הסטארטאפ הישראלי שמפתח משחקי מזל במובייל שמבוססים לא רק על מזל

היזמים יניב גולן ולירן כהן, גיימרים מלידה, זיהו את ההזדקנות בשוק משחקי הקזינו החברתיים והחליטו להכניס לתוכו שחקנים צעירים יותר. הם הקימו את חברת Threels והחליטו למזג בין מכונות מזל ומשחקי קז׳ואל כמו קנדי קראש, במכשירי מובייל

מקור: Pixabay

מאת סיגל בר-קובץ

רעיונות גדולים מתחילים בזיהוי של “חורים” קטנים, צורך שאין לו פתרון. זה גם מה שקרה ליניב גולן ולירן כהן, “גיימרים מלידה”, כהגדרתם, שצברו ניסיון עשיר כיזמים בתעשיית הגיימינג ופרסמו בשנים האחרונות למעלה מ-1,000 משחקי מובייל.

“פרט לאהבה לעולם ה-casual gaming, זיהינו הזדמנות בשוק”, אומר גולן, “שחקני ה-social casino, משחקי הקזינו החברתיים, הולכים ומתבגרים. כיום מדובר בקהל שגילו הממוצע מעל 35 ומורכב ברובו מנשים. זו מגמה עולמית ברוב מכונות המזל בבתי הקזינו, כולל הווירטואליים: הקהל הולך ומזדקן, בעוד הצעירים לא ממש מגלים עניין ב-slots machines. כיוון שכל כך קשה להיכנס לתחום של משחקי הקזינו החברתיים ולצבור קהל, הגענו למסקנה שבאמצעות שילוב של משחקי casual gaming מבוססי יכולת, נוכל להרחיב את השוק הפוטנציאלי שלנו לשחקנים בני 35-18, וגם להוריד את עלויות השיווק”.

לא רק מזל

גולן וכהן נמצאים על קו ראשל”צ-טורונטו. כהן מתגורר בחולון ועובד על פיתוח המיזם במתחם ראשון סטארט אפ בראשון לציון, וגולן מתגורר בשנים האחרונות בקנדה. השניים, בני 33, הכירו כשלמדו לתואר ראשון בטכניון, ובהמשך עבדו יחד בחברת אינטל.

לפני ארבע שנים החליט גולן לנסות את מזלו מעבר לים ועבר לטורונטו. לאחר המעבר הקים עם אשתו סטודיו לגיימינג. “ייסדנו חברה שמתמחה במשחקים למובייל”, הוא אומר, “במשך כשנתיים הפקנו משחקי social, וכשלירן הצטרף החלטנו להיכנס לעובי הקורה בנישת משחקי מכונות המזל. כשנה לאחר מכן ייסדנו את חברת Threels Entertainment. המטרה היא ליצור משחקי מכונות מזל חברתיים המספקים חוויית קזינו אולטימטיבית ולשלב בהם משחקי בונוס מבוססי יכולת (skill). משחקי היכולת הם למעשה משחקי קז׳ואל מוכרים, כמו קנדי קראש, המשולבים במכונות כשלבי בונוס אינטראקטיביים ומוסיפים טוויסט למשחק. התוצאה היא שלראשונה במשחקי מכונות מזל במובייל השחקן יכול להפגין את יכולתו ולהרוויח בהתאם, ולא רק להסתמך על מזלו”.

 

איך נולד הרעיון?

גולן: “ללירן ולי יש ניסיון רב בתחום ה-social casino. לפני שפתחנו את החברה, עבדנו יחד על משחקי slots machines והשקנו כ-800 מכונות מזל בפלטפורמות שונות כמו iOS ואנדרואיד. כך גם זיהינו את הזדקנות השוק, ונולד הרצון להכניס אליו שחקנים צעירים יותר, שיעלו בו את רף ה-engagement”.

גולן: “מבחינה פסיכולוגית, מה שמושך שחקנים לשחק במכונות המזל זו התחושה שהם שולטים במכונה. ההרגשה שהמכונה קרובה לזכייה גורמת לשחקן להמשיך להמר, למרות שרוב מכונות המזל הן רנדומליות לגמרי ומבוססות על מודל הסתברותי קבוע מראש שמאפשר החזר מסוים לשחקנים לכל אורך חייה”.

כהן: “ברגע שהבנו את הטריגר המרכזי מצד השחקן, החלטנו להתמקד במשחקי היכולת. כששחקן מקבל שליטה ולא נסמך רק על המזל גוברת תחושת המעורבות שלו, עולה רף ההנאה מהמשחק והאתגר מתעצם. הוספת אלמנט היכולת והשליטה יוצר מוטיבציה לבלות זמן רב יותר במשחק. כך גם הצלחנו להביא קהל נוסף שעד היום לא התעניין במשחקי קזינו”.

כהן: “השילוב בין עולם ה-casual gaming עם ה-F2P) free to play) של משחקי הקזינו, והעובדה שמדובר בפעם הראשונה שמכונות מזל עם משחקי יכולת מגיעות למכשירי מובייל ניידים, הם אלה שהופכים המיזם שלנו לחדשני”.

שוק שמגלגל מיליארדים

חברת Threels יצאה לדרך לפני כשנה במימון עצמי, ולפני שלושה חודשים יצאה גרסת הבטא לטסטרים. “יצאנו עם מכונה אחת ומשחק קז’ואל אחד”, אומר גולן, “גרסה נוספת, שתהיה זמינה חינם לציבור, תצא עם מכונה ומשחק קז׳ואל נוספים והשבוע נשיק אותה”.

“חשוב לנו לציין שהמשחק בנוי ברמת איכות גבוהה ביותר ומספק חוויית משחק ללא פשרות”, מוסיף כהן, “אנחנו מכוונים להיות כמו השחקנים הרציניים בשוק, וזה עיקרון חשוב שאנחנו לא מתפשרים עליו”.

חברת Threels פועלת בתוך שוק משחקי הקזינו החברתיים, שוק תחרותי המגלגל מיליארדי דולרים  בשנה. בדו”ח התחזיות השנתי שפרסמה בפברואר חברת הייעוץ דלויט צוין, כי סמארטפונים וטאבלטים מהווים יחד את פלטפורמת המשחקים המובילה ב-2016, עם הכנסות של 35 מיליארד דולר – עלייה של 20% לעומת 2015. בין המתחרים של החברה אפשר להזכיר את Playtika, אחת מיצרניות אפליקציות משחקי המזל הגדולות בעולם, שעשתה אקזיט מרשים כשנמכרה ב-2016 ב-4.4 מיליארד דולר לקונצרן סיני באחת העסקאות הגדולות בהייטק הישראלי. מתחרות נוספות הן החברות האמריקאיות IGT, AGS ו-SG, שצוחקות לצלצולי מטבעות המזל כל הדרך אל הבנק.

זה שוק עם המון כסף, אבל מה התכנית העסקית שלכם להרוויח?

“המודל העסקי מבוסס על מודל freemium: המשחק ניתן להורדה בחינם, וכדי להתקדם בו בצורה משמעותית רוכשים אלמנטים נוספים. לגבי ההכנסות שלנו יש שתי אפשרויות. הראשונה היא שהשחקנים יכולים לקנות מטבעות כדי לשחק במשחק; והשנייה היא לצפות בפרסומות על מנת לקבל את המטבע הווירטואלי. שחקנים רבים מעדיפים לשלם בזמן שלהם ולצפות בסרטוני פרסומת של כחצי דקה, ובתמורה לקבל סיבוב על גלגל המזל או מספר מטבעות כדי להמשיך לשחק. כמעט כל פריט שאפשר לקנות בכסף ניתן להמיר בצפייה בפרסומת”.

מה היעדים?

“מה זאת אומרת? להיות Playtika הבאה”, הם צוחקים, ועד שיגיע האקזיט הגדול השניים מתכננים את עתידם צעד אחר צעד. “קהל המטרה הם משתמשי מובייל מגיל 18 ומעלה, גברים ונשים כאחד, ממדינות מפותחות״, אומר כהן, וגולן מוסיף: “מטרת העל היא לצאת לשוק ולקבל חשיפה גדולה ככל הניתן על מנת להגיע לקהל גדול של שחקנים. כשנקבל פידבקים ונוכל למדוד מספרים, נשתכלל ונכוון את המשחק תוך כדי הוספת אלמנטים נוספים של skill. זה הייחוד שלנו ולשם אנחנו הולכים”.

הכתבה בחסות עיריית ראשון לציון

אם אתה יזם בתחילת הדרך, עיריית ראשון לציון נותנת לך את המקום הנכון לזנק קדימה. RishonStartUp מעניק לכם, יזמי סטארט-אפ מכל הארץ, בעלי רעיון מגובש וצוות טוב, מרחב עבודה אופטימאלי משותף, שישמש לכם בית לעבוד בו ולפתח את הרעיון שלכם, לתקופה של שישה חודשים, עד שנה. לפרטים נוספים לחץ כאן

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 Comments on "הסטארטאפ הישראלי שמפתח משחקי מזל במובייל שמבוססים לא רק על מזל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
donatelo
Guest

מעולה! יזמים תותחים, שיהיה בהצלחה :)

פול
Guest

מעודדים התמכרות כבר בגיל צעיר! נפלא…

חברה שמבוססת על רוע וחוסר תום לב. גועל

ASIP
Guest
“מבחינה פסיכולוגית, מה שמושך שחקנים לשחק במכונות המזל זו התחושה שהם שולטים במכונה. ההרגשה שהמכונה קרובה לזכייה גורמת לשחקן להמשיך להמר, למרות שרוב מכונות המזל הן רנדומליות לגמרי” אהבתי, במשפט אחד הוא מודה ומסביר את התרמית. אין באמת קשר ל”מזל”, אין באמת אפשרות להרוויח, הכל מבוסס על אלגוריתם מתוחכם שהמטרה שלו היא רק לשכנע את מי שמשחק שיש לו סיכוי סביר לזכות. אין לו, הסיכוי מאוד מאוד נמוך. התוספת של “משחקי יכולת” לחגיגה היא רק עוד דרך לתת לשחקן תקווה מזויפת. ראוי לציין שמשחקי freemium מרוויחים את רב הכסף שלהם ממכורים, אנשים בעלי נטייה להתמכרות שנופלים למלכודת ושופכים המון כסף… Read more »
אפשר גם אחרת
Guest
אפשר גם אחרת

עלוב ועצוב. לא ברור מי איבד שם את הדרך בעיריית ראשון שמעל הטוב שאפשר לקדם ולפתח הם בחרו דווקא בתת רמה שכזו. מאחל ליזמים שיפסיקו להשמיט את זמנם ותודעתם ושיתחיל לעשות דברים מועילים עם היכולות שלהם…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: