מתל אביב לטקסס: חברות ישראליות ב-SXSW

בכנס השנתי בטקסס המושך אליו המונים מעולם המדיה, המוזיקה והקולנוע יעמוד השנה גם דוכן ישראלי ובו כמה חברות מבטיחות בתחומים אלה. אם אתם באזור, בואו לפרגן

אתר הכנס

כנס SXSW חוגג השבוע את יום הולדתו ה-25, עם 250 אלף מבקרים שצפויים לקחת חלק בעשרת ימי פסטיבל המוזיקה, הסרטים והאינטראקטיב באוסטין. פלטפורמות מדיה חברתיות רבות, כגון פורסקוור, טוויטר וסירי (מערכת הזיהוי הקולי של אפל), הושקו או הופצו כאן. בסביבות 30 חברות יציגו בדוכן i: Made in Israel, וביניהן:

Anyclip: המאפשרת חיפוש ושיתוף של קליפים מוורנר ברוס ויוניברסל ברחבי הרשת. למעשה, מאפשרת החברה להוסיף לסרטים תגיות, כדי שיהיה קל לחפש בהם. התגיות כוללות כל דבר שניתן לעלות על הדעת, החל מציטוטים מפורסמים, דרך חפצים ושחקנים המופיעים על המסך. רוצים לשמוע עוד? צפו בראיון שערכנו עם נציג החברה.


Brandsforce: פלטפורמה עבור מותגים וסוכנויות יחסי ציבור, המעוניינות ליצור תוכנית אפקטיבית לשיווק המותג ברשת.

Conduit: חברת האינטרנט שנוסדה בשנת 2005, מאפשרת לכל בעל תוכן להפוך ממפתח עצמאי למותג גלובלי ליצור, להפיץ ולהחליף אפליקציות ולבנות שותפויות עסקיות עם בעל תוכן ומפתחים אחרים. הכלים שמספקת קונדואיט מאפשרים לבעלי התוכן להימצא בקשר שוטף עם המשתמשים ולספק להם בקלות אפליקציות לכל סוגי הדפדפנים ומכשירי הסלולר. עד כה, יש לחברה יותר מ-250 מיליון משתמשים, והיא פועלת יחד עם שותפות כגון גרופון, פוקס ניוז, ערוץ מזג האוויר האמריקני ועוד.

Craze Digital: חברה המתמחה בהפצה של וידאו, לרבות סרטי קולנוע וקליפים של מוזיקה, למרבית הפלטפורמות הדיגיטאליות הקיימות. ספריית המוזיקה העצומה מתמקדת ברישיונות אקסקלוסיביים למוזיקה של אומני היפ-הופ, ומייצרת מעל ל-3 מיליון צפיות ביום, כאשר בממוצע נצפות מדי יום 45 מיליון דקות של מוזיקה.

DoAt: אפליקציה המאפשרת לחפש אחר תכנים שונים, באמצעות זיהוי קולי. החברה מציגה שינויים שונים בתפיסת החיפוש, כפי שהוא מוכר לנו כיום. השינוי הראשון ואולי המשמעותי ביותר שהציגה החברה הוא השינוי בתצוגת תוצאות החיפוש. כאשר תחפשו באמצעותה לא תקבלו את תוצאות החיפוש שלכם בצורה הסטנדרטית של לינקים ותיאורים, אלא בצורת Webapps המבוססים על HTML5 במקום הקישורים הסטנדרטים. בכל תוצאת חיפוש מופיעות התוצאות ישירות מספקי תוכן מובילים המתמחים בנושא שאותו חיפשתם. בהתאם לשאילתה, התוצאה תופיע בתוך אפליקציית Web הקשורה ישירות לתשובה ובמידה ויש יותר מאפליקציה אחת רלוונטית, יוכל המשתמש לדפדף בין התוצאות השונות. השינוי השני הוא בעובדה שמדובר בפלטפורמה פתוחה. ספקיות התוכן משמשות כבסיס לתוצאות החיפוש ומחזירות את התוצאות הרלוונטיות בהתאם לשאילתא. ואילו השינוי המהותי השלישי, אותו אנחנו כבר מכירים מכמה מנועי חיפוש אחרים, הוא תוספת האלמנט החברתי, אשר מנווט ומסדר את תוצאות החיפוש בהתאם להעדפות המשתמש והקשרים השונים של המשתמש ברשתות החברתיות.

Face.Com: פלטפורמה לטכנולוגיית זיהוי פנים, שידועה בעיקר בשל ביתוף הפעולה עם פייסבוק. היישום סורק את כל התמונות הציבוריות ברשת החברתית שלך ומציע תגיות עבור פנים שטרם תויגו. המיזם מספק כיום בנוסף לשרות תיוג תמונות אוטומטי, גם API למפתחים שמאפשר שימוש באלגוריתמים של החברה לזיהוי של פני אנשים, עצמים, השוואה בין תמונות ועוד. בין השימושים המעניינים שיצרו המפתחים, ישנו גם יישום קטן המבצע השוואה בין תמונה נתונה לכלל תמונות הפרופיל החשופות בפייסבוק. כך, לדוגמא, תוכלו לחפש את כל הבנות בעולם שדומות לדוגמנית החביבה עליכם ולקבל רשימה מסודרת לפי אחוז הדמיון של כל החברות ברשת החברתית שבחרו לחשוף את תמונתן.

Hashtag Art: השירות הושק ב-SXSW לפני שנתיים, וזכה אז בלקוחות דוגמת The Today Show, אלן דג’נרס ועוד. הכלי למעשה הופך את הפוסטים וההודעות של העוקבים והמעריצים ברשת, והופך אותם למעין פסיפס ויזואלי, המושך את תשומת הלב של המשתמש הממוצע ליותר מ-3.5 דקות.

InstruMagic: אפליקציית סלולר המאפשרת לכל אדם, ללא שום קשר לרקע המוזיקלי ממנו הגיע, לנגן בגיטרה כל שיר שהוא.

Interlude: פלטפורמה לטכנולוגיית וידאו המאפשרת לספקי תוכן ומותגים לשלב תרחישי וידאו מסוג “בחר את האפשרות הרצויה לך” באתריהם. באמצעות אינטרלוד, שבין מקימיה הזמר הידוע יוני בלוך, ניתן ליצור סרטוני מוזיקה אינטרקאטיביים. במהלך הצפייה בקליפ באינטרנט, הצופה יכול לבחור באפשרויות שונות שיקבעו את התקדמות הסרטון, וכך למעשה ליצור חוויית צפייה שונה בכל פעם.

Jam Star: אפליקציית רשת, שרצה בדפדפן או באמצעות פייסבוק, יכולה “להקשיב” לניגון הגיטרה ומספקת פידבק בזמן אמת.

Kaltura: פלטפורמה מבוססת קוד פתוח לניהול תכני וידאו ברשת, בה עושות שימוש יותר מ-150 אלף חברות בתחומי התקשורת, היזמות והחינוך. המוצר של קלטורה הוא מערכת שלמה, המאפשרת ללקוח לשלב באתרים שלו תכני וידאו ולשלוט בצורה מלאה על דחיפת תוכן לאתרים, ניתוח סטטיסטיקות, וכלים חשובים נוספים למפיצי ידע בארגון. המערכת יודעת לתת מענה למגוון פלטפורמות שונות, לרבות מחשבים אישיים, טאבלטים ומכשירים סלולריים, תוך התאמה לכל אחד מהם.

Live U: טכנולוגיה לשידור וידאו באמצעות הסלולר, המייתרת את הצורך בשירותי לוויין יקרים.

Livingrid: פלטפורמה חברתית בזמן אמת, היוצרת ומארחת הופעות חיות מרובות משתתפים. האינטראקטיביות של המערכת כוללת הודעות, מערכת הצבעה, מחוות ועוד.

Macadamia Apps: חברה המייצרת אפקטים ויזואליים בזמן אמת ואפליקציות לעיבוד ויזואלי. מוצר הדגל מטעמה, GroupShot, זמין ל-iOs, ומבצע אופטימיזציה אוטומטית לתמונות קבוצתיות. הרעיון מאחורי האפליקציה פשוט למדי: צילמתם מספר תמונות בהן מופיעים מספר אנשים? באחת התמונות אבא עצם עיניים אבל אימא והאחיינית נראות מצוין, ובאחרת אימא והאחיינית הביטו לשמיים ואבא נראה מצוין? פשוט קחו את אבא מהתמונה המנומנמת ושלבו אותו בתמונה האחרת בלי שאף אחד ירגיש ובלי שאתם תדרשו לסיים קורס בפוטושופ.

Pops: אפליקציית אנדרואיד המאפשרת למשתמשים ליצור גרסאות אישיות של ההתרעות הסלולריות, כולל התרעות בעבור אימייל חדש, SMS, פייסבוק, טוויטר, גוגל_, וואטסאפ ועוד. ההתרעות יכולות לכלול אנימציה או קליפ קצר, מתוך מאגר של אלפי אנימציות וקליפים. המודל העסקי של Pops צפוי להתבסס על תכני פרימיום להורדה בתשלום.

Rounds: סביבה חוצת פלטפורמות לבילוי רשת משותף עם חברים ועם אנשים זרים בעלי תחומי עניין דומים. משתמשי ראונדס יכולים לנהל שיחות וידאו בזמן אמת, בעודם לוקחים חלק בפעילויות חברתיות מהנות ומשחקים בזמן אמת. חברה מתכננת לשתף פעולה עם חברות צד שלישי במטרה ליצור תכני פרימיום ללקוחותיה. כיום ישנם יותר מ-3 מיליון משתמשים בשירות, המבצעים יותר מ-650 אלף שיחות ביום.

Serendip Media: חווית מוזיקה מותאמת אישית, המונעת על-ידי גרף הרשת החברתית האישי שלך. סרנדיפ היא אפליקציית מוזיקה וככזו מטרתה לנגן שירים ללא הפסקה להנאת המשתמש. העורכים המוזיקליים הם האנשים אחריהם עוקב המשתמש, וכן אנשים חדשים שמנגנון ההמלצה של סרנדיפ מתאים למשתמש בזמן אמת. בצורה זו יכול כל אחד להנות מהמוזיקה שמשתפים חבריו לרשת החברתית, ובאותה מידה להכיר ולהתחבר סביב המוזיקה עם אנשים חדשים. בנוסף, שירות חדש של החברה מציע למשתמשים ליצור עמודי די-ג’יי אישיים, וכך למעשה ליצור לעצמם כרטיס ביקור מוזיקלי ייחודי.

Shaker: זוכת התחרות של techCrunch היא למעשה אפליקציית פייסבוק היוצרת מועדון לילה וירטואלי הפועל ברשת. שייקר למעשה משדרגת את הממשק הסטנדרטי של פייסבוק והופכת אותו לחדר תלת-מימדי, כאשר כל חשבון של משתמש מקבל ייצוג בחדר החדש על-ידי אווטאר, בדומה לדמויות של סימס או משחקים דומים אחרים. במרחב התלת-מימדי האפליקציה תולה תמונות על הקיר, אשר נלקחות מפרופיל הפייסבוק עצמו, כך שגם את התמונות על הקיר תזהו והן יעזרו לכם להרגיש יותר בבית במרחב הווירטואלי החדש. כל דמות ווירטואלית כזאת נושאת מעליה את תמונת הפרופיל של בעל החשבון. לדמויות השונות ישנן אפשרויות אינטראקציה בתוך המרחב התלת-מימדי, כך שהן יכולות גם להגיב אחת לשנייה או לעשות דברים לבד.

Tracx: מערכת לניהול מדיה חברתית, שעוצבה על-מנת לספק לאנשי מקצוע את הכלים שיסייעו להם לבנות ולהפעיל את נוכחותם במדיה החברתית בתנאים אופטימאליים.  עם Tracx, הפועלת כשירות SaaS, יכול כל לקוח של החברה לעקוב אחרי מגמות ברשתות החברתיות בזמן אמת, לקבל תמונת מצב עדכנית על מעורבות גולשים, בשיחות, פוסטים ואזכורים על פני כל הרשתות החברתיות הגדולות. המערכת של Tracx יודעת לאתר מובילי דעה ולבחון את השפעותיהם על המותג ועל הקהל שלהם. בנוסף, ניתן להגדיר בתוך Tracx נושאים החשובים לו, למותג שלו או למתחרים שלו, ולנהל מתוך Tracx מעקב אחר התפתחות הנושאים ברשתות החברתיות. בכך, מאפשרת החברה לקבל תמונת מצב, מעין לוח מכוונים חברתי, שיאפשר להיות כל הזמן עם היד על הדופק על הנושאים החשובים. על המידע המתקבל בתוך המערכת של Tracx, המשתמש יכול לבצע שאילתות שונות, וכך לקבל ניתוח מעמיק המותאם לצרכיו הספציפיים.

Twtrland: כלי לניתוח רשתות חברתיות, הבונה פרופיל בהתאם לטיימליין של טוויטר, מסייע למשתמשי הרשת החברתית לתקשר זה עם זה, ולאלה שלא משתמשים ברשת, להבין את עולם הטוויטר.

Vidit: פלטפורמה לאינטראקציות וידאו ככלי לשירות לקוחות ולאבחון.

ואם במקרה אתם באוסטין…

הלילה (א’), תערוך ממשלת ישראל ארוחת ערב פרטית ל-15 חברות ישראליות, במהלכה יוצגו החברות המובילות בתחומי המדיה והטכנולוגיה. החל ממחר ועד ליום חמישי יתקיים היריד, בו חברות ממדינות שונות, כולל ישראל, יקימו דוכנים ובהן תצוגות של חברות מתחומי המוזיקה, הקולנוע והאינטראקטיב. ובשביל המסורת והלב הציוני – המרכז הקהילתי היהודי באוסטין יערוך ביום ב’ קבלת פנים עבור אלה מכם שלא הולכים לכנס עצמו, אבל נמצאים בעיר והיו שמחים להכיר ולשמוע.

הכתבה נכתבה על-ידי לוי שפירו, פרופסור במעבדת המדיה במרכז הבינתחומי בהרצליה, ושותף בחברת הייעוץ TMT. בין היתר עובד פרופ’ שפירו עם חברות מדיה וטכנולוגיה מטוקיו ועד לתל-אביב. הפוסט פורסם במקור באנגלית בג’רוזלם פוסט.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: