ברוכים הבאים לאתר החדש שלכם, הנה טכניקה שתרצו להכיר

הויזואליות שלכם היא הדבר הכי חשוב (אחרי ובמקביל לשימוש נוח) באתר/ אפליקציה שתבנו. כך תעשו זאת באמצעות שימוש נכון בקולאז’.

shutterstock

הפוסט נכתב על ידי אדם חבקוק, ארט דיירקטור בחברת emaze ואסטרטג ויזואלי עסקי.

ה’ הוריד 9 קבין של יופי על העולם ו-9 נתן לירושלים. אפילו בתקופת התנ”ך הנראות היתה חשובה והעידה על איכות. אנחנו חיים ונושמים ויזואליות, נדהמים ממנה, וגם משתעממים מאד מהר. בפוסט זה אסקור בקצרה טכניקה אמנותית שהתפתחה מהעומס, ריבוי המסרים והחיבור בינהם.

את ירושלים לא צריך לפרסם כדי שאנשים יכירו, אבל במידה ואתם בשלבי בנייה של אתר חדש הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.
הויזואליות שלכם היא הדבר הכי חשוב (אחרי ובמקביל לשימוש נוח) באתר/ אפליקציה שתבנו. אתם רוצים לעניין את הצופה, והשלב הראשון הוא תפיסת העין. הויזואליות תגרום לצופה להחליט באלפית שניה אם אתם רלוונטים, מעניינים, מחדשים לו משהו או משהו שכבר ראינו בעבר. הטכניקה שאני סוקר בפוסט זה מייצרת ויזואליות חדשה שיכולה לעניין את הלקוח במוצר שלכם, היא חכמה, מעוררת חשיבה, ומשאירה את הצופה באתר עוד כמה שניות (ומי יודע כמה זה חשוב לנו).

קולאז’ הוא מדיה אמנותית שבה נעשה שימוש בפיסות תמונות אובייקטים וטקסטים לכדי יצירת תמונה. בדומה לציור, המבע האמנותי מבוטא באמצעות צבע, צורה, קומפוזיציה וכדומה, אך בנוסף לכך קיימים בקולאז’ רבדים נוספים של הבעה, הנגזרים מתכנים קיימים שמתחברים יחד. מאז תחילת עידן המידע קיימת הצפה ויזואלית בכל המדיות שאנחנו חיים והעין שלנו התרגלה לחיבורים לא רציפים הגיונית.

1st-collage-620w-new

העין שלנו הורגלה לכמויות של עומס ויזואלי ברמה כזו שאנחנו מתעלמים מדברים שלא קרובים לעולמות התוכן שלנו או שלא קופצים לנו בעין. אנחנו מוצפים בעומס ויזואלי סביבנו ובמהלך השנים סיגלנו אפאטיות ואנחנו מסננים דברים שלא רלוונטים עבורנו עד כדי התעלמות (בלימודי בבצלאל המרצה לפרסום שלי טען שבכל יום נתון העין חשופה ל-2,000 מותגים ופרסומות).

הטכניקה של חיבור אובייקטים שונים לכדי תמונה אחת התחיל בתקופת הדאדא עם אמנים כמו מרסל דושאן (האסלה המפורסמת במוזיאון ישראל), מאן ריי, מרסל ינקו, אנרי מאטיס, פיקאסו ועוד רבים וטובים.

בהווה אנחנו רואים את החיבורים האלה בכל מקום: בשילוב טקסט בתפריט של האוכל עם תמונה של המנה, בנתוני איפורמציה על עסקים (אינפוגרפיקה), דרך פרסומות של טבעול בה החסה מעופפת מאחורי טקסט ועד אתרים של הגדולים ביותר כמו אדידס בה הוסיפו להם רסיסי בגדים כדי להגביר את עצמת התנועה של השחקנים.

adidas

צילום מסך, אתר אדידס

מה זה עושה ואיך זה תורם לי?

הקולאז’ הוא התפתחות רציפה של האימג’, הוא מספר אימג’ים בשילוב עם טקסטים ותכנים נוספים ליצירת אוירה אחת. האוירה הזו היא החזות של החלום של העסק שלך / האפליקציה או הסטארטאפ. שילוב נכון בין אובייקטים מעולמות שונים יכול לתת מענה לויזואליות של מגוון הצדדים השונים עליה העסק מדבר וכך גם לכוון את הצופה לעולם התוכן ולתחושות ספציפיות שנרצה לקשר אל המותג.

קולאז׳ בנוי משילובי חומרים כמו תמונות, איורים, טקסטים ואובייקטים גרפים והבנייה שלהם מורכבת מ-3 נקודות התייחסות עיקריות: צבע, צורה וקומפוזיציה.

3rd-collage-620w

שחור על גבי לבן זה ביטוי שמבטא בהירות בקריאה. צבעים משפיעים עלינו בצורה רגשית והם תלויי תרבויות שונות. אדום מתחבר לנו אסוציטיבית לחוזק, לדם, אהבה, משטרים טוטליטרים וכו’ וירוק זית מתקשר לנו למשהו צבאי שבתרבויות אחרות הוא לאו דווקא עם קונוטציה צבאית.

קומפוזיציה היא היחסים בין האלמנטים שבתמונה לבין עצמם ולמסגרת. הקומפוזיציה מובילה את העין (ממש כמו UX משובח) מה לראות קודם ומנחה את הצופה להרגיש תחושות מסויימות. קווים, צורות, דימויים וצבע, שיוצרים ביטויים מוחשים או מופשטים.

4-collage-620w-new

על ידי צבעים נכונים אלמנטים מדוייקים וקומפוזיציה שמשלבת בין כל עולמות התוכן אפשר על ידי התמונה להעביר מסר מדוייק. המעצב ובעל העסק צריכים להבין את עיקרי מטרות האימג’ – מה רוצים להעביר לצופה? האם זו נקודת היכרות בה הצופה נחשף לראשונה אלינו או שזה כבר שלב מכירתי בו אנחנו צריכים להפעיל תחושות אחרות?

5 דוגמאות

flov

תמונת מסך, אתר FLOV

דף בית מתוך אתר של חברת עיצוב אתרים פולנית שהיתה מועמדת השנה (2013) למועמדות ל-Best Graphic design websites של Awwwards. האימג’ משלב בפשטות ובניקיון רב 4 תמונות של מבנים ארכיטקטונים ומתחתיהם 4 אייקונים. אפשר להבין במהירות רבה את עולם התוכן של האתר – הוא עוסק בארכיטקטורה ועיצוב חללים. זו דוגמא ויזואלית מעולה להראות את הקו העיצובי של החברה על הקו הנקי שלה. על ידי הצבעוניות הם מדגישים את המנעד העשייתי שלהם – אדום וכחול שקיימים בתמונות יחד עם הוספת שני משולשי צבע של צהוב וירוק שמראים מנעד לפלטת צבעים רחבה ואיתה סקאלת חשיבה מגוונת לעוד פרוייקטים שאנחנו לא רואים בדף הנוכחי.

מכללת רידמן עוסקת בתחומי הרפואה המשלימה. כל כך קשה לפתור ויזואליות שמתעסקת בתחומים לא מוחשיים והם הצליחו לעשות זאת בדרך חכמה ומקסימה. שילוב של 2 אלמנטים לאובייקט אחד יוצרים בדיוק את החיבור הנכון להבנת עולם התוכן שלהם. ברור שמדובר בתזונה וברור שמדובר בידע מולקולרי. זה כל מה שאנחנו צריכים. אפילו הכותרת פה של תחום הלימוד לא יכולה לתת מענה להבנה של תחום העיסוק ולכן התמונה כל כך חשובה, וכשהיא מדוייקת זה פשוט להבנה ואפילו מקסים.

מכללת רידמן

תמונת מסך, אתר מכללת רידמן

אני לא קהל היעד של רכבים אז לא אוכל להגיד אם הפרסומת של Scoda עובדת עליי או לא. אבל בתמונה הזו הקולאז’ בין כוס מרטיני קפואה עם המכונית ודובי קוטב מרמזת על איכות חיים ו-fun – קהל היעד אליו פונים המפרסמים. שוק הרכב הוא שוק מיוחד בו החברות רבות על ניכוס תחושות כמו ביטחון, צעירות ומגניבות, show off ויוקרה. סקודה הולכת כאן על נתח שוק נהנתני שמשלב בין איכות חיים (משפחתית – אפילו הדובים הם משפחה) לבין נהנתנות. אפשר אפילו לתחום את קהל היעד לפרסומת הזו בין 33 ל-45.

scoda

פרסומת של סקודה (יח״צ)

הקולאז’ מעלה חידה ומאתגר את הצופה. אנחנו אוהבים שמתייחסים אלינו כאל צופים חכמים ומאתגרים אותנו. עבודה זו לקוחה מתוך סדרה של אימג’ים שנעשו עבור ערוץ ההיסטוריה. אימג’ חזק שמעלה 2 תחושות האחת טיול בפריז של זוג ובאותו זמן את היטלר עומד באותו מקום. המנעד הרחב בין 2 הרגשות באותה תמונה ובאותו מקום יוצרת אימג’ זכיר וחזק ופרסומת משובחת לערוץ ההיסטוריה.

ערוץ ההיסטוריה

פרסומת לערוץ ההיסטוריה (יח״צ)

דוגמא אחרונה שמקדימה קצת את המאוחר במציאות הקרובה שלנו. הגוגל גלאס ואיתו המציאות הרבודה הם בעצם קולאז’ של המציאות שלנו יחד עם נתונים ויזואלים שישתלבו בטווח הראייה שלנו.

9-ugmented-reality-620w new

קרדיט: ויקיפדיה, cc-by Glogger, cc-by Stephen Balaban

בגלל השילוב בין אלמנטים מעולמות תוכן שונים נוצר אצל הצופה חוסר נוחות שתופסת את העין לאלפית שנייה. נוצר משהו חדש ושונה וזה תופס את תשומת הלב. (נקודה ראשונה שלא קל להגיע אליה) ואנחנו מעלים חידה ויזואלית – מה הקשר?

לאחר מכן ובמידה והאובייקטים באיכות והשילוב בניהם נכון נוצר בליל של תחושות. התחושות האלו יקרות והן הערך שיש לנו למותגים. לכן החברות הגדולות משקיעות משאבים עצומים עבור ניכוס תחושות אלו למותגים שלהן.

ספר שיצא לאחרונה בהוצאת Gestalten בשם the age of collage נפתח ככה:
 “ספונטני מאתגר ואישי, הקולאז’ מתאים לעולם הנוכחי שלנו יותר מאשר כל טכניקה אמנותית אחרת.” איור, ציור, וצילום, משחק עם אלמנטים והפשטה, בהשפעות מקונסטרוקטיביזם, סוריאליזם, ודאדא. בהשראות מדעיות, תרבות הפופ, וארוטיקה, משקפים את הזיכרון הקולקטיבי של האנושות החזותית והקשר.

דרך חתכים בטוחים, משיכות מכחול, לחיצות עכבר, או הדבקה, הקולאז’ נותן את הבלתי אפשרי בצורה מוחשית. זה מרחיב את האפשרויות הויזואליות תוך הרחבת השקפת העולם שלנו ויצירת שפה ויזואלית חדשה אישית ושונה.

קרדיט תמונה ראשית: Collage via Shutterstock.

קרדיט תמונה שנייה: Cyber via Shutterstock.

קרדיט תמונה חמישית: Businessman via Shutterstock.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "ברוכים הבאים לאתר החדש שלכם, הנה טכניקה שתרצו להכיר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מיכאל
Guest

אפשר לדעת מי כתב את הכתבה? מאיפה לו הידע? מה הוא תורם לאנושות?

ברק
Guest

הכל היה בסדר עד שהגעתי לדוגמאות. מה בדיוק היה פשוט כלכך ומובן במכללת רידמן? הכותב בזבז פסקה שלמה להסביר קונספט של עגבניות מחוברות לDNA. עם טקסט של רפואה טבעית. איפה הקשר בדיוק בין שלושת האלמנטים?!?!
אם כבר דוגמאות, צריך כאלה ממש פשוטות שמעבירות את הקונספט. אף אחת מהדוגמאות (מלבד ערוץ ההיסטוריה) אינה ברורה ומבהירה מה הצורך בקולאז’

wpDiscuz

תגיות לכתבה: