מיקרוסופט שלא הכרתם

המתחרה האפורה של אפל יוצאת מהקופסא. קמפיינים חדשים שמעלה מיקרוסופט הם הכל חוץ משגרתיים עבורה. היא טרנדית, אמוציונאלית, רעננה ובעיקר מונעת מרוח נקמה. קבלו את המראה החדש של תאגיד הענק שהפך לאנדרדוג

flickr, cc-by, Nils Geylen

באמצע שנות ה-90 פנה סטיב ג’ובס למיקרוסופט בבקשת עזרה על מנת להציל את אפל מפשיטת רגל. היו אלו ימיה העליזים של ענקית התוכנה וימיה הכושלים של אפל שלא הצליחה להתרומם עם מחשב המקינטוש שצריך היה לגאול את העולם מהשליטה ההגמונית של מחשבי ה-PC.

קצת יותר מעשור עבר מאז, ואפל זקוקה קצת פחות לעזרתה של מיקרוסופט כשזו מצליחה לאבד נתח שוק למתחרותיה כמעט בכל תחום אפשרי. בין אם מדובר בשוק הסלולר שהפך אותה לכמעט בלתי רלוונטית, לשוק הדפדפנים שמדיר את אקספלורר מראש הטבלה והיישר אל הכשלון הצורם של חלונות ויסטה – מיקרוסופט בהחלט היתה זקוקה לדם חדש בעורקיה.

נא להכיר: סטיב באלמר (Steve Ballmer) מתחילת העשור על תקן “הדם החדש”. המנכ”ל המיתולוגי של מיקרוסופט מתחלף באדם הכי פחות משעמם בעולם הטכנולוגי. בין חוקים לדיפלומטיה, בין הופעות רשמיות והתנהגות הולמת, דבר מאלו איננו מאפיין את התנהלותו של המנכ”ל החדש. תהליך הסוציאליזציה המחייב בעולם העסקי פסח על מנכ”ל חברת מיקרוסופט ויצר דמות בלתי שגרתית לחברה משעממת במיוחד.

סטיב באלמר, לא שגרתי בנוף העסקי

לא אמרה את המילה האחרונה

כמעט עשור עבר מאז נכנס באלמר לנעליו של גייטס ודרכה של מיקרוסופט ידעה לא מעט מורדות עם כניסתו לתפקיד. חלונות ויסטה תזכר למשך תקופה לא מבוטלת כפרוייקט הכושל של החברה, אך כזה שחייב אותה להפיק לקחים. גם בתחום הסלולר ניחן באלמר בתחזיות מפוקפקות כשהתייחס לאפל עם השקתו של האייפון ב-2007 כשהוא חוזה כשלון למכשיר הפלא של קופרטינו, קצת לפני שהוא כובש את העולם.

מיקרוסופט התעוררה מאוחר מידי, גוגל ואפל כבר זיהו את הפוטנציאל הגלום בעולם הסלולרי והפכו את הזירה לבלתי רלוונטית לאלו ששלטו בכיפה במשך שנים. גם פה בדומה לויסטה, התייצבה מיקרוסופט, למדה מטעויות, זנחה פרוייקטים שהתקשו להמריא (ע”ע Kin) והחלה דף חדש עם מערכת הפעלה חדשה שעשויה להעניק לראשונה תשובה לאנדרואיד ול-iOS.

קמפיינים פרסומיים מזן אחר

אחד השינויים הבולטים שעברה מיקרוסופט קשור לפן הפרסומי. הפרקטיות והקמפיינים המיושנים זוכים לאחרונה לגוון אחר לחלוטין. את סיינפלד וגייטס תפסו מקומם של דוגמנים ודוגמניות צעירים מלווים בתסריטים שמכוונים ללחוץ על כל נקודות הרגש האפשריות. מצד שני, גם הנימה הבאנלית מעט השתנתה. ארבע שנים שימשה מיקרוסופט כקורבן למהלומות מצד קמפיין : Get a Mac של אפל שהקפיד להציג אותה כמרובעת, מסורבלת ובעיקר לא מעודכנת, כעת תורה של מיקרוסופט להשיב נקמה.

סדרת הפרסומות החדשה שמציגה מיקרוסופט מניחה את השמרנות בצד ומסירה את הכפפות. היא לא מנסה להיות נחמדה יותר והיא רחוקה מלהיות המבוגר האחראי. כעת היא על תקן האנדרדוג, וככזו, מותר לה לעשות כמעט הכל.

פרסומת חדשה לדפדפן אקספלורר 9 בפינלנד

אנימציית Stop Motion נגד מחשבי התפוח

רועי לטקה

גיק טכנולוגי עם נגיעות של תפוח, עדיף שיגיע נגוס. חי נושם וצורך טכנולוגיה באופן אובססיבי אך מדוד. קרימינולוג בהשכלתו, לוחם בפשע ובממסד באופן סימולטני. חובב כתיבה וקריאה, ונהנה לבחון באופן מדוקדק כל דבר שניתן לפרק לגורמים, ממוצרי טכנולוגיה ועד נפש האדם.

הגב

3 תגובות על "מיקרוסופט שלא הכרתם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלעד
Guest

פספסתם את הקמפיין של win 7 mobile
http://www.youtube.com/watch?v=w8vqSJAOC7I&feature=player_embedded

יקיר
Guest

אין ספק שמייקרוסופט חטאה בהרבה מוצרים גרועים שבניגוד למוצרים של גוגל (לדוגמה) כבשו את העולם והוציאו לה שם רע. למרות זאת אחת מהמעלות של ארגון הוא בהתאוששות מכשלונות, ואת זה מייקרוסופט דווקא עושה די טוב. אמנם באיחור אופנתי לרוב, אבל עדיין מרתק לעקוב אחרי החברה הזו.

גיל
Guest

חחחחחחחח הרגתם אותי הפרסומת הכי גרועה שראיתי ….
חשוב לשים לב שגם בפרסומת כאן המק יותר יפה ויפה שהם שמו דגש על תכונה אחת שאולי הם יותר טובים בה ועכשיו נספור כמה מק יותר טוב מ פיסי … טוב זה לא נגמר

בתור שונא גוגל אני חייב לציין שאפילו הם כבר עשו פרסומות יותר טובות חחחחחחחח

wpDiscuz

תגיות לכתבה: