האחות של מארק צוקרברג עוזבת את פייסבוק

האם אחותו של מארק צוקרברג, רנדי, שהיתה מהדמויות המשפיעות בשיווק בפייסבוק עוזבת את החברה לטובת גוגל פלוס?

מקור: תמונת מסך מערוץ טוויטר של רנדי צוקרברג

מדיווחים של השעות האחרונות עולה כי רנדי צוקרברג (Randi Zuckerberg), אחותו של מארק וסמנכ”לית השיווק בחברה, החליטה לעזוב את פייסבוק ולהתחיל בקריירה עצמאית. רנדי היתה חלק מהצוות כבר מהשלבים הראשונים, ותרמה בעיקר בתחומי פיתוח עסקי ודוברות של פייסבוק.

עזיבה מפתיעה?

לפי הדיווחים, רנדי מסיימת בימים אלו את חופשת הלידה שלה, ושלושת החודשים שבילתה בלי הלחץ של העבודה בפייסבוק עזרו לה לקבל החלטה האם להשאר בפייסבוק כאחת ממובילות החברה, או לצאת לדרך עצמאית. בהודעה שפרסמה רנדי בחשבון הטוויטר שלה היא כותבת שהיא עוזבת ברגשות מעורבים, במטרה לצאת לדרך עצמאית. בציוץ שלה היא מפנה למאמר שחשף את עובדת עזיבתה ופורסם ב-AllThingsD, מה שמרמז על כך שכנראה המידע שפורסם שם בדבר החברה החדשה שלה נכון, ואכן החברה החדשה תיקרא “RtoZ Media”, שילוב של ראשי התיבות שלה.

במסגרת תקופתה בפייסבוק, היו לרנדי מספר הישגים מרשימים, ביניהם מועמדות לפרס האמי בקטגוריית סיקור עיתונאי פוליטי. בנוסף, תחת ניצוחה צמחה ותפחה הרשת החברתית של אחיה לממדים אדירים, אשר מגמדים כל רשת חברתית אחרת ברשת. גם היום, כאשר פייסבוק עושה צעדי ענק בדרך להיות הרשת החברתית הראשונה שבה חברים מיליארד משתמשים, החברה עדיין ממשיכה לצעוד בכיוון שרנדי עזרה להצביע עליו.

יש כבר לקוח ראשון

החברה החדשה של רנדי צפויה להתחיל לעבוד בתקופה הקרובה, וישנן כבר שמועות שהלקוחה הראשונה של רנדי כבר בכיס, והיא לא אחרת מאשר המתחרה הגדול של אחיה, גוגל פלוס. אם יתברר שהשמועה תתממש, זה יסביר התבטאות שמיוחסת לרנדי מ-48 השעות האחרונות, לפיה לדעתה אין יותר מקום לכינויים באינטרנט.

התבטאות זו סותרת את המצב שקיים באינטרנט מאז תחילת שנות ה-90, והרצון של רנדי לחייב את כל מי שיהיה תחת כנפיה לפעול באינטרנט רק בשם האמיתי שלו נשמעה מוזרה כשהיא באה ממשהו מתוך פייסבוק. למרות שגם פייסבוק הרשמית מצודדת במדיניות זאת, הייתה זו דווקא המתחרה החדשה שלה, גוגל+, שחטפה את הביקורת על נטרול וסגירה של פרופילים של אנשים שהשתמשו בכינויים, במקום השם הרשמי.

כעת, עם פרסום דבר עזיבתה ועל כך שייתכן שהלקוחה הראשונה שלה היא גוגל פלוס, הדברים נשמעים אחרת. כנראה שרנדי פשוט מיישרת קו עם הלקוחה החדשה שלה, שגם היא הביאה את אותה דעה שנויה במחלוקת לאחרונה, כשהיא רוצה לחייב את כל משתמשי האינטרנט להזדהות בשמם.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: