Sparkybee: משחקים חברתיים בפייסבוק [גיקספארק]

סטודיו למשחקים חברתיים עושה חייל בפייסבוק, ומאפשר לשחקנים ולמנהלי מותגים להרוויח מהאינטראקציה

מקור: יח"צ

בכל שבוע אנו נפרסם כאן סקירת סטארטאפ אחת מתוכנית ה-Geekspark שלנו, המאפשרת לסטארטאפים צעירים לקבל חשיפה בניוזגיק ולהתקבל לתוכנית הסטארטאפים של מיקרוסופט Microsoft Bizspark.  רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם במסגרת תוכנית Geekspark ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

שם: Sparkybee

פיץ’ במשפט: יצרנית משחקים חברתיים לפייסבוק.

רעיון גאוני: עם שורה של משחקים מצליחים בפייסבוק, החברה בדרך להפוך לאחד מבתי התוכנה המצליחים של עידן המדיה-החברתית.


משחקים חברתיים הם היום אחד התחומים החמים בעולם הטכנולוגיה. חברות תוכנה רבות ברחבי העולם, החל ממפתחים עצמאיים ועד לבתי התוכנה הגדולים ביותר, מנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לנצל את הפופואלריות של רשתות חברתיות כדי להרוויח באמצעות מה שהן עושות הכי טוב – פיתוח משחקים. כך יוצא ששוק המשחקים החברתיים היום הוא אחד מתחומי התוכנה החמים ביותר בשוק.

פריסה חברתית

בתוך הקלחת הרותחת הזאת פועלת SparkyBee. החברה מתמחה בפיתוח והפצת משחקים חברתיים. כדי לאפשר זאת, החברה פיתחה פלטפורמה להפצת משחקים ברשת החברתית פייסבוק, אשר ניתנת לפריסה גם ברשתות חברתיות נוספות. הייחודיות של הפלטפורמה באה לידי ביטוי בכך שהיא מאפשרת לשחקן להמשיך ולשחק במשחקים גם מחוץ לרשת החברתית. בנוסף, הפלטפורמה תומכת בצירוף שחקנים מרשתות חברתיות אחרות, מבלי שהם יצטרכו לפתוח חשבון משתמש ברשת הנוכחית.

הפלטפורמה של החברה, אשר רצה על-גבי תשתית Azure של מיקרוסופט, פועלת כבר היום במספר רשתות חברתיות, ובראשן פייסבוק. לחברה שיתופי פעולה פומביים עם חברות נוספות, כגון ICQ ו-MSN, ורשתות נוספות בעולם. בתוכה, המשחקים של החברה בנויים כך שהם מעודדים אינטראקציה עם המשתתפים. אינטראקציה זו היא המפתח להצלחה של המשחק להפוך למוצלח בעיני המשתמשים, ווויראלי ביניהם לבין קהילת החברים והמכרים שלהם.

מימין לשמאל: רועי פישמן (CEO) וגיא רגב (CTO). מקור: יח"צ

חלק מהמשחקים של החברה צברו עד כה כבר מעל לחצי מיליון שחקנים. אלה מגיעים אל המשחקים דרך אתר החברה, פייסבוק, פורטל MSN ישראל וסרגל כלים של קונדואיט. אחד המשחקים, Party Mania, מאפשר לשחקנים לתכנן וליצור מסיבות ווירטואליות להם ולחבריהם, ומאפשר לחברים להיפגש במרחב הווירטואלי ביחד.

עבור חברות ומפרסמים, החברה מציעה מספר אפשרויות מסחור. אלה כוללות הטמעה של אלמנטים חברתיים, כגון שליחת מתנות והזמנות לחברים, חנות לממכר סחורה ווירטואלית ועוד. בנוסף, מתוך ממשק הניהול של המשחק יכולים מנהלי המותג לעקוב אחר כל הפעילות במשחק. בין היתר, ניתן לאתר את מקורות כניסת הגולשים למשחק, פעילות השחקנים, ניהול ובקרה על כל המסחר בכסף ווירטואלי או בכסף אמיתי המתקיים בתוך האפליקציה ועוד.

על החברה

חברת SparkyBee הוקמה בספטמבר 2009 ע”י רועי פישמן, המכהן כיום כמנכ”ל החברה, ואמיר פישמן, יזם, משקיע ומנהל הפיתוח העסקי בחברה. החברה היום כוללת 20 עובדים, ומקום מושבה באזור הבורסה ברמת-גן. בשבוע שעבר זכתה החברה בכנס של GameIS בתואר משחק החברתי של השנה (ראו תמונה), עבור המשחק PartyMania מתוצרתה.

לניוזגיק נודע כי ארז טל, מחלוצי הבידור והטלוויזיה בישראל, יצטרף לחברה בעתיד הקרוב כבעל מניות בתפקיד יועץ תוכן. תגובתה הרשמית של החברה בנושא היא כי טל משתף פעולה עם החברה בתפקיד יועץ תוכן בלבד.

החברה מחפשת כרגע עובדים, ואת רשימת המשרות הפנויות תוכלו למצוא באתר החברה.


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

8 תגובות על "Sparkybee: משחקים חברתיים בפייסבוק [גיקספארק]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלעד
Guest

אחלה משחק

אייל
Guest

נשמעים מבטיחים, האם יש לנו זינגה ישראלית?

ג'ורג'י
Guest

משחק מעולה. כל הכבוד לחברה האלה והלוואי שתהיו הזינגה הישראלית הראשונה!
בהצלחה!!!

ירון
Guest
אני חושב שלהציג את ספרקיבי כחברה מצךיחה תחום המשחקים בפייסבוק זה קצת מעליב. לא ברור מאיפה הגיעו המספרים של חצי מליון משתמשים [כנראה מדובר בסך ההתקנות מאז שהמשחק עלה] אבל בירור קצר בפייסבור מראה שלמשחק המדובר יש סה”כ 20,000 משתמשים בחודש שזה המדד המקובל למדידת פעילות של אפליקציות בפייסבוק. לשם השוואה, למשחקים הפופולארים בפייסבוק יש עשרות מליוני משתמשים בחודש. לסיטיוויל 53 מליון משתמשים. בין ספרקיבי לזינגה יש עוד עשרות חברות משחקים עם מספר משתמשים הרבה יותר גבוה מספרקיבי שבהחלט לא נחשבת חברת משחקים מוצלחת…. עוד מדד בעייתי של פארטי מאניה: רק 3.5% מהגולשים חוזרים מדי יום לאפליקציה לעומת 10-25% במשחקים… Read more »
יניב
Guest
ירון רואים שלא ממש קראת את הכתבה עד הסוף… רשום – “חלק מהמשחקים של החברה צברו עד כה כבר מעל לחצי מיליון שחקנים..” מדובר על המשחקים נוספים ולאו דווקא פרטימניה שהוא משחק חדש מאוד יחסית וכניראה המספרים שאתה מדבר עליו הם של הימים הראשונים. גם בפארמוויל לקח זמן למספרים להתיישר. אני ככול הניראה בניגוד אלייך שיחקתי במשחק פאטימניה שזכה במקום הראשון (עובדה שאי אפשר להתווכח איתה) וזה אחלה משחק. לא רק שהוא לא פחות טוב מהרבה משחקים של מפתחות משחקים גדולות כמו זינגה הוא אפילו מגניב הרבה יותר. אגב, מדד שכן חשוב הוא דירוג השחקנים של המשחק וכפי שתוכל ליראות… Read more »
ירון
Guest
יניב היקר, כנראה שאתה לא בקיא בפרטים. פארטי מאניה הוא משחק הדגל של ספארקיבי. שאר המשחקים של ספארקיבי הם משחקי קז׳ואל שכמעט ולא פעילים. פארטי מאניה לא משחק חדש. הוא נמצא בשוק קרוב לשנה… היה לו די והותר זמן כדי ״להתיישר״….. אני מסכים איתך לגבי דבר אחד: חוכמת ההמונים. ואחרי שנה שמשחק הדגל של ספארקיבי בשוק והוא לא מתרומם, סימן שההמונים יודעים למה. לא ברור לי מה זו התחרות המצחיקה הזו שהיא זכתה בה, אבל באהבת ההמונים היא לא זכתה וזה מה שקובע. הנקודה שלי היא כזו: הכתבה מנסה להציג את ספארקיבי כאילו היא הולכת לאיים על זינגה והיא עושה… Read more »
עודד
Guest

התחרות המצחיקה הזאת היא של GameIS – אגודת המשחקים הישראלים והיו בה כותרים שהצליחו ברמה בינלאומית ושופטים ברמה עולמית ככה שחבל שאתה מזלזל בקהילה שלמה של גיימרים ומפתחי משחקים. לא ברור לי מאיפה המירמור שלך לגבי החברה שבכתבה, אולי לא קיבלו אותך, אולי עבדת שם ופיטרו אותך….. זה לא באמת משנה. מה שמשנה זה שלפחות לטיעונים שלך יהיה הגיון מעבר לזלזול בכל דבר שקיים. בכל מיקרה באמת יש להם עוד משחקים ואחד מהם גם קשור למסיבות והוא הושק לפני כשנה אבל זה לא אותו משחק ככה שגם כאן אתה לא מדייק.

ירון
Guest
דבר ראשון, אני רוצה לחזור בי ממה שאמרתי על GameIS. אני לא מכיר את הגוף הזה אבל אני בהחלט לא רוצה לזלזל. אני לא חוזר בי מהטיעונים שלי. למטה תוכל למצוא סטטיסטיקות על הביצועים של המשחקים של ספרקי בי מהאתר appdata שהינו האתר המהימן ביותר בתחום האפליקציות בפייסבוק. המספרים מדברים בעד עצמם…. כל המשחקים עם מספר המשתמשים בכל משחק. במצטבר 24,000 משתמשים http://www.appdata.com/devs/32599-sparkybee-ltd http://www.appdata.com/devs/37954-sparkybee “המירמור” שלי נובע מכך שבא כתב של ניוזגיק וכותב גבב של שטויות כמו: “עם שורה של משחקים מצליחים בפייסבוק, החברה בדרך להפוך לאחד מבתי התוכנה המצליחים של עידן המדיה-החברתית” או “סטודיו למשחקים חברתיים עושה חייל בפייסבוק,… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: