צעדים ראשונים בבניית אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית

רוצים שלארגון שלכם תהיה נוכחות במדיה החברתית אך לא יודעים היכן להתחיל? עדי זהר מסבירה לכם את הצעדים הראשונים

מקור: פליקר, המשתמש Rosaura Ochoa

דע את “האויב”

בשביל לבנות לחברה או ארגון אסטרטגיה לפעילות השיווקית במדיה החברתית הצעד הראשון הוא להקשיב ולהבין את הלך הדברים אונליין ובמדיה החברתית על המותג, החברה, השוק והלקוחות של הארגון שלכם. ניטור מותג הינו צעד ראשון חיוני לכל עסק שמתחיל פעילות במדיה החברתית מפני שהוא עוזר בהבנת המדיה, הדיונים הנערכים בה בזמן נתון והמקומות ברשת בהם אלו נערכים. בבלוג Social Media Today מציעים מספר כלים מומלצים לניטור מותג.

במקרה שאתם פונים לחברה חיצונית שעושה עבורכם את הפעילות במדיה החברתית, צעד זה אינו חיוני מפני שהחברה אליה אתם פונים עובדת כבר במדיה החברתית ומכירה את אופי השיחות והזירות בהן השיחות מתקיימות (בהנחה, כמובן, שמדובר בחברה מקצועית בתחום המדיה החברתית ושמכירה את השוק בו אתם פועלים).

הגדרת מטרות

לאחר שהבנתם איפה הלקוחות שלכם נמצאים ברשת ומה הם כותבים, צריך להגדיר את מטרות הפעילות. חשוב להגדיר מטרות ברורות מפני שכל האסטרטגיה בנויה על המטרות והבסיס של כל אסטרטגיה טובה היא הגדרה טובה של המטרות לפעילות. מצא את התחומים להם המדיה החברתית יכולה לתרום הכי הרבה. אין הגדרות ברורות למה המטרות יכולות להיות – כלומר אין כאן נכון או לא נכון ויש לשקול היטב מה מתאים לחברה ולפעילות השיווקית הכוללת שלה.חשוב גם להבין אילו מטרות יכולה המדיה החברתית להשיג ואילו מטרות אינן מתאימות לסוג כזה של פעילות. דוגמא למטרות שיכולות להתאים לפעילות במדיה החברתית תמצאו בבלוג DOSH DOSH.

ערוצים ופעילויות

כעת משהגדרנו את המטרות אפשר לעבור לשלב הבא ולהחליט, בהתאם למטרות שהגדרנו, מהם הערוצים המתאימים לחברה ומהן הפעילויות הרצויות. בשלב זה גם חשוב להתייחס לקהל היעד שאליו פונים. לדוגמא, אם המטרה של הארגון היא לפתח נאמנות אצל לקוחותיה ומערכת יחסים איתם – כדאי לה לפנות לפייסבוק. אם מדובר בערוץ לשרות או תמיכה, טוויטר יכול מאד להתאים. יש להתייחס גם לקהל היעד שנבחר ולבדוק שהוא אכן נמצא במקום בו הוחלט לפעול. למשל, חברה הפונה ללקוחות עסקיים תפעל יותר ברשת LinkedIn מאשר בפייסבוק למשל.

מומלץ מאוד לחקור את כלי המדיה החברתית הקיימים ולהתנות בהם. נסו כלים מסוימים ולאחר מכן כלים אחרים וצרו לעצמכם את השילוב המוצלח ביותר בין הכלים עבור הארגון, מטרותיו וקהל היעד אליו פונים.

בקרת ביצועים

פרט נוסף שחשוב מאד להגדיר הוא אופן מדידת תוצאות הפעילות ומה הם המדדים להצלחה. המדידה היא חלק חשוב מאד מהאסטרטגיה וכדאי שלא לדלג על שלב זה. כדאי לכם להיעזר במישהו מנוסה בתחום השיווק ברשתות חברתיות מפני שהגדרת שיטות המדידה דורשת היכרות מוקדמת עם התחום ועם השיווק באמצעותו.

גיבוש ותכנון האסטרטגיה אינו סיבה שתנוחו על זרי הדפנה. יש להיות עם היד על הדופק בכל עת ולבחון את הצלחת הפעילות השיווקית ברשתות החברתיות. במידה והביצועים אינם עומדים במטרות, יש לבצע שינויים מושכלים בהשמתה וכמובן להסיק מסקנות מהצלחה או כישלון של קמפיין זה או אחר.

לסיכום, הנה עוד כמה דברים נוספים שכדאי שתדעו על אסטרטגיה במדיה חברתית, מהבלוג Mashable.

Avatar

עדי זהר

חובבת תקשורת וטכנולוגיה. מתוך אהבה למדיה החברתית עובדת כמנהלת תוכן וקהילות בבלונד 2.0 ומשלבת את אהבתה לכתיבה ולתחום המדיה החברתית בכתיבת בלוג בנושא. אוהבת תמיד להיות מעודכנת בכל ההתפתחויות והחידושים הטכנולוגיים בתחום המדיה החברתית והצילום. הבלוג שלי: http://adisocial.com

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: