Sensegon: פרסום ממוקד על סמך פרופיל התנהגותי [גיקספארק]

הדרך שבה אנחנו מנתחים פרופילים חברתיים עומדת להשתנות. חברה צעירה מרעננה רוצה לעזור למפרסמים לאתר את מאפייני ההתנהגות של הקהל האידיאלי עבורה

מקור: תמונת מסך מאתר החברה, עיבוד תמונה

בכל שבוע נפרסם כאן סקירת סטארטאפ אחת מתוכנית ה-Geekspark שלנו, המאפשרת לסטארטאפים צעירים לקבל חשיפה בניוזגיק ולהתקבל לתוכנית הסטארטאפים של מיקרוסופט Microsoft Bizspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם במסגרת תוכנית Geekspark ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.

שםSensegon

פיץ’ במשפט: מערכת ניתוח חכמה, שתאפיין את המשתמשים שלכם ותתאים את המסרים אליהם.

רעיון גאוני: מערכת שיודעת לבדוק את הרשתות החברתיות ולהתאים לכל אחד את המסר היעיל ביותר עבורו.


פרסום מוכוון ומותאם אישית הוא אחד מאפיקי הפרסום היעילים היום באינטרנט. לצורך כך, מוכנות חברות הפרסום לשלם למי שמחזיק במידע על המשתמשים, כמו פייסבוק, סכומי כסף משמעותיים, כדי שיוכלו לחשוף את המשתמשים הנכונים לפרסומות המתאימות להם ביותר.

כסף תמורת חשיפה

כיום, מרבית מזירות הפרסום גובות מהמפרסמים עבור כל חשיפה של הפרסומת שלהם, ומוכרות חבילות של חשיפה לכמות סיטונאית של מפרסמים בבאת אחת. למפרסמים ניתנת האפשרות לבחור בין מספר מאפיינים שונים, המגדירים את המשתמשים שייחשפו למסרים שלהם. מסרים אלה מתבססים היום על פרמטרים מובנים מראש כחלק מהפלטפורמה, כמו למשל, אם עדכנתם בפייסבוק את עיר מגוריכם, את בית הספר בו למדתם ואת האוניברסיטה בה אתם לומדים היום, המפרסמים יכולים לבחור להגיע רק לאנשים שיש להם את אותם נתונים, ולהציג לכם פרסומת שתתאים במיוחד עבורם.

החסרון של השיטה הנוכחית, היא שהיא מוגבלת בשני אופנים; היא מוגבלת לפרמטרים שהפלטפורמה אספה עליכם (השדות שמילאתם בתוך פייסבוק), והיא מוגבלת למידע הנוסף שהפלטפורמה מוכנה לשתף אותה בהם (למשל אם עשיתם ‘לייק’ על מותגים מסוימים). בנוסף, השיטה היום אינה מספקת מידע המשלב ומנתח את הרכיבים השונים של הפעילות שלנו בתוך הרשתות החברתיות, כזה שיכול להעיד כיצד נפעל ונתנהג.

כדי לפתור את החסרונות הללו, מפתחת חברת Sensegon מערכת ניתוח חכמה, המסוגלת לקחת את המידע של פעולות המשתמש ברשתות החברתיות כדי לפענח את הדפוסים שלו, ולאתר את המאפיינים הייחודיים לו. המערכת, SenSplit, מאפשרת למפרסם לאתר את הפרופיל ההתנהגותי של המשתמשים שהוא מחפש כדי לחשוף אותם בפני המסרים שלו.

מסרים מותאמים אישית לכל אחד

הקונספט למערכת הגיע ליזמים, עומר אפרת, המכהן כמנכ”ל החברה ולטל יערי, המכהן כ-CTO של החברה, כאשר הגיעו לסוכנות רכב והתלבטו איזה רכב לרכוש. סוכן הרכב ניגש אל כל אחד מהם בגישה שהוא איבחן מיידית כאופטימלית עבור כל אחד מהם; לאחד היו חשובים הביצועים, לאחר היו חשובים אמצעי ההגנה והבטיחות שמגיעים עם הרכב. גישה מבוזרת זו איפשרה לסוכן להתאים את ההגשה, ה-pitch, שלו לכל אחד מהם בנפרד, כאשר כל אחד מהם קיבל את המסר המתאים ביותר לפרופיל שלו.

אל השניים הצטרף ד”ר סמואל הירשמן, הפסיכיאטר הראשי לשעבר, ויחד הם החלו לפתח מערכת שתוכל לזהות דפוסי התנהגות אופייניים, לקטלג אותם, ולראות כיצד ניתן לאפיין אותם בצורה מהירה ואיכותית. החברה מחזיקה משרדים ברעננה ובאופקים.

בראיון לניוזגיק סיפר אפרת, כי “הגישה אותה מובילה החברה יצרה התעניינות מרובה לא רק בקרב חברות הפרסום העולמיות והרשתות החברתיות המובילות אלא גם בקרב אנשי האקדמיה הבוחנים את ממצאי החברה ככלי לקידום המחקר בתחום הפסיכיאטריה. לאחרונה ,סיימה החברה מהלך רחב שכלל סבב היתכנות (POC) במספר רשתות חברתיות באירופה בהיקף של עשרות מיליוני משתמשים ובימים אלה היא מתמקדת בהתרחבות לשוק האמריקאי”.


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

6 תגובות על "Sensegon: פרסום ממוקד על סמך פרופיל התנהגותי [גיקספארק]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נמרוד מורן
Guest

המון בהצלחה! בהחלט מוצר מעניין ומבטיח .

עדי
Guest

נשמע מעניין ביותר -גישה רעננה לאתגר משמעותי בפרסום
בהצלחה!!!

Josh Shoham
Guest

מדהים!!! עולם הפרסום הולך להשתנות וחברה ישראלית מובילה את השינוי, בהחלט מרשים!

האיש מאולם התצוגה
Guest
האיש מאולם התצוגה

רעיון מעולה – הסיפור על סוכנות הרכב ענק!
אם יש שם צוות מבריק (ואני חושבת שיש כזה) – החברה בדרך לליגה של הגדולות
שאפו!

talm
Guest

מכיר אותם, חבר’ה תותחים.
יגיעו רחוק.

shemer topper
Guest

עומר ויערי,
ברכות על הפרסום המשקף רק את קצה הקרחון וחלק מיכולותיכם ויכולות צוות הפרויקט.
אין לי ספק כי הפרויקט יכה גלים ויחולל שינוי משמעותי בשוק.
כמנכ”ל החממה הטכנולוגית “אופקים הייטק וונצ’רס” בה אתם פועלים, וכשותף לפרויקט, אני רוצה לנצל במה זו, ולקרוא לכל היזמים העוסקים בתחום המדיה, האינטרנט, האפלקציות- הסלולריות ועוד… לפנות אל החממה ולהפוך עוד רעיון ראשוני לחברה מצליחה.
בברכה להמשך הדרך
שמר טופר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: