פקקים בכניסה לסים סיטי

כשהוכרז סים סיטי החדש, הוכרז גם שהוא יצריך חיבור רציף לאינטרנט. כמה ימים אחרי השקת המשחק, רבים עדיין לא מצליחים להתחבר.

sim_city

עומסים כבדים בכניסה לעיר (יח”צ)

אופנה חדשה הולכת ותופסת תאוצה בקרב מפיצות המשחקים – משחקים שמצריכים חיבור מתמיד לאינטרנט. למרבה הצער, התשתיות הקיימות עדיין לא מספיקות למשחקים כאלה. ראינו את זה עם דיאבלו 3, אותו אנשים רצו לקנות ואז ישבו שבוע מול המחשב וקיללו עד שהצליחו להתחבר. עכשיו אנחנו רואים את זה שוב עם סים סיטי.

האמת היא שעוד לפני השקת המשחק היו צפויות בעיות. המפיצה הדיגיטלית הממוצעת, כמו Steam למשל, מאפשרת הורדה של המשחק עוד לפני השקתו. מכיוון שכל משחק מצריך אישור (בדרך כלל חד פעמי) מול השרתים, לא ניתן יהיה לשחק בו לפני ההשקה, אבל הדבר מקל בצורה משמעותית את העומס על השרתים – במקום שמיליוני אנשים ינסו להוריד משחק ששוקל כמה וכמה ג’יגות בו זמנית, ההורדה עצמה נפרסת על פני כמה ימים או שבועות. אבל עם סים סיטי הדבר לא התאפשר. לא נורא, עד עכשיו סביר להניח שכל מי שרכש את המשחק כבר הוריד אותו, ובכל מקרה זה לא משנה, כי EA פשוט לא פתחה מספיק שרתים כדי לשרת את כל הרוכשים.

יותר נזק מתועלת

שחקנים רבים ביקשו לבטל את דרישת החיבור לצורך משחק, ועל כך השיבה המפתחת, Maxis, שהדבר בלתי אפשרי מכיוון שהחישובים הכבדים של המשחק מתבצעים בענן והעברה שלהם למחשבים האישיים תצריך עבודת פיתוח רבה. חלק מרוכשי המשחק פשוט דרשו וקיבלו את כספם בחזרה, אבל מדובר במי שרכשו את המשחק דרך צד שלישי, ולא ישירות מ-EA. לקוח שביקש מ-EA החזר שהובטח לו נענה בשלילה. כשאמר שהוא מתכוון לפנות לבנק ולבטל את העברת הכסף, נאמר לו שאם יעשה זאת חשבון ה-Origin שלו יחסם. Origin היא החנות המקוונת ושירות המשחקים המקוון של EA, וחסימת החשבון פירושה שכל משחקי EA שברשות אותו לקוח יהפכו לבלתי שמישים.

ב-EA טוענים שהרע ביותר כבר מאחוריהם, אבל בינתיים רבים ממשיכים להתלונן על בעיות בחיבור. אפשר להתעלם מריבוי התלונות – באינטרנט צריך מעט מאוד אנשים בשביל לעשות הרבה מאוד רעש. מה שאי אפשר להתעלם ממנו הוא התגובות של EA לבעיה – לפני יומיים פנתה EA לשותפותיה העסקיות וביקשה שיפסיקו את קידום המשחק. אתמול הובטח למי שיפעיל את המשחק עד ה-18 בחודש משחק חינם, אבל לא פורט באיזה משחק מדובר – נקווה שזה לא משחק ישן בשווי חמישה דולר, למרות שהסיכויים לכך קלושים – הנפגעת העיקרית ממהלך כזה תהיה EA, לא הלקוחות. כמובן שלצורך העניין החברה תצטרך לפתור את הבעיות לפני ה-18 לחודש, אחרת יהיו הרבה רוכשים שפשוט לא הצליחו להפעיל את המשחק ולכן גם לא יקבלו את הפיצוי המובטח להם.

יש עוד דרך ארוכה לפני שאפשר יהיה להשיק משחקים שמצריכים חיבור קבוע בצורה חלקה, והאמת היא שזאת אפילו לא הבעיה הכי גדולה בעניין הזה. מה יהיה בעוד כמה שנים, כש-EA יחליטו שסים סיטי לא מכניס יותר כסף ויכבו את השרתים? התשובה היא פשוטה – המשחק לא יהיה שחיק יותר, במיוחד אם הסיבה שציינה המפתחת – ריבוי חישובים בענן, נכונה. היום עדיין תוכלו לשחק במשחקים עתיקים שרכשתם לפני שנים, אם יש לכם גם מחשב ישן מספיק, אבל לאט לאט מצטרפים לשוק עוד ועוד משחקים שמגיעים עם תאריך תפוגה, והמפיצות אפילו לא מספרות לכם מתי בדיוק המשחק שלכם יפסיק לעבוד.

הטריילר למשחק החדש

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

4 תגובות על "פקקים בכניסה לסים סיטי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורן
Guest

יפה. לא חשבתי על נושא תאריך התפוגה.. רשמתי.

אלון
Guest

ניראה לי שיותר חשוב להם שלא יוכלו לפרוץ את המשחק.
אם בכל הרצה יש תלות בשרתים שלהם – זה (כנראה) בלתי אפשרי לפרוץ.
אני בטוח שבמצב הנוכחי באמת קשה להעביר את האלגוריתמיקה לצד המשתמש, אבל הטענה שההחלטה העקרונית היתה לחסוך חישובים בצד המשתמש נשמעת כמו תירוץ.

יעקב
Guest

“הדבר בלתי אפשרי מכיוון שהחישובים הכבדים של המשחק מתבצעים בענן והעברה שלהם למחשבים האישיים תצריך עבודת פיתוח רבה”

זה בבירור שקר.
בא נראה, דרישות המשחק של SC מצריכות מחשב מודרני, מה שאומר באופן פרקטי מחשב עם מעבד בעל מהירות כוללת 10GHZ (ארבע ליבות של 2.5 GHZ).
כיון שהמשחק רץ במסך מלא, המפתחים יכולים להניח שרוב משאבי המחשב זמינים עבורו.

כעת, האם EA טוענים ש-10 GHZ הקיימים במחשב המשתמש לא מספיקים להרצת המשחק?
טענה זו שקולה לאמירה כי הם מקצים בשרתיהם לפחות 10 GHZ עבור כל משתמש, רעיון מופרך והזוי.

יש להניח שהמשחק יכול לרוץ ללא כל בעיה על המחשב האישי, אם EA רק ירצו בכך.

יוני
Guest

יעקב – הם לא מתכוונים לכך שאין ללקוח מחשב חזק כדי להריץ את החישובים אלא שהם צריכים להעביר את הלוגיקה מהשרתים שלהם לקבצים שישבו במחשב של הלקוח ולהמיר את כל הקריאות והתשובות של חישובים לקוד מקומי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: