המציאות המדומה ו-Oculus Rift כובשים את הרחוב וכך זה נראה

קריאייטיב חכם וטכנולוגיה מוצלחת הם לפעמים כל מה שנדרש על מנת לייצר קמפיין בלתי נשכח – שיווק מבוסס מציאות מדומה לעידוד יצר הסקרנות, עיצוב שמלות בהשראת שיח חברתי ברשת ותוסף לדפדפן שהופך את הגלישה להרבה יותר הרפתקנית והרבה פחות משעממת

Screen Shot 2014-10-02 at 10.17.05 AM

Beam me up Marriot

המותגים ברחבי העולם מתחילים לאמץ בחום את טרנד המציאות המדומה (Virtual Reality) ובעיקר את מכשיר ה-Oculus Rift שנרכש לא מכבר על ידי פייסבוק. משקפי תלת המימד מביאים עמם בשורה חדשנית וייחודית עבור המותגים, שמסוגלים כעת להעניק ללקוחותיהם חוויה רב-חושית שמחברת אותם עוד יותר לערכי המותג ומאפשרת להם “לחוש אותם” באופן מוחשי יותר מאי פעם.

שתי דוגמאות בולטות לשימוש יצירתי במכשיר ה-Oculus Rift צדו את עיני החודש:

הראשונה היא רשת המלונות הבינלאומית Marriot שהחליטה להתחבר “לדור מטיילי העתיד” וכחלק מקמפיין רחב יותר בשם ”Travel Brilliantly”, החלה לשגר את לקוחותיה למקומות שונים בעולם- מהוואי הקיצית והאקזוטית ועד ללונדון האפרורית והקרירה וזאת מבלי לקנות ואף לו כרטיס טיסה אחד. כיצד זה התבצע?

הלקוחות שחפצים בחוויה הייחודית הוזמנו להיכנס “למשגר” (Teleporter) דמוי תא טלפון, מצוידים במשקפי המציאות המדומה ולשגר עצמם הישר לסיור וירטואלי במקום שיחפצו.

כך בעצם, מעבר לחוויה העוצמתית שהיא מספקת ללקוחותיה, הרשת מקווה שאלו יקבלו השראה ויחליטו לבקר באותם המקומות בהם “טיילו” באמצעות משקפי התלת-ממד. יותר מכך, באמצעות תיוג חווייתם בהאשטג GetTeleported#, המטיילים הווירטואליים הוזמנו לשתף את חבריהם ברשתות החברתיות, בתקווה למשוך לקוחות חדשים שטרם התנסו בשירותיה של רשת המלונות הוותיקה.

דוגמא נוספת היא של מותג המשקה המוגז Mountain Dew שאפשר לפוקדי אירוע ה- Dew Tour Skateboarding & BMX שבחסותם להתנסות בחוויית סקייטבורדינג אינטראקטיבית ב-360 מעלות ראשונה מסוגה, שמדמה רכיבה ברצועת המלונות בלאס-וגאס יחד עם שני הסקייטרים הטובים בעולם.

מייצרים ערך

אם בחוויות וירטואליות עסקינן, מהלך שיווקי חדש של מותג הרכב האמריקאי קרייזלר, מציע ללקוחותיו הפוטנציאליים לבחון את דגם הרכב החדש של החברה (קרייזלר 200) כבר בשלב הייצור שלו במפעל בארה”ב, עוד לפני נסיעת המבחן במעמד הבדיקה באולם התצוגה.

קרייזלר בשיתוף פעולה ייחודי עם טכנולוגיית ה-Business View של Google Maps מאפשרת לגולשים באתר אינטרנט ייעודי לצאת לסיור וירטואלי, המורכב מסדרת סרטונים ותמונות פנורמיות שחברו יחדיו באמצעות טכניקה מיוחדת וללמוד על תהליך ייצור הרכב על כל חלקיו כפי שהוא מתבצע בפועל במפעל.

המהלך אגב, אינו נועד רק ליצור מעורבות צרכנית עם המותג, אלא עומדת מאחוריו מטרה מהותית יותר והיא להשתלב כמה שיותר מוקדם במסע הקנייה של צרכן הרכב ולהוות פקטור במערך השיקולים שלו עוד בשלב חיפוש המידע באינטרנט.

מצ’עמם לנו

מותג נעלי הסניקרס המפורסם, Converse לקח על עצמו את המשימה השאפתנית להעלים את השעמום מהאינטרנט.

כיצד אתם שואלים?

לכבוד השקת קולקציה חדשה, הקים המותג עולם וירטואלי שלם בשם Sneakerswould#, שהגישה אליו מתאפשרת רק לאחר שמתקינים תוסף מיוחד לדפדפן הכרום בשם “The Ticket”. התוסף הייחודי חוסם את הבאנרים הפרסומיים “המשעממים” שמציפים את הרשת ובמקומם מספק באנרים עם גישה למאות סוגי תכנים כגון: משחקים, תמונות, קליפים והכי חשוב “הזמנות מפתיעות” ליותר מ-70 מסיבות, הופעות חיות ופסטיבלים שונים שנערכים בערים מרכזיות באירופה.

ההזמנות אגב אינן מיועדות לכל אחד אלא רק למי שספונטני מספיק לעזוב כל עיסוק בהתרעה של שעות ספורות ושמוכן להצטרף להסעות מיוחדות שהמותג מארגן לטובת העניין.

לבוש מצויץ

במסגרת אירוע ה-‘Fashion Rocks’ שהתקיים החודש בעיר ניו-יורק, מותג הטלקום האמריקני Verizon חבר למעצב האופנה Christian Siriano בשת”פ מיוחד במינו ליצירת שתי שמלות בזמן אמת, שההשראה לעיצובן נשאבת ישירות מהשיח שמתפתח ברשת הטוויטר סביב המופע.

פרויקט ה-Real Time, ששמו Socialimprint#, ניטר את השיח שהתפתח ברשת החברתית במהלך האירוע וקטלג כל אזכור הנוגע לאופנה, למוזיקה או למופע עצמו תחת צבע והדפס מסוימים שלאחר מכן אוחדו לכדי דוגמת בד יוצאת דופן. באמצעות בד זה שהודפס במקום עוצבו השמלות המיוחדות.

השמלות מיועדות להימכר במכירה פומבית וההכנסות ייתרמו לארגון “Dress for Success”, שמטרתו לקדם כלכלית נשים בעלות רקע סוציואקונומי נמוך באמצעות ציודן בלבוש המתאים לקריירה מקצועית וליווי ויעוץ מקצועי ואישי.

פצצת אנרגיה צהובה

איך הופכים פרי צהוב וסטנדרטי למדי למשהו מגניב שאנשים ירצו לשתף עם אחרים? לכבוד מרוץ המרתון השנתי של טוקיו, מותג הבננות הבינלאומי Dole הצליח לפצח את האתגר.

המותג החליט לחלק לרצי המרתון עשרות אלפי בננות מזן הבננות היוקרתי ה-Gokusen. מתוכם, ל-200 אצנים ברי מזל שנבחרו באמצעות הגרלת פייסבוק, חולקו בננות ייחודיות שעל קליפתן הודפסו בזמן אמת תוצאות הזמנים ומיקומם במרוץ, יחד עם מסרי עידוד שחבריהם העלו לפייסבוק.

הקמפיין שצבר תאוצה ברשת ובאמצעי המדיה במדינה הפך את זן ה-Gokusen (היקר מאוד יש לציין- 6$ לבננה אחת) לפרי הנחשק ביותר ביפן.

המדור נכתב על ידי דודו פוגל, מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן תל-אביב בסיועה של תמר דן, אנליסטית במחלקה.

הכתבה בחסות מקאן דיגיטל

מקאן דיגיטל משרד הפרסום הדיגיטלי הגדול בישראל.
מובילים כבר 5 שנים בקריאייטיב בארץ ובין עשרת משרדי הפרסום הקריאייטיבים באירופה.
מקאן דיגיטל מהווה one stop shop ומתן מענה של פתרון דיגיטלי 360. המשרד כולל אנשי קריאייטיב יצירתיים ומופרעים, גיקים טכנולוגיים ואנשי תוכן דיגיטלי מובילים.
כולם עובדים בסינרגיה מלאה עם McCann Universal Digital, חברת המדיה המובילה בארץ,Performance McCann Universal, חברת הפרפורמנס המובילה בישראל, ו- McCann Universal Search, חברת שיווק במנועי חיפוש ואנליטיקס הגדולה והמובילה בישראל.
לאחרונה, הרחבנו את השלוחות הדיגיטליות שלנו למצפה רמון וכנרת Mccann Valley במטרה להעניק שירותי פרסום דיגיטליים ללקוחות בינוניים וקטנים בכל רחבי הארץ.

דודו פוגל, מקאן דיגיטל

מנהל זרוע המחקר והייעוץ של מחלקת האסטרטגיה במשרד הפרסום מקאן אריקסון תל אביב

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: