הרבה מכשולים, בעיקר בגלל שהוא עצמו נתקל בהם בעבר – בפיתוח הטכנולוגי, במגע עם לקוחות ובתחום העסקי. לניסיון יש כוח עצום, וחשוב לנצל אותו.”

יוסי מולדבסקי: “חשוב לבחור מנטור שתהיה לכם כימיה איתו ושיהיה זמין עבורכם מתי שתצטרכו. מנטורים יפתחו עבורכם דלתות חדשות, יסייעו בחשיבה האסטרטגית, וייעצו לכם בדברים הגדולים, כמו השוק אליו אתם צריכים להיכנס, או הקטנים, כמו כמה אופציות לתת לעובד זה או אחר.”

2. לעמוד על כתפי ענקים

אתם לא חייבים להתחיל מ-0. לא מבחינת ידע, לא מבחינת ניסיון ולא מבחינת מוניטין. היכולת לשתף פעולה עם תאגיד גלובלי כבר ממקמת אתכם לפני התחרות ופותחת בפניכם דלתות שבמקרים אחרים יהיה נעולות, או לחלוטין מחוץ לשדה הראייה שלכם.

ערן אהרונסון: “שיתוף פעולה עם תאגיד גלובלי הוא הזדמנות ללמוד ולזכות בגישה למקומות אליהם הסטארטאפ פשוט לא יכול אליהם להגיע לבד. השתתפות בתכנית סיוע שמעניקה מימון ותמיכה לסטארטאפ זה תהליך שיש לו רק יתרונות.”

יוסי מולדבסקי: “עבודה עם ענקית טכנולוגית זו חותמת איכות. אם תאגיד גלובלי בעל מונטין בוחר לשתף פעולה עם סטארטאפ, זו ראייה שמדובר בסטארטאפ שמחדש, ולא צועד בתלם. השתתפות בתכנית סיוע כזו היא ראייה עבור לקוחות ומשקיעים – מישהו בעל הבנה עמוקה של השוק בחן את המוצר ואת ה-Road Map של החברה והבין את הערך שלהם.”

3. קיצורי דרך

זה יפתיע אתכם, אבל קיצורי דרך דווקא יכולים להיות רעיון טוב, במידה והביצוע נכון. אתם צריכים להגיע לשוק מהר יותר, למצוא את הבעיות במוצר מהר יותר ולתקן טעויות מהר יותר. איך עושים את זה?

יוסי מולדבסקי: “היכולת לקבל פידבק מהיר ומידי מלקוח פוטנציאלי היא חשובה ביותר, וזה אפשרי במסגרת המספקת תמיכה לסטארטאפים. אם בכל רגע נתון, הסטארטאפים בתכנית יודעים מה יעניין או לא יעניין לקוחות פוטנציאלים, מדובר זו נגישות לידע יקר ערך שכמעט אין דרך להגיע אליו באמצעים אחרים”.

ערן אהרונסון: “בתכנית המאפשרת לעבוד עם תאגיד גלובלי, סטארטאפ יכול להשיג את הלקוח הראשון שלו עוד לפני שבכלל עשה משהו, וכולנו יודעים עד כמה קשה ליזמים חדשים להגיע ללקוחות חדשים. במקרה הזה – הקשרים הנכונים יכולים להאיץ כל תהליך שהסטארטאפ מעורב בו.”

הכתבה בחסות תכנית RUNWAY של סמסונג

תכנית RUNWAY של סמסונג מגייסת בימים אלה סטארטאפים ישראלים למחזור שלישי, וההרשמה מסתיימת ב-15 בינואר. אם הסטארטאפ שלכם יכול להפיק מהניסיון, היכולת והקשרים של סמסונג וצוות המנטורים של התכנית, תוכלו להגיש כאן את מועמדותכם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: