משחקים ביחד, רואים לבד

רק משחקים מועטים בשוק תומכים במשחק מרובה שחקנים על אותה הקונסולה, ומעטים אף יותר מאפשרים שיתוף פעולה במשחק בין המשתתפים. איתי חורב תוהה על טכנולוגיות המשחק שיאפשרו לנו בעתיד לשתף את החברים בחוויה כשאלו יושבים לצידנו

לפני יומיים קניתי את המשחק Deathspank. עדיין לא שיחקתי בו מספיק בשביל להמליץ לקנות אותו, אבל המעט ששיחקתי דווקא היה מאוד כיפי ועם חוש הומור כמו שאני אוהב. אבל מה שבאמת מצא חן בעיני במשחק הוא משהו שלא רואים במספיק משחקים היום – השתתפות של מספר שחקנים במשחק על אותה קונסולה. בכל שלב במשחק יכול מישהו להרים בקר שני ולהצטרף למשחק בתור חברו הקוסם של הגיבור. השחקנים, כנהוג במשחק כזה, הולכים ביחד ועוזרים אחד לשני להתקדם בעלילה. זה נשמע מאוד פשוט ובסיסי, אבל באמת – זה חסר היום.

רוב המשחקים היום מסתפקים במצב מרובה משתתפים שבו השחקנים נלחמים אחד בשני, לא משתפים פעולה. ישנם משחקים שמאפשרים שיתוף פעולה, אבל לא על אותה קונסולה (רובוטריקים החדש היה האכזבה הגדולה בתחום הזה. אישתי ואני שנינו חובבי רובוטריקים וקיוונו לשחק במשחק הזה ביחד). ישנם משחקים שמאפשרים משחק ביחד, אבל לא במצב סיפור אלא משימות מיוחדות שנוצרו עבור מספר שחקנים, אבל אין בהן סיפור אלא פשוט מטרה כלשהי – זה יכול להיות הישרדות מול גלי אויבים (מצבי Horde למיניהם, זומבינאצים) או מילוי משימות כמו ב Resistance 2 או Modern Warfare 2. נכון, יש גם משחקים שמאפשרים לשחק ביחד, כמו Resident Evil 5, Army of Two, Watchmen או Call of Duty 5 (שאגב, מצב שיתוף הפעולה בו מאוד מאכזב, כי הוא לא שומר את המשחק ומכיל רק חלק מהמשימות שזמינות לשחקן יחיד), אבל הם ממש לא הרוב.

אני מקווה שאלאן מור לא ראה מה עשו לספר שלו במעבר לקונסולות

בינתיים, בקצה השני של העיר

תלת מימד עם משקפיים עלול לגרום לכם להתנהג מוזר

תלת מימד עם משקפיים עלול לגרום לכם להתנהג מוזר

במעבדות שונות בעולם שוקדים מהנדסים על תלת מימד בלי משקפיים. נכון, זה כבר קיים בקונסולת ה-3DS ובטלפונים ניידים, אבל במתקנים קבועים בקיר זה קצת בעייתי – תלת מימד בלי משקפיים מצריך זווית מסויימת בין המסך לעין. למצוא את הזווית הזאת ולשמור עליה לא צריכה להיות בעיה גדולה, אבל זה לא הכי כיף לראות סרט בידיעה שאסור לזוז יותר מדי ושכשתחזרו מהמטבח עם הפופקורן לא בטוח שתראו מה שראיתם קודם. פתרון לתלת מימד בלי משקפיים יפתור גם כל מיני מחלות של המשקפיים כמו Cross Talk (ראיה של תמונה שנועדה לעין אחת בעין השניה, מה שמוביל לתמונה כפולה, מטושטשת ולא תלת מימדית) או הצורך להשאיר את הראש מאוזן יחסית בזמן הצפייה.

הטכנולוגיה מאוד פשוטה – מצלמה מזהה איפה נמצא הצופה ומכוונת עדשה שנמצאת מאחורי המסך כך שעין אחת שלו תקלוט תמונה אחת ועין שניה את התמונה השניה. חדי האבחנה ביניכם (או אלה שכבר מכירים את הטכנולוגיה) בוודאי שמו לב לבעיה קלה בטכנולוגיה הזאת – היא מאפשרת רק לאדם אחד לראות בתלת מימד. זה נכון, אבל עובדים על פתרונות לזה. טלויזיה עם קצב רענון כפול, למשל, תוכל לנצל חצי ממנו בשביל להקרין תמונות לצופה אחד ואת החצי השני בשביל להקרין תמונות לצופה שני. טלויזיות ברזולוציות גבוהות במיוחד יוכלו להקרין פיקסלים מסויימים לצופה מסויים ופיקסלים אחרים לצופה אחר. זה נשמע כמו מסך דמיוני בימינו, אבל מסך 8K (רזולוציה של 7,680 × 4,320) עם קצב רענון של 240 הרץ יוכל להציג סרט תלת מימדי ברזולוציה של 1080P לשמונה אנשים שונים שאינם מרכיבים משקפיים ויושבים באותו סלון.

דיברת על משחקים ביחד, מה הקשר לתלת מימד בלי משקפיים?

כמו ששמתם לב, בשביל תלת מימד בלי משקפיים, כל אחד מהצופים צריך את החלק שלו במסך. זאת אומנם לא חלוקה ברורה כמו במשחקים עם מסך מפוצל, אבל עדיין, כל אחד צופה בפיקסלים אחרים, או באותם פיקסלים אבל בפאזה אחרת. אם זה המצב, מה המניעה שהפיקסלים האלה יציגו דברים שונים? וזה בדיוק הדבר שעליו חושבים גם המהנדסים שמפתחים את טלויזיות תלת המימד ללא משקפיים – אם הטלויזיה מקרינה באופן אישי לכל אחד משני האנשים שיושבים בסלון (זה פחות או יותר הגבול כרגע, כשהטלויזיות המתקדמות ביותר שנמכרות לשוק הביתי הן טלויזיות 1080P עם קצב רענון של 240 הרץ), למה שלא תקרין לכל אחד משהו אחר? או כמו שאמר מהנדס אחד – אני יכול לשבת בסלון ולראות משחק כדורגל בזמן שאישתי יושבת לידי וצופה באופרת סבון. אחר כך אותו מהנדס פוטר בגלל שהיה שוביניסט.

זה הקשר בין תלת מימד בלי משקפיים למשחקים ביחד – למה שנשב במקומות שונים ונשחק דרך הרשת (ואם יש לנו פלייסטיישן 3, גם בקושי נצליח לדבר אחד עם השני)? למה שנסתפק בחצי מסך עם פרופורציות מוזרות, או בפחות מחצי מסך במשחקים שמנסים להציג לנו תמונה נורמלית למרות השימוש במסך מפוצל? בדיוק כמו שכמה אנשים יכולים לראות תלת מימד ממקומות שונים בחדר, אין סיבה שלא יוכלו מספר שחקנים לשבת במקומות שונים בחדר ולראות את המשחק במסך מלא. זה יכול להיות משחק יריות שבו כל אחד יראה את כל המסך ולא יתבלבל בגלל הגבולות עם השחקנים האחרים. זה יכול להיות משחק פלטפורמה שבו השחקנים לא יהיו מוגבלים במרחקים ביניהם בגלל התרחקות המצלמה. זה אפילו יכול להיות משחק רוק בנד שבו כל אחד רואה את ה”תווים” שלו על כל המסך, כאילו הוא משחק לבד, ולא גרסה מוקטנת ופחות נוחה לצפייה. אף אחד גם לא יתבלבל ו”ינגן” בטעות את התפקיד של שחקן אחר.

מתחיל להיות צפוף, לא?

כמובן שכל זה יוצר בעיה חדשה – סאונד. נכון, דובר פעם על רמקולים מאוד ממוקדים שיוכלו, למשל, לאפשר לאנשים במוזיאון לעמוד מול פריט ולשמוע עליו בזמן שהמבקרים האחרים נהנים מהשקט, אבל רמקולים כאלה לא נותנים פתרון לסראונד. פתרון אחר הוא אזניות, אבל המטרה כאן היא להוריד אמצעי עזר אחד מהראש, ולשים במקומו אמצעי עזר אחר זה קצת מנוגד למטרה. נחכה ונראה איזה פתרונות לבעיה הזאת יצוצו בשנים הקרובות.

הפוסט פורסם במקור בבלוג Gamer Daddy

Avatar

איתי חורב

אני איתי, וביליתי למעלה מ80% מחיי במשחקים. משחקי מחשב כשהייתי ילד, משחקי תפקידים (לא כאלה!) בגיל מאוחר יותר, ועכשיו משחקי קונסולות. יש לי PS3 ו XBOX360 ואני לא חושש להשתמש בהם!

הגב

2 תגובות על "משחקים ביחד, רואים לבד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיל
Guest

וואו …. חכו שנייה נראלי פספסתי את שנות 2000 אני מרגיש כאילו אני מציץ ל שנת 3001 או לאיזשהו סרט מדע בדיוני ממש ממש מגניב בהצלחה להם…

מחפש
Guest

איפה כפתור הלייק לכתבה הנהדרת הזו?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: