עיצוב ה-Timeline: עברית שפה קשה

שעות עבודה רבות של עיצוב דפי מותגים בפייסבוק, הולך לאיבוד בגלל הממשק העברי שלא מסתדר עם תמונת ה-Cover החדשה. הצצה לתופעה אנטי יצירתית לדוברי השפות הנקראות מימין לשמאל וכיצד ניתן לפתור אותה.

הפוסט נכתב על ידי שימי נתנאלי, מנהל מחלקת דיגיטל ב”פוליטי – פרסום ותקשורת שיווקית“.

כידוע, ב-30 במרץ יעברו כל עמודי המותג בפייסבוק לתצורת “טיימליין”, בדומה לרוב הפרופילים הפרטיים כיום. הדבר משנה לחלוטין את האופי בו אנו משתמשים בדפי הפייסבוק ומשפיע על פעילות הגולשים. מלבד השינויים הצפויים בדרך ניהול העמודים, תצורת הטיימליין מאפשרת שלל עיצובים יצירתיים ויחסי גומלין מעניינים בין תמונת ה-Cover ותמונת הפרופיל אשר ניצבת בתוכה. כבר עכשיו אפשר לראות ברשת שלל רעיונות יצירתיים כגון:

אולם בגלישה מפרופיל של האחיין בן ה-12, עלתה בעיה מסקרנת שעליה כנראה בפייסבוק לא חשבו. ישנם לא מעט משתמשים שהגדירו את ממשק המשתמש לעברית, כלומר התצוגה הינה מימין לשמאל ובתצוגה הזו, העיצוב המיוחד קצת הולך לאיבוד:

זה פחות חשוב בפרופילים אישיים, אבל מה קורה כאשר מדובר בפרופיל של מותג אשר השקיע זמן, משאבים והרבה מחשבה כדי ליצור אינטראקציה עם הגולש ולא לקח בחשבון שיש לא מעט גולשים שיצפו בו בממשק הפוך, כדוגמת קוקה קולה העולמית שתמונת הפרופיל שלה בממשק עברי (או ערבי) מכסה את הלוגו:

מותגים ישראלים, שצפויים לקבל אחוז גולשים גבוה יותר של משתמשים בממשק בעברית, צריכים להיערך בהתאם. במיוחד לשים לב מותגים שפונים לילדים ונוער, שם אני מניח, יש רוב מוחלט לשימוש בממשק העברי.

חבל לתת לגולש להיתקל בעמודי מותג מבולגנים כמו במקרה של זוגלובק, מה עוד שניכר בו שמעצב גרפי מוכשר השקיע בו לא מעט מחשבה: