למצוא את תשתיות הענן המשתלמות ביותר, הכירו את Spotinst הישראלית

הפתרון של החברה מסייע ללקוחותיה לעשות שימוש בשירותי הענן המשתלמים ביותר, תוך כדי נטילת סיכון מינימאלי על ידי ביצוע ניתוח סטטיסטי של מחיר השרתים באמזון

צוות Spotinst

צוות Spotinst

מחשוב ענן הפך לחלק בלי נפרד מהתנהלותו של כל עסק, וכידוע אחת המובילות בתחום היא אמזון, הנחשבת לספקית משוב הענן גדולה ביותר בעולם. בין מגוון שירותיה, מציעה אמזון ללקוחותיה לרכוש שרתים במחיר נמוך ב-80% מהמחיר המוצע, באמצעות שירות ‘Spot’, שירות בו לקוחות רבים לא ממהרים להשתמש עקב הסיכונים הכרוכים בו.

החזון של חברת Spotinst הישראלית הוא לאפשר ללקוחותיה לעשות שימוש בשירותי ענן הזולים והמשתלמים ביותר, תוך כדי נטילת סיכון מינימאלי על ידי ביצוע ניתוח סטטיסטי של מחיר השרתים באמזון, בצורה דומה למחירי מניות בשוק ההון. על איזה סיכון בדיוק מדובר? ובכן, המשתמש יכול לבחור שרת שמצא חן בעיניו, ותוך התרעה של שתי דקות הוא עשוי ״להעלם״ – להרכש על ידי מישהו אחר.

מדובר בעצם במכירה פומבית, שיטת ׳כל הקודם זוכה׳. בכדי למנוע ממצבים כאלו להתרחש, המוצר שפיתחה החברה מחשב בזמן אמת, משערך את המחירים הטובים ביותר עבור הלקוחות, ויודע להציע ולוודא כי זו ההצעה הטובה ביותר שניתן למצוא כרגע. בעצם Spotinst מציגה פלטפורמה המנהלת את רכש השרתים עבור הלקוחות, תוך כדי שהיא מנהלת עבורם את הסיכונים הכרוכים בכך. בנוסף הפלטפורמה מאגדת מספר שירותים של אמזון בצורה נוחה בממשק המשתמש שלה, ובצורה זו עוזרת ללקוחותיה לחסוך עלות שרתים גבוהה מאוד.

מפרויקט גמר לסטארטאפ מצליח

Spotinst מורכבת מקבוצת ממר”מניקים בוגרי מדעי המחשב, לאחר שפרויקט הגמר האקדמי שלהם זכה במקום הראשון ולשבחים רבים מצד האקדמיה. השלושה החליטו לקחת את המחקר שלהם צעד אחד קדימה והקימו את החברה, שצמחה מתוך צורך שחוו המקימים על בשרם כראשי תחום DevOps בחברות שונות בשוק הפרטי. היזמים זיהו את הפוטנציאל בבעיית ה-Spare capcity שיש לספקיות הענן (Amazon ו-Google) ומנצלים זאת כדי להנגיש למשתמש את המשאבים הכי אפקטיביים עבורו בביצועים ועלויות.

התוכנה שפיתחה החברה מפעילה אלגוריתמי חיזוי חכמים ולומדת את תשתית הענן של המשתמש. מכונת הלמידה מבצעת את רכש השרתים אוטומטית, מורידה מאנשי ה-IT את ההתעסקות השוטפת בתהליך ה-bidding ומפנה אותם למשימות אחרות. בסופו של יום (או חודש במקרה שלהם) המוצר יכול לחסוך עד כ-85% מעלויות הענן ללקוח תוך שמירה על רציפות עסקית מתמדת. המוצר הינו מוצר SaaS הזמין כ-Self Service ישירות מאתר החברה. קהל היעד אליו פונה המוצר הוא כל חברה שמפתחת על גבי הענן של אמזון וגוגל, כאשר בהמשך צפויות להצטרף שחקניות נוספות כגון IBM ומיקרוסופט.

מקור: Spotinst

מקור: Spotinst

לא לבד בשוק

לדברי עמירם שחר, אחד מהיזמים, יש כיום שתי שחקניות מלבדה ב-Spot market: אמזון עצמה וחברה בשם Batchly. ״לפני כחצי שנה חברה בשם clusterK אשר פיתחה פתרון דומה ל-Spotinst נרכשה ע”י אמזון בעיסקת aqua-hire ׳צנועה׳ (עשרות מיליוני דולרים), במסגרתה הועבר צוות הפיתוח להיות אמון על תחום זה בתוך Amazon. יש לציין שרכישה זאת התרחשה בשלב מוקדם יחסית, בו היו לחברה לא יותר ממספר לקוחות בודדים. לאחר תהליך זה הואט משמעותית תהליך הפיתוח של המוצר בשל הביורוקרטיה של Enterprise בסדר גודל כזה והיא מונעת כיום מהמוצר לענות על צרכים ייחודיים של לקוחות והוא נשאר ברמה בסיסית. Batchly מעניקה פתרון רזה שמתרכז בסביבות סטטיות ופעילויות כגון Batch processing ו-Production״.

לדבריו, Spotinst ״לוקחת את מימדי הביצועים והחיסכון צעד אחד קדימה, בכך שהיא מאפשרת ללקוחותיה להגדיר את פרופיל צרכי השימוש שלה בכל סביבה, ובאמצעות מכונת הלמידה שלה מרכיבה Cluster היברידי שממקסם את ביצועי המערכת, מייעל אותם וחוסך בעלויות. כמו כן, Spotinst שומרת על זמינות מיריבית עבור לקוחותיה באמצעות אלגוריתמי החיזוי שלה ומאפשרת לה לעשות שימוש מיטבי בכלל משאבי הענן שלה (On-demand, Reserved)״.

נכון לעכשיו לחברה כעשרות לקוחות פעילים, כאשר 65% מלקוחותיה של Spotinst הינן חברות מתעשיית הAd-Tech, המריצות סביבות גדולות של הגשת פרסומות, עיבוד נתונים בזמן אמת, עיבוד תמונה וכו׳. דוגמאות ללקוחות נוספים הן חברות אבטחת סייבר הנעזרות בפלטפורמה בסביבות המגינות מפני תקיפות DDOS.

בחודש פברואר 2015 השלימה החברה סבב גיוס ראשון בגובה של 600 אלף דולר בהובלת משקיע פרטי שהעדיף לשמור על אנונימיות. הסכום שגויס נועד לאפשר לחברה להרחיב כאמור את השוק מעבר לשירותי הענן של גוגל ו-AWS, גם לזה של מיקרוסופט ו-IBM, כמו גם להמשיך להתפתח ולשדרג את המערכות שפותחו. בימים אלו החברה נמצאת לקראת סגירת סבב גיוס A בגובה של כמה מליוני דולרים, במטרה לחזק את צוות הפיתוח בארץ ולהרחיב את אופרציית ה-Sales בעולם בדגש על השוק האמריקאי והמזרח הרחוק. החברה מתכוונת להשיק ברבעון האחרון של 2015, פלטפורמה המספקת Live Migration עבור Docker Containers ע״ג הClusters שהיא מריצה, ע״ג Mesosphere ו-Kuberenetes.

Spotinst נוסדה בפברואר 2015 ע״י עמירם שחר, לירן פולק ויקיר דניאל, לאחר כשנה וחצי של מחקר. כיום מועסקים בחברה כשבעה עובדים והיא פועלת ממשרדי WeWork שבהרצליה פיתוח.

Avatar

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: