חווית קנייה חדשה עם ShelfX [סטארטאפ]

חוויית הקנייה בחנויות, מרכולים ובעמדות מכירה באיצטדיונים עומדת להשתדרג משמעותית, עם NFC ו-RFID

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.


חוויית קנייה היא דבר חשוב מאוד ללקוחות, וחשוב עוד יותר לבעלי עסקים המוכרים סחורה. לקוח מרוצה, הוא לא רק לקוח שירצה לקנות יותר סחורה, אלא הוא גם לקוח שיחזור לאותו מקום בפעם הבאה. לכן, גורמים רבים בתעשייה מפתחים כל העת דרכים חדשות לשנות, לשפר ולשדרג את חוויית הקנייה שלנו במרכולים ובחנויות השונות.

NFC-ו-RFID

בתוך הנישה הזאת פועלת ShelfX, חברת סטארטאפ חדשה, היושבת בישראל ובעיר בולדר, קולורדו, ומפתחת טכנולוגיה שתאפשר לכם לשנות את חוויית הקנייה שלכם. בדרך, היא רותמת טכנולוגיות ותיקות, כגון NFC ו-RFID כדי לספק לצרכן חווית קניה ללא עיכובים של תור לתשלום, וקיצור משך הזמן שהלקוח מבזבז בתוך החנות.

החברה פיתחה מוצר היושב במדפי הסחורות, מתחת למוצרים. באמצעות מסך תצוגה וחיישנים מתקדמים, המדף המודרני של החברה משפר את איכות החיים של הצרכנים ושל הזבנים כאחד. מצד אחד, הצרכן יכול להגיע למדף עליו מונח מוצר אותו הוא מעוניין לרכוש. המחיר רשום גם כן, ובהעברת כרטיס הוא יכול לשלם ולרכוש את המוצר שהרים מהמדף. החיוב יתבצע דרך אמצעי התשלום שהועבר. אין לצרכן אמצעי תשלום כזה, או שהוא לא עובד באותו הרגע? החנות יכולה לספק לו כרטיס זמני לצורך הרכישה בחנות, ובסיום הקנייה שלו הוא יוכל לשלם באמצעי התשלום הרגילים על הסחורה שבחר.

מידע בזמן אמת

מבחינת המוכרים והחנויות עצמן, המדף החכם של החברה טומן בחובו מידע רב נוסף, שכיום כדי לקבל אותו צריך להעסיק עובדים שיגיעו אחת לכמה זמן לספור סחורה. למדף החכם אמצעי מדידה, המאפשרים לו לדעת כמה יחידות הרים הלקוח מהמדף, וכך לחייב אותו על הסכום הנכון. במקביל, הוא יכול לייצר עבור מנהלי החנות, ועבור מנהלי המלאי, את מצב המלאי בזמן אמת, של כל המוצרים המשתמשים במדף החדש.

חסכון נוסף משמעותי מבחינת החנויות, וככל שמדובר ברשת חנויות גדולה יותר כך החסכון רב יותר, קשור לתורים בדרך לתשלום בקופה. במקום להמתין זמן רב, או אפילו זמן כלשהו, הלקוח מסיים את תהליך הרכישה כבר במדף בו הוא הרים את המוצר. אין יותר צורך להגיע לקופה, להמתין בתור, להעביר את כל המוצר אחד-אחד לפי הברקוד שלהם, וכן הלאה.

החברה מכוונת לפנות לקהל יעד רחב, הכולל מרכולים, חנויות, רשתות, עמדות מכירה באיצטדיונים ועוד. בראיון עם מנכ”ל ומייסד החברה, רן מרגלית, הוא סיפר לניוזגיק כי הפתרון שלנו הוא “מי לקח מה”. זה מבהיר לנו גם מה קיים בכל רגע נתון במדפים. היום בו תיגש למוצר בחנות שאתה רוצה, ובתהליך של פחות משניה תוכל לסיים גם את תהליך התשלום עליו קרוב הרבה יותר ממה שאנשים חושבים, ולמעשה הוא כאן. היתרונות לענף הקמעונאי הוא הידע של איזה עובד העמיס סחורה במדף ומתי, כמה מוצרים הוא מיקם וסידר שם, היכן על המדף נמצא המוצר, מלפנים או מאחור, מה התנועה של הקונים מול המדף, ועוד. החיישנים שעל גבי המדף החכם יודעים גם למדוד את קצב התנועה סביב המדף, וגם לספור כמה אנשים חולפים על פניו.

מה שחשוב לנו זה המשתמש, הצרכן הסופי. חשוב לנו שהחוויה של המשתמש תהיה טובה. המוצר שלנו יכול לשפר לא רק את חוויית המשתמש, אלא יכול גם לעזור, כמו למשל להפנות את תשומת ליבו של הצרכן כי המוצר שהוא הרים מהמדף כולל רכיבים אלרגניים, שאותם הוא הגדיר בחשבון המשתמש שלו כאסורים. בנוסף, אם ילד הרים מוצר, ההורה שלו יכול לקבל הודעה כי הילד רכש מוצר מסוכן.

וידאו: הכירו את ShelfX


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: