הצצה ל-Move 2.0: השראה מהקינקט?

פטנט שרשמה לאחרונה סוני מגלה, אולי, את בקרי התנועה העתידיים שלהם. קצת קינקט, קצת Move, וגם קצת דברים חדשים.

צילום: יח"צ

פטנט שרשמה סוני לאחרונה מראה כיוון אפשרי לחיישני התנועה שיחליפו את בקר הזוז. מלבד מצלמות תלת מימדיות, בדומה לקינקט, ניתן למצוא בפטנט גם מערכי מיקרופונים, נורות לד ובקרים מעיכים בצורות שונות. מה בדיוק מתכננים לנו בסוני, ומתי נוכל לראות את כל זה אצלנו בסלון?

כדאי לזכור שמדובר ברישום פטנט, ולא כל פטנט שנרשם הופך בסופו של דבר למוצר מוגמר, אבל חיישני תנועה הם אחד הטרנדים החמים ביותר בשוק המשחקים (לפחות בשוק המשחקים שבהם אפשר לשחק בלי סמארטפון), כך שלא יהיה מוגזם לצפות לראות לפחות חלק מהדברים שמוזכרים ברישום הפטנט.

לא רק חיישני תנועה, גם מצלמה תלת מימדית

בלב הפטנט עומדת מצלמה תלת מימדית, כזאת שמלבד ערכי צבע מחזירה גם מרחק עבור כל פיקסל. בפטנט לא מציינים כיצד תעבוד המצלמה – הם מסבירים שמצלמת עומק יכולה להתבסס על מצלמה אינפרה אדומה, או על סטריאוסקופיה – צילום בשתי מצלמות, כפי שנהוג ביצירת תוכן תלת מימדי בימינו, אבל הם לא מסבירים באיזו משתי השיטות תשתמש המצלמה.

מלבד מצלמה שתוכל לזהות את מיקום השחקנים בחדר ולמפות את גופם, בדומה לקינקט, תכלול המערכת גם מערך מיקרופונים שיאפשר לקבוע כיווניות של צלילים ולתת גם “תמונה” תלת מימדית של הצלילים בחדר. מערכת כזאת תוכל להיעזר גם באותות על קוליים כדי לקבוע את מיקום השחקנים, בדומה לסונאר, וכך לשפר אפילו יותר את מעקב התנועה. בנוסף, המצלמה צפויה להשתמש במנגנון “החלקת תנועה” – כמו מסכי טלויזיה שמשתמשים בקצב רענון של מאה או מאתיים הרץ כדי להציג תמונה חלקה יותר (ולהוציא עוד קצת כסף מהקונים), כך צפויה גם המצלמה ליצור תנועה חלקה יותר, למרות שהיא תדגום את החדר בקצב של 30 תמונות לשניה בלבד.

אתה לא הבקר

המוטו של קינקט – אתה הבקר, לא יישמר כאן. סוני לא מעוניינים במשחק נטול בקרים, למרות שנראה שהוא יתאפשר עם המערכת החדשה. הפטנט הציג מגוון שרטוטים של בקרים הכוללים שורת נורות שמאפשר מעקב אחריהם – בדומה לבקר הזוז, שהמעקב אחריו מתבצעת באמצעות הנורה שבקצהו. ניתן היה לראות בקר דמוי אקדח עם שורת נורות, בקרים כדוריים, וגם בקר רגיל שבחזיתו קבוצת נורות, שמסוגל גם להציג תבניות שונות באמצעות הנורות וכך להעביר מידע נוסף מלבד מיקום למערכת.

בנוסף לנורות, הבקרים יכללו אפשרות לגרום לאורות להשתנות וכך להעביר מידע למערכת. זה יכול להיות משהו פשוט כמו אקדח שכולל הדק שגורם לשינוי באורות, וכך המערכת יודעת שירינו, אבל יש גם דוגמא של כדור ספוגי, שמעיכתו מעבירה אות למערכת. דוגמא לשימוש ביכולות העברת אותו באמצעות שינוי צורת הבקר ניתנה בעזרת משחק שח – השחקן יזיז את ידו מעל הלוח עד שיגיע לכלי אותו הוא רוצה להזיז, ילחץ על הכדור באצבעותיו כדי לתפוס את הכלי, יזיז אותו למקום המבוקש, ואז ישחרר אותו.

הפטנט החדש נראה מעניין מאוד. מצד אחד, הוא מביא לקטלוג של סוני מעקב תנועה מתקדם כמו של הקינקט. מצד שני, הוא לא מכריח את השחקנים לוותר על הכפתורים, שהם חלק כמעט הכרחי ממשחק רציני, בניגוד למשחקים מזדמנים שבאמת יכולים לעבוד עם בקרת תנועה בלבד, ואת כל זה הוא גם עושה יחסית בזול – הבקרים צריכים לכלול בסך הכל מספר נורות וכפתור, לא מדובר בחומרה יקרה וקשה לייצור. נקווה לראות את הפיתוח בדור הבא של קונסולת הפלייסטיישן, שם הוא יוכל להיות חלק אינטגרלי מהקונסולה, ולא תוספת שהודבקה בשלב מאוחר יותר ומפתחים חוששים לתמוך בה כדי לא לאבד קהל.

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: