Prezma – כל המידע הקיים על נושא מסויים ברשתות החברתיות [סטארטאפ]

חברת הסטארטאפ פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לבעלי עסקים לרכז את כל התוכן הדיגיטלי שלהם במקום אחד וליצור ממנו ערך פוטנציאלי.

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

בעידן הרשתות החברתיות, סביב כל נושא קיים מגוון עצום של תוכן, המיוצר על ידי גולשים בעיקר במגוון רחב של פלטפורמות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, YouTube, אינסטגרם וכד׳, ובמספר פורמטים: טקסט, תמונות, סרטונים. בעוד מגוון הפלטפורמות הללו מציעות, כל אחת בדרכה פתרונות לריכוזים שונים של תוכן (האשתאגים, List בטוויטר, קבוצות וכו׳).

סטארטאפ ישראלי צעיר בשם Prezma מציע ללקוחות, עסקיים בעיקר, דרכים לגשת לתוכן מכל הרשתות החברתיות הללו, בנושא מסויים (בדרך כלל, המותג שלהן) ולהראות את כל המידע הרלוונטי למותג בפלטפורמה מרוכזת אחת, אותה ניתן להטמיע במספר מקומות ואף להפוך את הגולשים באתרי המותג ללקוחות פוטנציאליים.

חבילות תוכן מכל הרשתות החברתיות

Prezma מאפשרת לכל משתמש בלחיצת כפתור ליצור חבילות תוכן (Packs) סביב כל נושא שמעניין אותם. חבילות התוכן מופצות בפלטפורמה ופתוחות לצפייה או למעקב ע”י כל משתמש. כך יש בפלטפורמה חבילות תוכן העוסקות במגוון עצום של נושאים כמו ספורט, אוכל, קולנוע, אופנה – כך התוכן תמיד מתעדכן באופן אוטומטי, מבלי שיוצר החבילה צריך לעדכן אותו.

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

החברה נוסדה בינואר 2012 על ידי אורי מגן וארז יחזקאל, הבעלים של חברת Moog.IT העוסקת בשיווק סושיאל ודיגיטל החל משנת 2009 ומכאן גם ניסיון רב בעבודה עם מותגים בארץ ובחו”ל. עד כה הושקעו בחברה למעלה מ-500 אלף דולר – כולו מהון עצמי במקור. בריאיון לגיקטיים, מגן סיפר לנו מה עומד מאחורי הפלטפורמה.

יש לי מותג עם דף עסקי בפייסבוק, כיצד Prezma מסייעת לי?

״סביב כל נושא בעולם קיים מגוון עצום של תוכן – המיוצר ע”י מגוון רב של שחקנים. התוכן הזה מבוזר בין מספר הולך וגדל של פלטפורמות (פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, טוויטר וכו’) ובמגוון סוגים של מדיומים (תמונות, סרטונים, טקסט וכו’). האתגר העצום הוא ליצור סביב כל נושא או מאורע סיפור שלם ועשיר – תוך שהוא מביא בכל זמן נתון את התמונה המלאה, והרלבנטית ביותר למתבונן ובאופן שנגיש למשתמשים מכל ממשק דיגיטלי (טאבלט / סמארטפון / מחשב / TV וכו’).״

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

״העבודה עם מותגים, מצד אחד, ופנייה יומיומית לקהל של מיליוני אנשים – הולידה את התובנה כי המשאב שצומח בקצב המשמעותי ביותר ברשת, ורק הולך וממשיך לצמוח – הוא תוכן דיגיטלי. האתגר הגדול הוא ליצור מהתוכן הזה ערך – ומהמקום הזה הכל התחיל. כיצד ניתן לחבר בין פיסות תוכן שונות המפוזרות ברשת ליצירת סיפור שלם. כיצד מתגברים על הגבולות שבין כל אחת מן הפלטפורמות השונות – פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וכדומה. והכי חשוב – כיצד ניתן ליצור ערך עסקי מכל התוכן הזה? על השאלות האלו ועוד הפלטפורמה נותנת מענה, והכל בעזרת כוחם של ההמונים.״

מהשקה שקטה לעשרות לקוחות עסקיים

ההשקה הראשונית של Prezma החלה באפריל השנה, בעבודה עם מספר מצומצם של מפרסמים אסטרטגיים. בחודש יוני 2013 החל שיווק למפרסמים בישראל – ועד כה הצטרפו לפלטפורמה עשרות לקוחות עסקיים, ביניהן ניתן למצוא את מותג האופנועים KTM, חברת קוקה קולה, תנובה, יצרניות הבירה Guinness, Stella Artois ו-Carlsberg, דומינוס פיצה, The Voca People ועיריית תל אביב.

כיצד אתם הופכים את הפלטפורמה הזו למכניסה?

״המודל פשוט – לקוחות עסקיים משלמים על שימוש בפלטפורמה כבסיס, ויכולים לרכוש בנוסף חבילות פרסום שנקראות Story Boosters. את חבילות התוכן (Packs) ניתן להטמיע בכל ממשק דיגיטלי, כולל דפי פייסבוק, אתרי אינטרנט, אפליקציות מובייל וכדומה. לקוחות עסקיים של הפלטפורמה – מותגים וחברות – יכולים להוסיף לתוכן שכבה נוספת של פעולות המייצרות עבורן ערך. כך למשל תמונה של רוכב אופנועים שצולמה בשטח והועלתה לאינסטגרם – בפעולה אחת מביאה למותג האופנועים KTM לקוחות פוטנציאליים לרכישת אופנוע. לשמחתנו, כבר מהיום הראשון בנינו תשתית מתאימה ליצירת אינטגרציות עם מערכות תוכן נוספות.״

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

3 Comments on "Prezma – כל המידע הקיים על נושא מסויים ברשתות החברתיות [סטארטאפ]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
יגאל
Guest

Won’t fly

Ron
Guest

חבל, נשמע רעיון על פניו כטוב ונותן שרות.

Ron
Guest

לא הבנתי מהכתבה מה המוצר בה לעשות ואיך. חבל. נשמע משהוא טוב לעולם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: