הפודקאסטר המוביל בישראל יוצא למלחמה נגד ספוטיפיי: ”החלטתי לעשות מעשה”

למרות שכמעט 50% מההאזנות שלו מגיעות ממנה, רן לוי, היוצר והמגיש של ”עושים היסטוריה” יוצא למלחמה בספוטיפיי ומסיר את רוב הפרקים של הפודקאסטים שלו מהפלטפורמה שלה. אבל לא כולם בקהילת הפודקאסטים הישראלית מסכימים עם הצעד הקיצוני

תמונה: Pixabay

כמו בכל העולם, גם בישראל פורחת בשנים האחרונות סצינת הפודקאסטים. על פי הנתונים של בזק למשל, 1 מכל 3 ישראליים מאזין לפודקאסט. גם אם מדובר בנתונים מוגזמים מעט, הרי שהם מצביעים על מגמה של צמיחה שנובעת בין היתר מהכניסה לתחום הפודקאסטים של שחקניות הסטרימינג הגדולה בעולם, ספוטיפיי.

אבל האפליקציה, שמאפשרת למאזינים רבים להאזין לפודקאסטים בפלטפורמה שבה הם גם שומעים מוזיקה, הפכה בימים האחרונים לסלע מחלוקת בקהילת יוצרי הפודקאסטים הישראלית, כשעל הפרק תמלוגים, חשש ממערכת דורסנית, ואיך לא – כסף – והרבה ממנו.

אחרי ששיעורי ההאזנה בספוטיפיי זינקו ל-50%, הוא החליט לעשות מעשה

כבר בשנת 2007, הרבה לפני להיטים אמריקאיים כמו Serial ועוד לפני שידעו בישראל מה זה פודקאסט (“הסכת”), הקים, הגיש והפיק רן לוי את “עושים היסטוריה”, הפודקאסט הישראלי המצליח והמדובר ביותר בכל הזמנים. מאז, הפך הפודקאסט הבודד לרשת פודקאסטים ענפה במגוון נושאים עם כ-750 אלף האזנות בחודש ולוי הפך אותה מתחביב לעיסוקו המרכזי. בימים האחרונים הפתיע לוי את סצינת הפודקאסטים הישראלית כאשר הכריז על מהלך דרמטי למדי, במסגרתו הוא ישאיר בספוטיפיי בכל עת אך ורק את 3 הפרקים האחרונים של הפודקאסטים שלו, ובהם הפופולריים ביותר כמו “עושים היסטוריה” ו”התשובה” בהגשת דורון פישלר. כך, הסיר בפועל לוי מאות שעות תוכן מהפלטפורמה של ספוטיפיי, וביקש מהמאזינים לעבור לאפליקציות אחרות.

בראיון מיוחד לגיקטיים חושף לוי את הסיבות המלאות מאחורי המהלך: “אנחנו עוקבים אחרי המספרים בספוטיפיי כל הזמן, ומדובר בהצלחה אדירה. שיעורי ההאזנה דרך ספוטיפיי מגיעים לכמעט 50% מסך כל ההאזנות. זה ממש שיעור דרמטי וצמיחה מאוד מהירה… אף פלטפורמה לא תפסה כל כך מהר וכל כך חזק”.

אבל דווקא כאן נדלקה ללוי נורה אדומה. לוי מקביל את המצב שנוצר כעת בשוק הפודקאסטים למצב שמתמודדים איתו כבר שנים יוצרי תוכן בפלטפורמות חזקות כמו יוטיוב ופייסבוק: “שתי הפלטפורמות האלו בחרו ליצור חציצה בין יוצר התוכן לקהל. ביוטיוב, כיוצרים, אנחנו לא יודעים מי האנשים שעשו סאבסקרייב לוידאו שלנו. אם אתה רוצה לעזוב את יוטיוב, או שיוטיוב מעיפה אותך, אין לנו שום דרך לדעת מי המאזינים שלנו או לפנות אליהם. היא יוצרת חציצה בשביל שלא נוכל לעזוב את הפלטפורמה בקלות”.

“הם כולאים אותך בפלטפורמה כאסטרטגיה, ואני לא יכול לקבל את זה”

תמונה: רן לוי

לוי מציין את עמוד הפייסבוק “סטטוסים מצייצים” בתור דוגמה למה שהתחיל כעמוד פשוט, שהפך למפעל החיים ולעסק של מפעילו אבי לן – עד שנסגר במפתיע בינואר 2015 על ידי פייסבוק עצמה. “ברגע שהעיפו אותם, הכל נגמר… וזה קורה המון”.

אבל לא רק סגירה פתאומית מטרידה את לוי, והוא מתייחס גם לשינויים הקיצוניים באלגוריתמים השונים של הפצת התוכן והחשיפה – אלגוריתמים שלא חשופים למשתמשים או ליוצרי התוכן. כדוגמה מביא לוי את האלגוריתם של פייסבוק, אשר מוריד את החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים ועמודי תוכן, כדי שאלו יעברו לקדם את העמודים שלהם בתשלום, מה שגרם לדבריו לחברות לפגיעה בהכנסות ולעיתים גם לקריסות. “זו דוגמה למה שנוצר, כשיש תלות של יוצר התוכן בפלטפורמה שלו, וזה מטריד אותי מאוד כיוצר וכבעל עסק”.

על פי תחזיותיו של לוי, במהלך השנתיים הקרובות הוא עשוי להגיע למצב בו 70% מההאזנות לפודקאסטים שלו מגיעות מספוטיפיי. “אני כבעל עסק ויוצר חייב להתנתק מהתלות הזו… הם לא רוצים לאפשר למאזינים וליוצרים לעבור פלטפורמה. הם כולאים אותך בפלטפורמה כאסטרטגיה, ואני לא יכול לקבל את זה. לכן החלטתי לעשות מעשה”.

בימים האחרונים הסירה רשת “עושים היסטוריה”, שבבעלותו של לוי, את הפרקים הישנים של שתי התוכניות הפופולאריות ביותר שלה מספוטיפיי. במקביל, יוכלו המאזינים למצוא אותם בכל אפליקציית פודקאסטים אחרת, מה שעשוי לגרום להם להעדיף אותן על פני האפליקציה השוודית.

כשנותנים לחברה אחת את כל הכוח, יכולים לקרות דברים רעים

תמונה: ספוטיפיי

חנויות האפליקציות מלאות במאות תוכנות שונות להאזנה לפודקאסטים, והטובות שבהן מאפשרות למשתמשים לייצא את רשימת ההשמעה שלהם בלחיצת כפתור, ולהעביר אותה לאפליקציה פתוחה אחרת בין רגע. ספוטיפיי, לעומת זאת, יוצרת מעין מחסומים שבעיקר בונים על העצלנות של המשתמשים. אם תרצו להעביר את רשימות השירים שלכם מספוטיפיי לשירות אחר, תצטרכו לעבור דרך שירותים חיצוניים בתשלום, ושום דבר לא מובנה מצד ספוטיפיי עצמה. כך גם עם הפודקאסטים שלכם. ביום שבו אולי תרצו להתקדם לנגן יותר מתוחכם מספוטיפיי, תגלו שאין דרך קלה להעביר את רשימות ההשמעה שלכם, ותצטרכו לבנות אותן מחדש באפליקציה אחרת. אלה הם הדברים הקטנים שגורמים לכם פשוט להגיד “זה פשוט לא שווה את המאמץ”, ולהישאר באפליקציה המוכרת שמכילה את כל מה שאתם אוהבים, גם אם אתם לא כל כך רוצים להיות בה כרגע.

לוי טוען שהבחירה בהסרה של הפרקים הוותיקים יותר והשארת 3 הפרקים האחרונים, נועדה כדי לתת למאזינים מעין טעימה מהתוכן, שלאחריה הם ירצו לעבור לאפליקציית פודקאסטים אחרת אם הם מעוניינים להאזין גם לפרקים קודמים. בניגוד אולי לתפיסה הרווחת, הרי שעל פי נתוני ההאזנה של רשת “עושים היסטוריה”, כ-40% מההאזנות לפודקאסטים השונים שבה, הן האזנות לפרקי עבר שפורסמו לפני יותר מחצי שנה, כך שלא מעט מאזינים צפויים לגלות שהתוכן שהם מחפשים לא זמין בספוטיפיי, אלא רק באפליקציות מתחרות: “זה מחיר שאני חייב לשלם, אחרת, כשנתיים מהיום – כל הפודקאסטים שלי יהיו בסכנה”, טוען לוי.

בכלל, נראה שלוי מודע היטב לבחירות שהיו מבחינתו בין רע לגרוע: “זה פוגע במאזינים, וזה פוגע בעצמי. אני הולך לאבד מאזינים”, טוען לוי בכנות. “אבל אני חושב שהמחיר שאני אשלם, אם אני לא אעשה את זה היום, יגרום לי לאבד את הסיבה לקיומי בהמשך”. כלומר החשש של לוי הוא לא מהצעדים או המדיניות הנוכחיים של ספוטיפיי, אלא העתידיים: “אני צריך לרקוד לפי החליל של ספוטיפיי לטוב ולרע. אם הם יחליטו שתוכנית כלשהי לא עומדת בתנאי השימוש שלהם, היא לא תהיה. אם תוכנית שלי תתחרה בתוכנית שלהם, הם ידחקו אותי לתחתית רשימת ההמלצות וישימו את התוכניות שלהם או התוכניות שהם מקבלים עבורן כסף בראש הרשימה”. כל הדברים הללו, כאמור, לא קורים כרגע בספוטיפיי, אבל הדגש הוא על “כרגע”, והחשש של לוי הוא שכשהם יתרחשו, חלק גדול של מאזיניו כבר יהיה “לכוד” בספוטיפיי.

סוגיית התמלוגים: למה עומר אדם כן ופודקאסטרים לא?

צילום מסך

סוגיה נוספת שמעלה לוי היא סוגיית התמלוגים. בניגוד למוזיקאים, ספוטיפיי לא משלמת תמלוגים ליוצרי פודקאסטים ישראליים בפלטפורמה שלה. המדיניות הזו לא ספציפית אגב לישראל, וגם בעולם לא נוהגת ספוטיפיי לשלם תמלוגים לפודקאסטרים – בניגוד לפלטפורמות כמו יוטיוב שמשלמות לעיתים לפי צפיות. אבל, יש יוצאים מהכלל. ספוטיפיי כן משלמת למשל ליוצרים שהיא מעוניינת שיצרו תוכן בלעדי עבורה. “אני חושב שזה לא צודק. אנחנו מקבלים שירות בחינם, אז זה לא שהם לא בסדר. אני חי מפרסומות, ואני יכול להסתדר, אבל יוצרי פודקאסטים ישראליים לא מקבלים פרסומות… אני הייתי עצמאי ואני יודע שפודקאסטים עצמאיים לא מרוויחים מפרסומות”.

למעט דוגמאות בודדות כמו הרשת שהקים רן לוי, רבים מפודקאסטרים פונים לחפש ספונסרים בצורה עצמאית, דרך חברים ומכרים או משתמשים בפלטפורמות כמו Patreon לגיוס כספים להמשך הפקת הפודקאסטים.

כשספוטיפיי מחליטה להמר על הפודקאסטים

פודקאסטים עובדים לרוב בשיטה המסורתית של פיד מבוסס RSS. כתוצאה מזה, הם לא יכולים לספק למפרסמים אנליטיקות מדויקות לגבי זמני השמעה, חשיפה למודעות שלהם וכמובן שלא נתונים מדוייקים על קהל המאזינים שלהם. זוהי אחת הסיבות שגם לוי עצמו מסביר שיש לו צוות מכירות שמתרוצץ ברחבי הארץ כדי למצוא מפרסמים, ואם הוא מעיד על כך שמדובר בתחום קשה, יוצרים עצמאיים כנראה מתקשים פי כמה וכמה להשיג ספונסרים שיאפשרו להם להמשיך לנשום. לנישה הזו בדיוק מכוונת ספוטיפיי.

החברה הציגה מנוע פירסומות חדש שיאפשר למפרסמים וליוצרי תוכן לשלב פרסומות במשדרים תוך שימוש במנגנוני אנליטיקה וטירגוט משתמשים. כלומר, בדומה ליוטיוב ולפייסבוק שמנתחות את פרופיל המשתמש ומנגישות לו פרסומות מותאמות אישית בזמן אמת, כך גם ספוטיפיי תוכל להציע מנגנון פירסום פרטי בלב השידורים וכך תאפשר למפרסמים לדעת מי מאזין לפרסומת שלו, מתי, האם זה מאזין או מאזינה, מה הגיל, באיזה מכשיר הם משתמשים ועוד.

המערכת החדשה של ספוטיפיי

אבל מעבר לטירגוטים המדוייקים והחשיפה בפלטפורמה, לספוטיפיי יש בשרוול עוד קלף מנצח.

זוכרים שלוי סיפר לנו כי חלק נכבד מההאזנות לפודקאסטים הם לפרקי עבר? ובכן, פודקאסטים הם אכן פורמט “על זמני”, כלומר הפרקים הישנים של רבים מהם רלוונטיים גם שנים לאחר עלייתם לאוויר. אבל דמיינו שאתם מאזינים לפרק ישן של הפודקאסט האהוב עליכם. הפרסומת שהוטמעה בו – או הוקלטה על ידי המגיש – עלולה להזמין אתכם להשתתף בכנס שהתקיים לפני 3 שנים או להציע לכם קופון פג-תוקף למזרן. במילים אחרות, הפרסומות אינן רלוונטיות לחלקים רבים מהמאזינים, ובהכרח גם למפרסמים.

הפלטפורמה החדשה של ספוטיפיי אמורה לאפשר להציג למאזינים מודעות רלוונטיות ועדכניות, ממש כמו בגוגל, פייסבוק או יוטיוב, לא משנה מתי הם מאזינים לפרק. כך שפודקאסטים שיצטרפו לרשת הפרסום החדשה שלה יוכלו להשמיע פרסומות רלוונטיות לאותו הרגע, גם בפרקים מלפני 7 שנים. ספוטיפיי היא אחת היחידות שיכולות להציע מנגנון שכזה, כיוון שהיא לא פועלת עם RSS, אלא עם מנוע סטרימינג כמו כל שיר שאתם מוצאים בה, ולכן היא יכולה לדעת בדיוק באיזו נקודה עצרתם, אילו עוד תחומים אתם אוהבים, ואפילו מי אתם, בהתאם לפרטים ולהרגלי ההאזנה שלכם לפודקאסטים ולמוזיקה. אימרו לנו לאילו שירים אתם מקשיבים, ונתאים לכם כבר את הפודקאסטים שאתם תאהבו, ואת הפרסומות שיגרמו לכם לרצות לקנות.

עיבוד תמונה: גיקטיים

במצב שכזה, ספוטיפיי יכולה תיאורטית להחליט ביום אחד שיוצרים שיצטרפו למערכת הפירסום החדשה שלה יזכו לתעדוף, כיוון שאלו, בניגוד לפודקאסטים ה”עצמאיים”, יכניסו לה כמובן אחוזים נאים מהרווחים. אלו הם בדיוק האחוזים שהפכו את פייסבוק וגוגל לענקיות פרסום, וספוטיפיי רוצה ביס מהעוגה.

כמה יעלו הפרסומות בספוטיפיי? כמה עמלה תגבה החברה וכמה כסף תשאיר ליוצרים? האם יהיו יוצרים שיתוגמלו יותר? מה יעלה בגורלו של יוצר שלא רוצה לשלב פרסומות בפודקאסט שלו? או יוצר שירצה לשלב תוכן שיווקי או מפרסמים עצמאיים? מה יקרה אם יוצר יתנגד לשילוב של מפרסם מסויים בפודקאסט שלו, האם תהיה לו שליטה? אנחנו לא יודעים הרבה על מה צפוי, למעט עובדה אחת. ספוטיפיי היא זו שתקבע את הכללים והכל יתנהל לפי הרצון שלה.

ספוטיפיי תצטרך להחזיר חצי מיליארד דולר השקעות

בספוטיפיי לא מסתירים את השאיפה לשלוט בעולם הפודקאסטים. רק לפני חודש דיווחה החברה כי היא מחזיקה ביותר ממיליון פודקאסטים במאגר שלה, וכי 19% מהמשתמשים הפעילים באופן חודשי שלה מאזינים לפודקאסטים דרכה. זהו גידול של מאות אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. כזכור, החברה מתגאה ביותר מ-286 מיליון משתמשים חודשיים, קהל שצומח מדי רבעון שוב ושוב.

בשנה האחרונה הוציאה החברה כחצי מיליארד דולר ורכשה חברות בתחום דוגמת “The Ringer”, “Parcast” ו-“Gimlet”. בנוסף, היא רכשה את Anchor, אפליקציה שמאפשרת לכל אחד ליצור פודקאסטים בצורה פשוטה יחסית. אין דרך להסתכל על זה אחרת – ספוטיפיי רוצה להפוך לאימפריה בעולם הפודקאסטים, ויש לה את הכוח לעשות את זה, אבל עכשיו היא תצטרך גם להחזיר את ההשקעה.

האם תאגיד השידור הציבורי ינקוט עמדה?

בשוק הפודקאסטים בישראל קיימים מספר שחקנים מרכזיים: היוצרים העצמאיים, רשת “עושים היסטוריה”, תחנות הרדיו השונות שמעלות פרקים מתוכניות כ”פודקאסטים” ותאגיד “כאן”, שמציע רשת ענפה של פודקאסטים בהפקה עצמית. לוי מחכה ומקווה שהתאגיד ייכנס מתחת לאלונקה: “כשגוף כמו התאגיד אומר משהו, זו אמירה אמיתית… האחריות שלהם כלפי יוצרי התוכן היא לעזור להם. התאגיד לא כלוא בשיקולים כלכליים ונותן חשיפה שלא מקבלים בשום מקום אחר. אם הוא ישאר בספוטיפיי הוא כביכול מצד אחד אומר שהוא רוצה לתת את השירות לכל המאזינים, אבל פוגע בפודקאסטרים. דילמה לא פשוטה אבל אני מקווה שהם יקבלו את ההחלטה הנכונה”.

עם זאת, לפחות כרגע, נראה שבתאגיד לא שותפים לחששות של לוי. לי-אור אברבך, סמנכ”ל חטיבת הרדיו והסכתים ב”כאן”, אמר בשיחה עם גיקטיים: “תפיסת העולם של התאגיד היא שהתוכן שאנחנו מייצרים צריך להיות נוכח בכל פלטפורמה שבה נמצא הציבור הישראלי, ויכול ומעוניין לצרוך אותה באמצעותה. ספוטיפיי הוא ללא ספק אחת הפלטפורמות שבאמצעותה אנחנו מפיצים את התוכן שלנו. איפה שאנשים נמצאים אנחנו רוצים להיות”. אברבך מספר כי כרבע מכלל ההאזנות לפודקאסטים של התאגיד מגיעות מספוטיפיי והשאר דרך האתר ואפליקציות אחרות. אז לפחות כרגע אין לתאגיד תוכנית לשנות את המצב, אבל אברבך מוסיף: “אנחנו במעקב אחרי הנושא כדי לראות כיצד השוק יתפתח ואנחנו עם היד על הדופק”.

יש גם קולות אחרים

תמונה: ספוטיפיי

בימים הבודדים שעברו מאז המהלך שנקט, מספר לוי כי קיבל פידבקים רבים מיוצרי פודקאסטים שעומדים לעשות גם הם מהלך דומה בהשראתו, וגם כי התגובות של המאזינים הן טובות ברובן: “אנשים מבינים את הרציונל. גם מי שהתלונן שפגענו בו, מבין את זה”. עם זאת, נשמעים גם קולות אחרים בתגובה לצעדים של לוי.

הפודקאסט הפופולארי “מה יש בזה?” (שנבחר אגב כפודקאסט הקומדיה של שנת 2019 על ידי קוראי גיקטיים), היה אחד מהפודקאסטים הראשונים שהצטרפו לאופציית הפודקאסטים של ספוטיפיי עם השקתה בישראל. בשיחה עם גיקטיים מסביר קובי מלמד, אחד ממגישי הפודקאסט, על יתרונותיה של הפלטפורמה: “העלו אותנו ממש כשזה התחיל, וכמות המאזינים צמחה בענק בזכות ספוטיפיי. אנשים מוצאים אותנו כל הזמן בגלל שאנחנו שם ב-Top Charts. וזה שהיינו שם על ההתחלה היה חשוב מאוד עבורינו”. מלמד טוען כי לדעתו, זו טעות לקבל החלטות עכשיו על בסיס “ספוקלציות”, וטוען כי מדובר בטעות: “כל מה שהוא (רן לוי, ע”ב) אומר… זה יכול לקרות, אבל עד שקורה משהו, אנחנו נילחם בפלטפרומה על מה שיכול להיות שהם יעשו?”.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

“בתור מאזין אני בוחר איזו אפליקציה שאני רוצה. ישראליים מאוד אוהבים ומאוד נוח להם בספוטיפיי. אם לא היה את ספוטיפיי סביר להניח שהמאזינים האלה לא היו מגיעים אליו או לעניין של פודקאסטים בכלל. אני יודע את זה ממאזינים שלנו. האזינו לנו בתור הפודקאסט הראשון שהאזינו לו כי הם לחצו על התווית של פודקאסט בלי בכלל לדעת מה זה אומר”, טוען מלמד ומסכם: “אתה מנסה לחנך את המאזינים שלך שהם בוחרים באפליקציה הלא נכונה? אני חושב שספוטיפיי עצמה לא טובה ולא נוחה (כנגן פודקאסטים, ע.ב) אבל אני לא רב עם המאזינים שלי. להם נוח והם אוהבים את זה, שיהנו. אתה הופך למאזינים שלך את החיים ליותר קשים כי הם לא מוצאים אותך איפה שנוח להם רק כי אתה החלטת שלא נוח לך שהם מאזינים שם”.

נראה כי הקולות השונים בנוגע לדילמת ספוטיפיי נובעים גם מאופי הפודקאסטים והיוצרים עצמם: אלו שעושים זאת כתחביב או בנוסף לעבודתם, ומברכים על כל פלטפורמה שמספקת להם עוד מאזינים; אלו שלא תלויים כלכלית בשום אופן בכמות המאזינים, ויבחרו בדרך הנייטרלית כמו “כאן”; ויוצרים כמו לוי שמתפרנסים בעיקר מעולם הפודקאסטים, וחוששים מלתת לה יותר מדי כוח והשפעה על מקור ההכנסה העיקרי שלהם. בניגוד למדינות ענקיות כמו ארצות הברית, שם פודקאסטים הפכו לתעשייה של ממש שמתחילה להזכיר את תעשיית הבידור, רק בגירסה הרבה יותר צנועה, בישראל כמות הפודקאסטרים שיוצרים פודקאסטים למחייתם היא נמוכה מאוד, ואלו שכן, נאלצים להיאבק על נתח קטן במיוחד בשוק הפרסום.

ספוטיפיי לקחה הימור ענק על עולם הפודקאסטים בשנים האחרונות, והיא מתכננת להפוך עולמות כדי להפוך אותו למשתלם במיוחד עבורה. רק ימים יגידו האם הפודקאסטר הגדול ביותר בישראל יצליח לזעזע את הענקית שרוצה לשלוט על עולם הפודקאסטים, או שאולי הלחץ מצד המאזינים ונתוני ההאזנות יעשו את שלהם.

בספוטפיי סירבו להגיב לכתבה

הורידו עכשיו את אפליקציית גיקטיים, ותישארו מעודכנים הורידו עכשיו את אפליקציית גיקטיים, ותישארו מעודכנים להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

38 תגובות על "הפודקאסטר המוביל בישראל יוצא למלחמה נגד ספוטיפיי: ”החלטתי לעשות מעשה”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בוט
Guest

כתבה מעניינת. תודה עידן.

אוראל
Guest

כך נסגרה לפני כמה ימים קבוצת פייסבוק ישראלית שמונה רבע מיליון משתמשים secret tel aviv

אשטנקר
Guest

מה הקשר תסביר

ASD
Guest

שרן לוי מדבר על זה שאנשים בונים משהו גדול על פלטפורמה שמחליטה יום אחד לסגור אותם ואוראל נתן דוגמא למשהו שכזה.

עופר
Guest

למה היא נסגרה? מה הסיפור מאחורי זה? כי לא מצאתי כלום על זה בגיגול.

אגב מעניין לציין שצוקי בעצמו נכנס לקבוצה לפני שנה וחצי: https://www.jpost.com/omg/mark-zuckerberg-joins-secret-tel-aviv-facebook-group-571805

אשטנקר
Guest

מתכנתים = פועלי בניין וירטואלים

משה
Guest

קשה לקרוא לך טרול אבל זה חופר. מה אתה בא להגיד בזה?

משה
Guest

ומה זה קשור לכתבה?

אשטנקר
Guest

מנצל את הפלטפורמה

ASD
Guest

Don’t feed the troll

אשטנקר
Guest

שלהיות מתכנת זה דרעק

סטודנט
Guest

אשטנקר, מה הבעיה בפועלי בניין?
פועלים בניין בנו את הבית שלך, ומתכנת/ים בנו את האתר הזה וכל המרחב הווירטואלי, שאתה משתמש בו לטנף עליהם.

אב ב
Guest

הסיבה שאני כיוזר עושה סבסקרייב ביוטיוב, היא בגלל ולא למרות שהמייל שלי לא מגיע לידיים של כל יוטיובר קיקיוני. על גוגל אני סומך, עליך פחות. תתמקד ביצירה שאתה טוב בה, לא באיסוף נתונים על המאזינים שלך.

כגגג
Guest

אתה סומך על יוטיוב יותר מאשר על בן אדם פרטי??
גוגל זו התוכנת ריגול מספר 1 בעולם.
ואתה לא חייב לעשות סבסקרייב לכל יוטיובר קיקיוני ,רק למי שאתה מעריך.
תגובה שחצנית ומנותקת מהמציאות

א ב
Guest

מה הקשר בין אחד לשלישי? גוגל מגדירה לך בדיוק מה נעשה עם המידע שלך ולמי הוא יעבור, אם בכלל. אדם פרטי לא מחוייב לכלום ושום דבר ואני לא יכול לסמוך על האישיות הבלתי ידועה שלו.
גוגל זו חברה עם מחויבות שעוקבת אחרי בידעתי ולבקשתי.

א ב
Guest

ואם מישהו פה שחצן, זה אתה. כי הפכת אותי לשחצן ומנותק רק מפני שאינני חושב כמוך.
לכל אחד יש זכות לקבוע מה טוב עבורו ועל מי הוא סומך יותר. אגב, לשיטתך, אני צריך לפתוח בחקירה על האדם שעומד מאחרי הערוץ שאני רוצה להרשם אליו, מפני שגם אם אני מעריך אותו, אינני יודע דבר על יכולתו ורצונו לשמור על פרטיותי. אז מי כאן המנותק?

כגגג
Guest

איזה מידע אתה נותן? פייק ניים ואימייל לספאם? זה כל מה שדרוש.
ושוב אם אתה מחשיב יוטיובר מסויים לקיקיוני , אז מראש מה אתה עושה לו סבסקרייב?
ואמצעי ריגול שיוטיוב מפעילה עלייך היא גדולה עשרות מונים מבן אדם פרטי.
השחצנות היא על הקיקיוני.
ואתה טועה , לדעתי, אני מעדיף יותר כוח לאדם הקטן ופחות לתאגיד הענק.
ובעניין המחוייבותשל גוגל , היא כבר חטפה קנסות בעשרות מיליארדים על פרטיות, תחרות ועוד…
הם לא סופרים אותך בוודאות, האדם הקטן אולי כן יספור אותך.

ASD
Guest

תתפלא כמה ערוצים עם סרטונים הזויים שממש מצחיקים אותי, אני שמח לראות אבל בחיים לא הייתי נותן את להם את המייל שלי

א ב
Guest
אם הנ”ל היה יודע שכולנו משתמשים בפייק ניים ואימייל לספאם, הוא לא היה חפץ במידע הזה. הסיבה שהוא מעוניין במידע היא כי הוא יודע שרוב היוזרים שלו מחזיקים בחשבונות אותנטיים ביוטיוב וספוטיפיי. יש תוכן לא קיקיוני של אדם קיקיוני ויש אדם לא קיקיוני עם תוכן קיקיוני שאני מעוניין בו. זה לא סותר. אפילו אם גם האדם אינו קיקיוני וגם התוכן לא, מי ערב לי שהרשימה לא תזלוג ממנו? לא רק שאף אחד לא ערב לי, אלא שזה דבר שכבר קרה לי מספר פעמים. פעם אחת גוף מאד מכובד שלח מייל שלא בbcc, לתפוצה של מאות עיתונאים ואנשי תקשורת נישתיים בארץ… Read more »
Oleg Sucharevich
Guest

https://medium.com/devops-dudes/sync-rss-feed-to-trello-4a1c90629c3b
אני בקלות מסכנרן בין RSS לTrello שלי

אנונימי
Guest

תודה רבה! העליתם כתבה עיתנואית מהסוג שבדרך כלל לא רואים במגזיני טכנולוגיה ולחלוטין התעליתם על עצמכם פה!
מקווה שתמשיכו ככה

ASD
Guest

החלטה אמיצה!

אני לא יודע מה ההשפעה לטווח הארוך מבחינתו (אם ספוטיפיי תהפוך באמת למרכז הכובד של השמיעה עבור הצרכנים ואם היא תשנה את האלגוריתם כלפי פודקאסטים עם הרבה פרקים – אף אחד לא יגיע אליו) אבל להתכונן מראש לעולם שבו אין ספוטיפיי (בערך) זו גם החלטה אמיצה וגם חכמה כי במציאות שאין קיום לפודקאסט מחוץ לספוטיפיי אזי הוא בעצם מרכך את המכה שממילא עלולה להגיע בחיתוך אחד בעתיד. הוא יחווה קיטון ולא עצירה. וזה כנראה שווה את הסיכון בפוטנציאל גדילה שיכול להיות מאוד גדול.

בהצלחה רן!
אני אישית מאזין דרך pocketcasts :)

ari ik
Guest

כל הכבוד רן!
החלטה אמיצה ומעוררת השראה.
באופן אישי מאזין קבוע שלך דרך podcast app.

בהצלחה!!!!!!!

יוני
Guest

זו נקודה מעניינת האם יוצרי פודקאסטים צריכים לקבל תמלוגים על השמעות או לא. גם מעניין לדעת מה בדיוק הגבול והאם הוא ברור או לא

אבי
Guest

רן, אנחנו איתך לאיפה שלא תבחר ללכת !

רון
Guest

אני בדיזר כבר חצי שנה
מאזין לפודקסטים מעט ודרך פודכאסט אדיקט

בנציון
Guest

שאפו ל-לוי על הזיהוי המוקדם של הבעיה.
יו טיוב גדל למפלצת לפני שמישהו שם לב
פייסבוק כיום עומד לבדו ללא אלטרנטיבה
אפילו האלטרנטיבה של וואצאפ (טלגרם) משדשדת עם צמיחה איטית מאוד

הזיהוי של התפתחות של גורם משמעותי שהופך להיות מונופול דה פקטו היא קריטית כדי לטפל בבעיה הזו.

שאפו לרן לוי, מאזין אחד לפחות, הולך לעזוב את ספוטיפיי לטובת שירות פודקאסט אחר בגללו.

משה
Guest
לטעמי, ספוטיפי ומתחרותיה היא בעיה. היא בעיה לאומנים שלדעתי הם צריכים להיות מתוגמלים בצורה שונה (ממתכנת כדוגמא). הסיבה: ההשראה לא נחה עליהם ב 9:00 ועוזבת ב 18:00. מאחר וכך – המודל של התקליטים היה מודל מוצלח. באו התאגידים (אפל בעיקר) ושינתה את הכללים. עכשיו – אם אומן רוצה להתפרנס הוא חייב להופיע. (הסולן של ראשים מדברים הציג את ההכנסה שלו…) עכשיו… נחתה עליהם הקורונה וחירבה להם את מקור הפרנסה. ====== אני גם חושב שמדינה כמו ישראל צריכה לתמוך באומנים. אומנים כמו מתי כספי (שאני לא מת על הסגנון שלו) וההוא מחברי של נטשה צריכים להיות מתוגמלים. לא מליונים אבל 7000… Read more »
משה
Guest

רציתי להוסיף שאני מאזין לרן באדיקות כבר הרבה מאוד שנים והוא פשוט עושה אחלא (!!!!!!!!!!) עבודה.
וכמו כן – בסייפא דיברתי על יצירה + פחד קהל… להלן דוגמא ליצירה אחת…

ASD
Guest

משה זה מקסים!

מישהו
Guest

צודק 100%. פלטפורמה שלא נותנת לך כמשתמש את ה RSS של הפודקאסט, ולא מאפשרת לייצא רשימה. מגעילים

gal
Guest

אני חושבת שאתם ההפודקאסטרים מעריכים את עצמכם יתר על מידה.
אני שומעת פודקסטים *בגלל* שזה זמין ונגיש בספוטיפיי.. לא בגלל שאני רוצה לשמוע אתכם.. נחמד פה ושם לשמוע אבל זה לא משהו שהייתי שמה את הכסף שלי עליו. וזה בעיקר לשעת כושר.. מהר מאוד תבינו שהחלופה שלכם היא מוזיקה. אבל בהחלט מאחלת לכם בהצלחה.

מישהו
Guest

זו בדיוק הסיבה לסגור לספוטיפיי, שמעודדים התנהגות כמו שלך, את הברז

רותם
Guest

התחלתי להאזין לפודקסטים דרך האפליקציה המובנית של אפל לפני שהיה לי ספוטיפיי ולא ראיתי שום סיבה לעבור לספוטיפיי אז לי אין בעיה עם הצעד הזה

Asi dod
Guest

Great idea
I wonder if it would be more effective to delay upload of latest content to Spotify, and put it out on alternative platforms

דודי
Guest

כתבה מעולה.
בעוד יש צדק בדבריו של רן לוי, מתשמע כי הוא מתעלם מהמנוע העיסקי הברור והלגיטימי של יוצרת הפלטפורמה ומוחה על מה שאמנם עלול להיות תרחיש סביר אך מקדים מידי חזון למועד. ובעיקר, כמו שטען קובי מלמד, פוגע כעת בנוחות המאזינים ובנגישות התכנים.
רן לוי למעשה מבקש לעצמו פלטפורמה רווחת שתתן לו עצמאות מוחלטת באופן מנותק מהמודל העיסקי שלה. מעיין הפרייה חד צדדית.
בתור חובב של הפודקאסטים שלו זה מצער שהוא זונח פלטפורמה נגישה, נוחה ורווחת שכזו בהעדר אלטרנטיבה ראויה.

עם זאת, אני כן בעד שספוטיפיי תתגמל את הפודקאסטרים ויוצרי התוכן שלה כראוי. ולמטרה זו רן לוי היה צריך לרכז ולאחד פודקאסטרים אחרים.

ברק
Guest

לא הבנתי מה רן לוי רוצה. לצורך העניין, מה ספוטיפיי צריכה לעשות כדי שהוא יסכים לחזור אליה? להפחית את כמות המשתמשים שלה?

קדימה
Guest

תפתח סטרטאפ למלא את הצורך

wpDiscuz

תגיות לכתבה: