חשיפה ראשונה: Do@ תשנה לכם את החיפוש במובייל
במסגרת אירוע Techcrunch Disrupt שנערך בניו-יורק, חשף הסטארטאפ הישראלי @Do את הפתרון של לבעיית החיפוש במובייל. אחרי היום, החיפוש במובייל לא יראה אותו הדבר.
מוקדם יותר הערב (ב’) חשפה חברת הסטארטאפ הישראלית דואט (@Do) במסגרת אירוע Techcrunch Disrupt שנערך בניו-יורק את המוצר החדש שלה, המייצג את המהפכה הבאה בתחום החיפוש במובייל. החברה מביאה לסמארטפונים חווית חיפוש חדשה אשר מורכבת משלושה שינויים מהותיים בתפיסה של חיפוש.
הדור הבא של החיפוש במובייל
השינוי הראשון ואולי המשמעותי ביותר שהציגה החברה הוא השינוי בתצוגת תוצאות החיפוש. כאשר תחפשו ב-@Do, לא תקבלו את תוצאות החיפוש שלכם בצורה הסטנדרטית של לינקים ותיאורים כמו שאנו רגילים לראות היום, אלא בצורת Webapps המבוססים על HTML5 במקום הקישורים הסטנדרטים.
בכל תוצאת חיפוש מופיעות התוצאות ישירות מספקי תוכן מובילים המתמחים בנושא שאותו חיפשתם. בהתאם לשאילתה, התוצאה תופיע בתוך אפליקציית Web הקשורה ישירות לתשובה ובמידה ויש יותר מאפליקציה אחת רלוונטית, יוכל המשתמש לדפדף בין התוצאות השונות באפליקציה (ניתן לראות דוגמה בווידאו המצורף).
השינוי השני הוא בעובדה שמדובר בפלטפורמה פתוחה. כבר בהשקת המוצר הוא עובד מול יותר מ-50 ספקיות תוכן מובילות בעולם כגון :ESPN, Facebook, Fandango, Flixster, Foodspotting, Last.fm, MetroLyrics, Pandora, Reuters, Shopping.com, Soundcloud, Weather.com, Yelp ונוספות. אותן ספקיות תוכן משמשות כבסיס לתוצאות החיפוש ומחזירות את התוצאות הרלוונטיות בהתאם לשאילתה כאשר, חלקן אף מתחברות למוצר ישירות באמצעות API.
השינוי המהותי השלישי, אותו אנחנו כבר מכירים מכמה מנועי חיפוש אחרים שהוסיפו אותו בחודשים האחרונים, הוא תוספת האלמנט החברתי. ב-@Do, הוא נקרא Social Radar אשר מנווט ומסדר את תוצאות החיפוש בהתאם להעדפות המשתמש והקשרים השונים של המשתמש ברשתות החברתיות.
גיוס של 7 מליון דולרים
“הגידול המשמעותי בשימוש במכשירים ניידים הפך את הצורך בקבלת תוצאות חיפוש רלוונטיות ומותאמות למובייל לאלמנט הכרחי” מציין עמי בן-דוד, אחד משלושת המייסדים של @Do.
בן-דוד, יחד עם ג’ואי שמחון ורמי קסטרשטיין הם המייסדים של החברה, אשר הוקמה לפני פחות משנה והספיקה לגייס במהלך התקופה כ-7 מליון דולרים בהובלת DFJ תמיר פישמן ו-BRM Group.
לאחר הגיוס, הצטרף טים דרפר, אחד השותפים המובילים ב-DFJ כדירקטור בחברה. “הפתרון של @Do מספק חוויית חיפוש שונה לחלוטין והאינטואטיבית הרבה יותר למשתמשים ומאידך מאפשרת לספקי התוכן לתקשר ישירות עם המשתמשים שלהם באמצעות חיפוש מותאם אישית. המודל של החיפוש המבוזר מייצר תוצאות מדהימות בעלות נמוכה ואין לי ספק כי החיפוש לא ישאר אותו הדבר מהיום והלאה” ציין דרפר לאחר ההשקה.
האפליקציה זמינה כעת להורדה מחנות האפליקציות בארצות הברית בלבד.
הגב
8 תגובות על "חשיפה ראשונה: Do@ תשנה לכם את החיפוש במובייל"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
שלום,
אולי האפליקציה מצוינת אך בלתי אפשרי למצוא אותה בAPPSTORE (עדיין לא מצאתי).
אולי מישהו יתן רמז איך בכל זאת מוצאים אותה?
האפליקציה זמינה כרגע רק בחנות האמריקאית…
שאלת תם: יש אפשרות להגדיר את חשבוני כך שאוכל להוריד תוכן (גם בתשלום) מהחנות האמריקאית ?
ז”א אני יכול לשנות ב ITUNES את המדינה ולראות את החנות האמריקאית אבל לא יכול להוריד משם תוכן ו\או לראות את אזור ה IBOOKS האמריקאי
הם מסננים לי IP אז כנראה גם אם אתה מוגדא שם לא תוכל להוריד
מה ההגיון מאחורי חסימת/חלוקת תוכן לפי מדינות?
יש אפליקציות שחוסמות תוכן לפי מדינות בגלל זכויות יוצרים… או לפעמים האפליקציות לוקאליות (למשל בעברית) שאין טעם שיופיעו במדינות אחרות.. בטח כאן זה זכויות יוצרים או משהו
בוידאו שמציג יתרונות חדשים של הטלפון “מנגו” של מיקרוסופט, היכולת מוצגת גם כן בחיפוש.