SellARing: שילוב פרסומות אודיו לאנדרואיד [סטראטאפ]

סטארטאפ ישראלי מרעננה פיתח פלטפורמה המאפשרת למשתמש לשמוע פרסומות במקום צליל החיוג בדרך לשיחה הבאה שלו, כתחליף לבאנרים בתוך אפליקציה

מקור: תמונת מסך מהסרטון המצורף

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.


חברת SellARing הישראלית משיקה פלטפורמה המאפשרת למפתחי אפליקציות לאנדרואיד לשלב פרסומות בצורה חדשנית. במקום באנרים מציעה הפלטפורמה של סלרינג להשתמש ב-SDK של החברה, שבאמצעותה יקבל המשתמש אפשרות לשמוע פרסומות קוליות בזמן החיוג ליעד ועד שנענית השיחה בצד השני. ניצול הזמן המת של צליל החיוג מאפשר למפרסמים ליהנות מקשב המשתמש, ולמפתחים נפתח אפיק נוסף להכנסה.

דרך הקול

החברה מרעננה פיתחה פלטפורמה, המסוגלת לנצל את הזמן העובר בין סיום החיוג והלחיצה על כפתור השיחה, ועד לחיבורה בפועל עם היעד. במשך אותו זמן, במקום להמתין ולהקשיב לצליל החיוג יוכלו המשתמשים להאזין לפרסומות. מבחינת המפתחים זו עשויה להיות אלטרנטיבה מפתה, שכן היא אינה מוגבלת לזמן שבו האפליקציה שהם פיתחו, למשל משחק, פועלת באותו הרגע. הפרסומות יושמעו גם בלי להפעיל את המשחק, ועד להסרת האפליקציה.

מבחינת המשתמשים, ייתכן וזו תהיה אפשרות שהם ירצו לבחור בה במודע, שתתאים לחלקם. חלק מהמשתמשים אולי יעדיף במקום שיהיו לו באנרים בתוך האפליקציה לשמוע פרסומות אודיו בזמן שהוא ממתין, כפי שקורה היום עם השמעת שירים באותו זמן מת על-ידי המפעילות הסלולריות. למרות זאת, חלק אחר יעדיף כנראה שלא ינסו להעביר לו מסרי אודיו לכל אורך שעות היום. האם זה מחיר ששווה את האפליקציה? זה כנראה כבר תלוי באפליקציה.

לפי פרסומי החברה, הפרסומות הקוליות הן בנות כ-10 שניות כל אחת, והיות והן מופעלות מתוך המכשיר עצמו הן יכולות לעקוף את בחירת המפעיל הסלולרי של מקבל השיחה, האם להשמיע לכם צליל חיוג או שיר שהוא בחר ומשלם עליו כל חודש סכום קבוע. עבור מפרסמים פוטנציאליים, מדובר ביתרון משמעותי, שכן בניגוד לבאנרים ולפרסומות אחרות, שבהן קשה למדוד את השפעתן על המשתמשים ואחוזי המראה של חשיפות לקליקים נמוך מאוד, כאן מדובר בקהל שבוי. המשתמש המחייג ממתין לחיבור השיחה ליעד שבחר, והוא מודע לכך שהפרסומות שהוא ישמע מממנות לו את האפליקציה שהוריד בחינם מהמרקטפלייס.

מחזירים את השליטה למשתמשים

בראיון לניוזגיק סיפר זהר הלחמי, מייסד ומנכ”ל החברה, כי סלרינג החלה את דרכה מתוך רעיון שנולד מהמחשבה כיצד ניתן לשפר את עולם פיתוח האפליקציות, ובמקביל שכולם ירוויחו ממנו. שירות ה-FUNTONE עשוי להיות מעצבן עבור חלק מהמשתמשים, כי למתקשר אין שליטה על מה הוא שומע, אלא השליטה נמצאת אצל מי שמתקשרים אליו. בפלטפורמה שאנחנו פיתחנו, לא המפעיל הסלולרי קובע מה אני שומע, אלא אני קובע את זה.

“התפתחות שוק האפליקציות לאנדרואיד יצרה קהל של מפתחי אפליקציות, שמצד אחד מייצר אפליקציות טובות, אבל למעט מקרים חריגים, רובם לא רואים מהן הרבה הכנסה. כך נוצר צורך בשוק, בצד של המפתחים, לחשוב בצורה יצירתית על דרכים חדשות ליצירת שווי עבור המפרסמים, שניתן לתרגם אותו להכנסות עבור המפתחים.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

כך הגענו למוצר, ולייסוד החברה ב-2009. כעת, במקביל לשחרור ה-SDK שלנו למפתחים ,הכנו רשת פרסום ייעודית (Ad Network), התומכת בפלטרפומה. רשת הפרסום הייעודית תכיל את כל הפרסומות בפורמטי אודיו, שאותן ישמעו המשתמשים במקום צליל החיוג הרגיל. במסגרת תהליך ההקמה של רשת הפרסום, בחרנו לבנות אותה כך שתתאים למרבית ה-Ad Networks הקיימות היום. בנוסף, אנחנו מציעים שירות לכל מי שצריך, במסגרתו נייצר עבורו פרסומות אודיו ייעודיות. את אלה ניתן להכין על בסיס פרסומות וידאו קיימות שכבר הוכנו, טקסטים מוכנים של המפרסם, ועוד”.

ערך מוסף עבור מפרסמים

הלחמי מציין גם כי “עבור המפרסמים ומנהלי המותגים, אנחנו משיקים כאן פלטפורמה בעלת שווי כפול עבורם. מצד אחד, יש להם אפשרות ישירה להשפיע על תהליך יצירת האופן שבו המותג שלהם נתפש בעיני משתמשי הקצה. מצד שני, הפלטפורמה מציעה להם יתרון חשוב במעורבות המשתמשים. היא משיגה זאת על-ידי התאמת פרסומות אודיו למשתמש בזמן ההמתנה לשיחה, ולסיום השיחה נפתח חלון אינטראקציה של המשתמש עם המותג, באמצעותו הוא יכול לבצע פעולות שונות בהמשך לפרסומת ששמע לפני השיחה עצמה. המסר הכפול, בתחילת השיחה ובסיומה, מאפשר לפלטפורמה להשיג CPR יותר אפקטיבי, אשר יתורגם ליותר כסף עבור המפתחים”.

מבחינת החברה, קהל היעד העיקרי הוא מפתחי אפליקציות חינמיות. לצידן, החברה מכוונת גם לקהל הפרסום, הכולל את הסוכנויות ולמנהלי המותגים עצמם בחברות השונות. כל אלה יכולים להרוויח משליטה ומעורבות בפלטפורמה, ומיצירת אינטראקציה עם המשתמשים. באופן כללי, החברה מעבירה למפתח 65% מההכנסות שהאפליקציה שלו מייצרת. אבל, מפתחים שיבחרו לנסות את הפלטפורמה במשך החודש הקרוב יוכלו לקבל 80% מההכנסות, למשך השנה הראשונה.

וידאו: משפרים CPR עם SellARing


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

3 תגובות על "SellARing: שילוב פרסומות אודיו לאנדרואיד [סטראטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רועי
Guest

זו בהחלט הפעם ראשונה, בה אני מאחל לסטראטאפ כלשהו ובמיוחד ישראלי – שפשוטו כמשמעו, לא יצליח!

די לשטיפות המח!!!

ג'ינגס חאן
Guest

איך הם מתכוונים להתמודד מול Ad-Tunes הישראלית?

עידו
Guest

רעיון כל כך נדוש. כל פעם מנסים להרים אותו.
מקווה בשביל החבר’ה האלה שיצליחו….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: