Matomy הישראלית רוכשת את MobFox תמורת 17.6 מיליון דולר [רכישה]

חברת Matomy הישראלית רוכשת את אחת מחברות הפרסום במובייל הגדולות בעולם. למרות שלא מדובר ברכישה הראשונה שמבצעת החברה, זוהי העסקה הראשונה, מאז הודיעה לפני שבועיים על הצטרפות ענקית הפרסום הצרפתית Publicis למשקיעיה

מקור: גיקטיים

מקור: גיקטיים

חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית Matomy הודיעה היום (ג’) על רכישת קבוצת MobFox שאחראית על פלטפורמת הפרסום הפרוגרמטי למובייל המובילה באירופה. החברה הישראלית שיצאה לאחרונה למהלך של הנפקה בבורסה בלונדון, הודיעה לאחרונה כי ענקית הפרסום הצרפתית Publicis תרכוש 24.9% ממניותיה תמורת כ-82 מיליון דולר. הרכישה האחרונה שביצעה Matomy נועדה להעניק ללקוחותיה את הכלים והיכולות שפיתחה MobFox. בין השאר יוכלו ליהנות לקוחות Matomy עתה מאופטימיזציה של מלאי הפרסום (SSP), אופטימיזציה של רכישת פרסום על ידי מפרסמים (DSP) ובורסות פרסום בזמן אמת (RTB).

החברה הגדולה באירופה, בין ה-10 הגדולות בעולם

MobFox, אשר נוסדה ב-2010, נחשבת לחברה הגדולה באירופה בתחום הפרסום הפרוגרמטי ואחת מ-10 הגדולות בעולם. החברה, שמציעה פתרון משולב ואחיד למפרסמים ולחברות פרסום, עובדת עם למעלה מ-300 מפרסמים פעילים ויותר מ-10,000 אפליקציות ואתרי מובייל, לצד רשתות הפרסום המובילות דוגמת Facebook, Nexage, Inmobi, Mopub ו-Admob.

זו לא הרכישה הראשונה שמבצעת Matomy. החברה רכשה בתחילת 2013 את חברת MediaWhiz האמריקאית וכחצי שנה לאחר מכן רכשה את MobAff ואיחדה ביניהן. הרכישה, עליה הודיעה החברה היום, תחזק את מעמדה של Matomy בתחום הפרסום הפרוגרמטי, המבוסס על קנייה ומכירה אוטומטיים של מדיה דיגיטלית בזמן אמת. בנוסף לכך, הכנסות Matomy במובייל צפויות לעלות ל-20% מההכנסות שלה ב- 2014 (לעומת 7% בשנה הקודמת), ואף להגיע ל-50% בתוך פחות מחמש שנים. לפי נתוני eMarketer, ההוצאות על פרסום במובייל בעולם יגדלו מ-32.7 מיליארד דולר ב- 2014 ל-69.1 מיליארד דולר ב-2016, זאת בעוד ההוצאות על פרסום פרוגרמטי במובייל ישלשו עצמן מ-4.4 מיליארד בשנת 2014 ל-14.2 מיליארד דולר ב-2016.

בתגובה לרכישה האחרונה מסר עופר דרוקר, מנכ”ל Matomy: “הצמיחה המרשימה של שווקי הפרסום הפרוגרמטי והפרסום במובייל מעידה כי הם עומדים לקחת חלק מהותי וחשוב בעתיד הפרסום הדיגיטלי. MobFox בנתה פתרון פרסום פרוגרמטי מצוין למובייל, המתאים באופן מושלם ליכולות הפרסום מבוסס ביצועים של Matomy ולחזון שלה”. בנוסף, אמר דרוקר: “Matomy שמה בראש סדר העדיפויות שלה השקעות בחברות שפיתחו פתרונות טכנולוגיים חדשניים שהוכיחו את עצמם, וכאלה שיעניקו ללקוחות ולשותפים שלנו גישה ללא תחרות לשירותים אלה. יחד עם MobFox, נמשיך להרחיב את היכולות בתחום הפרסום הפרוגרמטי והפרסום למובייל, אשר מהווים את מנועי צמיחה מרכזיים בעסק שלנו”.

גילוי נאות: בעלי המניות המרכזיים בחברת Matomy הם גם חלק מהמשקיעים בגיקטיים.

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: