יש לכם חנות באינטרנט? החוקים שיכניסו לכם הרבה מאד כסף

בעידן שבו אנו חיים נוכחות של חנות ברשת חשובה יותר מזו הפיזית ומושכת אליה לעיתים אפילו יותר לקוחות. הנה 3 חוקים שמומלץ לשמור עליהם על מנת למקסם מכירות

online store

קרדיט צלם\תמונה: Ezra Bailey, Getty Images Israel

מאת אלירן דורון

בניית חנות מקוונת היא ללא ספק צעד חכם שכל בעל עסק צריך לעשות, במיוחד אם שמים לב לנתוני הרכישה ברשת בקרב הישראלים שנאמדים בכ-10 מיליארד שקלים בשנה וגדלים משנה לשנה. נתון נוסף שמעודד בעלי חנויות לפתוח את החנות, שעתידה להיות האפיק המכניס ביותר של בית העסק, הוא שמדי שנה יותר ויותר ישראלים מתחילים להעדיף את אתרי המסחר הישראלים על פני האתרים הבינלאומיים.

בתור מנהל אתר-חנות באינטרנט, עליך להתייחס לשני סוגי לקוחות: לקוחות קיימים ולקוחות חדשים. בעוד שפלטפורמות כמו Facebook, Google, Instagram ופרסום המוצרים ב-Zap, Etsy, מרמלדה ופלטפורמות דומות עשוי למשוך אליכם קהל לקוחות חדש, המכירות לקהל הלקוחות הקיים באות לידי ביטוי באמצעות 3 אפיקים עיקריים:

  • פייסבוק – ניהול שוטף של העמוד, יצירת “מערכת יחסים” עם הלקוחות, פרסום של המוצרים החדשים והגדרת המבצעים בזמן הנכון ולקהל הנכון.
  • קמפיין remarketing dynamic ותצוגת הבאנרים המתאימים ללקוחות שביקרו באתר או נטשו את עגלת הקניות.
  • ניוזלטר – עליו נרחיב במאמר.

במידה ואינכם שולחים ניוזלטר ללקוחותיכם, ככל הנראה היקף המכירות שלכם באתר האינטרנט אינו גבוהה במיוחד. בעלי חנויות המסחר, בעיקר בתחום האופנה, נוהגים לשלוח ניוזלטר וליידע את קהל הלקוחות הקיים במבצעים החדשים (שלרוב מתחלפים כל כמה ימים או אפילו כל כמה שעות).

חוק מספר 1

לייצר לעצמכם רשימת ניוזלטר כמה שיותר גדולה

מניסיוני עם חנויות מסחר מובילות בתחום האופנה ובתחום הרפואי, הניוזלטר נחשב לאחד מהאפיקים המכניסים ביותר. בין אם חנות האינטרנט שלכם חדשה או וותיקה, נסו לייצר כמה שיותר רישומים לניוזלטר, בעיקר בעזרת הדרכים הבאות:

  • פופ-אפ באתר האינטרנט עם תמריץ – “הירשם/י לניוזלטר שלנו וקבל/י קופון הנחה”.
  • הנעה לפעולה ברשתות החברתיות.
  • יצירת Affiliate – “חבר מביא חבר”.

חוק מספר 2

הכירו היטב את האפשרויות המתקדמות של מערכת הניוזלטר בה אתם משתמשים

בדיוק כפי שקיימות מגוון רחב של אפשרויות מתקדמות בפייסבוק ובגוגל, כך גם בעולם האימייל מרקטינג. מגוון רחב של חברות המציעות שירותי דיוור נפתחו בשנים האחרונות ומציעות ממשק נוח במיוחד לעיצוב ושליחת הניוזלטרים. בין מערכות הדיוור המוצעות בישראל, גם חברת ActiveTrail, המציעה מגוון רחב של כלים:

טריגרים – אפשרות תזמון האימייל לאחר ביצוע פעולה כלשהי של הלקוח – לדוגמה, שליחת מייל אוטומטי בעת הרשמת הגולש למערכת.

אוטומציות – בניית מערכת שיווק שלם המתבסס על טריגרים. כך לדוגמה, בניית שרשרת מיילים והודעות SMS מתוזמנות בהתאם לתרחישים שונים של פעולות הלקוח.

Predictive Delivery – בעזרת אלגוריתם חכם שמנתח את ההיסטוריה עם הלקוח, תדע המערכת לשלוח את הקמפיין בשעה המתאימה לגולש.

שליחת אימייל אוטומטי שמניע לפעולה ברגע נטישת עגלה או יציאה מהאתר.

Responsive Adjustment – ניתן למנות היום מגוון רחב של מכשירים ורזולוציות מסך שונות. המערכת הנ”ל תתאים את הרזולוציה של המודעה בהתאם לגודל המכשיר של הגולשים.

AB-Testing: באמצעות פיצ’ר מתקדם, המערכת מציעה ליצור מגוון גרסאות ולערוך AB-Testing על קבוצת אוכלוסייה מסוימת בכדי לבחון את יחסי הפתיחה של הניוזלטר.

Dynamic Sign Up Forms – יצירת טפסי רישום מתקדמים המותאמים לאתר שמטרתם להגדיל את רשימת הנמענים.

חוק מספר 3

התאימו את המבצעים לקהל היעד וצפו בתגובה של כל ניוזלטר

בתור בעלי החנויות, אתם ככל הנראה מכירים הכי טוב את לקוחותיכם, ועליכם לדאוג למבצעים המפתים והמשתלמים ביותר. בעלי חנויות רבים משאירים את עבודה זו ל”מנהלי השיווק” של החברה, שלאו דווקא “נושמים את התחום”. לכן, מומלץ להיות מעורבים לאורך כל הדרך וללמוד מתגובת הגולשים למבצעים השונים.

ההכנסות של הניוזלטרים הראשונים לרוב מפתיעות במיוחד את בעלי החנויות, שהופכים לפזיזים ושולחים במהרה ניוזלטרים נוספים ללקוחותיהם. עליכם להקפיד לעלות את קצב שליחת הניוזלטרים תוך מעקב אחר ההסרות של המשתמשים ושליחת דיוורים שבאמת נותנים ערך ללקוחותיכם (הודעה מעניינת, מבצע מיוחד, מוצרים חדשים וכדומה).

חוק מספר 4

Google Analytics

כלי המעקב, Google Analytics, מאפשר לנו לקבל תמונה מלאה על הגולשים שלנו באתר. נסו להפיק את מירב המידע בעזרת Google Analytics:

  • הגדירו המרות באתר האינטרנט (רכישה, רישום לניזולטר וכו’).
  • הגדירו יעדים.
  • הטמיעו פיקסלים של Remarketing (מומלץ בעזרת ה-Google Tag Manager).
  • למדו את האזורים הגיאוגרפיים הרווחיים ביותר.
  • למדו את שעות הפעילות הרווחיות ביותר והמכשירים הרווחיים ביותר.
  • הסיקו מסקנות שישמשו אתכם בשיווק דרך הרשתות החברתיות, רשת המדיה והפלטפורמות השונות.

הכותב הינו מנכ”ל חברת Alios וסמנכ”ל השיווק של “פיפלביז”.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

7 Comments on "יש לכם חנות באינטרנט? החוקים שיכניסו לכם הרבה מאד כסף"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אורי
Guest

לא לכולם מתאים ניוזלטר, זה טוב ויפה שיש חברות שמקדמות את מוצר “מערכת ניהול הניוזלטר” שלהם אבל לפעמים זה מציק.

בנוסף, לא בטוח שהשקעה בדף פייסבוק לחנות אינטרנט קטנה ללא מותג יצדיק את עצמו. בטח שלא השקעת קמפיין כדי להביא אוהדים לעמוד.

מה כן יעזור? רישום החנות לפלטפורמות כמו etsy והפצת המוצרים בעוד אפיקים.
לחנויות שמוכרות בארץ – אתר ret שמציג בחינם את החנויות
וכמובן adwords לפי מילים רלוונטיות.

בהצלחה

ויוי
Guest

טוב שיש מבחר. לחלק מהאנשים לא מתאימה חנות אינטרנט קטנה ללא מותג. לחלק אחר אטסי לא מתאים.

אאא
Guest

איזה מאמר ריק מתוכן

חני
Guest

בדיוק שמעתי על ה-Predictive Delivery של אקטיבטרייל וזה גאוני. סוף סוף כלי שעושה חיים קלים. שאפו

אלעד
Guest

יופי של כתבה. סקירה נהירה, המגרה העמקה ולמידה. שאפו!

אור
Guest

מדהים!!

דלית
Guest

הי , האם יש ניוזלייטר מומלץ’ שלא עובר לספאם :)?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: