סטארטאפ 101: איך יוצרים תוכן איכותי לקהילה שלכם?

תומר תגרין, היזם שמאחורי Yotpo, מספר כיצד ניתן ליצור תוכן איכותי לקהילה שלכם וכיצד לנצל את האינטראקציה שלכם עם הקהל שלכם.

סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” מאגדת סיפורים ותובנות שונות שלנו כמו גם של יזמים, משקיעים ומובילי דעה בקהילת הסטארטאפים והיזמים בישראל. כל מה שיפורסם במסגרת סדרת הפוסטים “סטארטאפ 101” נכתב בצורה סובייקטיבית, מנקודת מבט אישית של הכותב ומהניסיון שהוא ו\או אנחנו צברנו. אתם יכולים להסכים עם הדברים ואתם בהחלט יכולים שלא (ואפילו נשמח לשמוע אתכם בתגובות).

את הפוסט הבא כתב תומר תגרין, מייסד Yotpo – סטארטאפ אינטרנטי חדש אשר מפתח כלים לבלוגרים ובעלי אתרי מסחר המאפשר להם לשפר את חווית הקריאה והקנייה.

איך Yotpo יוצרים תוכן איכותי לקהילה שלהם?

כרגע אנחנו מנסים לבסס את הקהילה שלנו, לקוחות ומשתמשים פוטנציאליים שלהם נרצה למכור את המוצר של Yotpo. אחד מהאלמנטים הבסיסיים בביסוס קהילה הוא הפקת תוכן איכותי המיועד ללקוחות העתידיים הללו, תוכן אשר יעניין לקרוא, לשתף ולהגיב. משימה זו אולי נשמעת טרוויאלית, אך שהתיישבנו והתחלנו ממש לכתוב את התוכן הבנתי שזו משימה מאד קשה.

הבעיה הראשונה, שעליה אנו מקדישים מאמצים רבים, היא הבנת הלקוח. מכיוון שאנו מכווינים אל עולם ה-e-commerce ולסטארטאפים מתחום המובייל ניסינו להבין מה מעניין את אותו קהל. בתוך הארגון זיהינו מיהם התפקידים הרלוונטים אלינו והתחלתי להבין שאנחנו צריכים לייצר תוכן שונה לשני סוגי אנשים: מייסד הסטארטאפ מצד אחד, ומצד שני את אותו Vp Operation בחברת ה-e-commerce.

הדבר הראשון שעשיתי הוא קניית ספרים עם המון מידע מעניין לעולם ה-e-commerce. מכיוון שהספרים הללו עולים כסף, המידע שנמצא בהם אינו חופשי לכל משתמש אינטרנט וישנם הרבה נתונים שבעזרתם אפשר לכתוב כתבות תוכן מעניינות. ספרים אלו נתנו לנו בסיס לכתבות מעניינות שבשילוב עם בלוגים מעניינים בתחום,כגון BazaarVoice blog, InternetRetailer, Practical ecommerce ועוד עזרו להפוך רעיונות לכתבות מעניינות.

מה גורם לתוכן להיות איכותי?

אחרי כמה שעות טובות של כתיבה ומחיקה עלתה לי שאלה, שלהפתעתי הרבה לא הייתה לי תשובה עליה: “מה גורם לתוכן להיות איכותי ואיך ניתן למדוד את זה?”.

שוב, אני מניח שלחלקכם התשובה נראית טרוויאלית אבל תחשבו על זה רגע לעומק- מה גורם לכתבה אחת לקבל כמעט אפס ריאקציות חברתיות ולשנייה להיות מופצת ומדוברת ע”י אלפי משתמשים? אחרי כל כתבה שאני כותב (לא משנה איפה) אני בודק קרוב ל-100 פעמים מה מצב הכתבה מבחינת תגובות\likes\tweets שהכתבה יצרה, אם הכתבה הייתה בבלוג של החברה אז אני עוקב בצורה כמעט אובססיבית מאיפה הגיע כל משתמש, מה הוא עשה באתר (נרשם לשירות, עבר לכתבה אחרת וכו’) וכמה זמן הוא נשאר. אני לא בטוח שזוהי הדרך הטובה ביותר למדידת תוכן איכותי אבל כרגע אלו הן הדרכים שאני משתמש.

הנה התוצאות לכל אחת מהכתבות שלי (ריאקציות חברתיות לכתבות מ-ThenextWeb):

מקור: תמונת מסך

תוצאות ברורות

מספר המשתמשים שנרשמו וכמות הצפיות היומית הינם ממוצע לשלושת הימים הראשונים בהם התפרסמה הכתבה. מספר דברים ברורים עלו מהתוצאות:

  • ישנה קוראלציה ברורה בין כמות המשתמשים שנרשמה לרשימת ההמתנה שלנו ובין כמות הריאקציות החברתיות שהכתבה יצרה.
  • היום והשעה בהם פירסמתי את הכתבה לא רלוונטים, מה שמשנה הוא האם התפרסמו כתבות בסמיכות לכתבה שלי.
  • הכותרת היא אחד הדברים החשוב ביותר – משתמשים אוהבים טיפים, מספרים וסיסמאות.
  • אורך המאמר לא רלוונטי.
  • תגובות לכתבה הם הכלי הגדול ביותר ל”תוכן איכותי”.
  • שיחות בטוויטר על הכתבה התקיימו אם משתמשים אהבו או שנאו את הכתבה, לא נוצרו תגובות כאשר הכתבה לא עוררה רגש חזק אצל הקוראים.
  • עקביות היא דבר חשוב – אחרי 2,3 כתבות ישנם משתמשים שמצייצים על הכתבות בצורה קבועה.
  • משתמשים אוהבים נתונים חדשים שלא פורסמו בשום מקום.

הכתבות מתוך הבלוג שלנו אשר מעוררות את התגובות הרבות ביותר הן הכתבות על עולם ה e-commerce, מספר מועט של משתמשים כבר חוזר וקורא את הכתבות הללו בבלוג שלנו.

אני אשמח לשמוע תגובות מה איכותי מבחינתך? מה אתם הייתם רוצים לקורא?

אם יש לכם רעיונות מקוריים נוספים נשמח אם תשתפו איתנו.

Avatar

תומר תגרין

יזם בנשמתו, מכור אינטרנט וחנון במסווה. מסיים כעת את תואר בהנדסת חשמל ומדעי המחשב מאוניברסיטת ת"א והוא אחד משני המקימים של חברת Yotpo וכותב טור שבועי בבלוג thenextweb.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: