פינטרסט מגייסת 100 מיליון דולרים

אתר שיתוף התמונות הפופולארי פותח את שעריו למזרח, ומגייס משאבים שיאפשרו לו להתפתח אל מעבר לגבולות ארצות הברית.

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

פינטרסט, הרשת החברתית השנויה במחלוקת שמאפשרת לכם להעתיק תוכן מכל אתר ברשת ו”להדביק” אותו על גבי הדף שלכם, מגייסת כ-100 מיליון דולרים, במסגרת סיבוב ההון אותו מובילה חברת Rakuten היפנית. למרות זאת, ידיעות סותרות לגבי הסכום הסופי ממשיכות להציף את הרשת, לפיהן הסכום עשוי לעמוד בסופו של דבר על כ-120 מיליון דולרים.

יפן מתחברת לפינטרסט

החשיפה ב-AllthingsD הובילה את החברה היפנית לשחרר הודעה מסודרת לעיתונות על ההשקעה, במסגרתה ציינה כי מפעילה זירת מסחר ווירטואלית מובילה ביפן וכי לצידה השתתפו בסבב גיוס ההון הנוכחי מספר אנג’לים לצד Andreessen Horowitz, Bessemer Venture Partners ו-FirstMark Capital.

הבחירה במשקיעים אלה אינה מקרית, שכן פינטרסט הגיעה לשלב בו עליה להחליט האם היא נשארת בזירה האמריקנית-קנדית, או יוצאת אל העולם הגדול. כפי שניתן ללמוד מבחינתה, העולם הגדול נמצא כעת על הכוונת, כאשר ההשקעה מחברת Rakuten עשויה לעזור לפינטרסט משמעותית בכניסה לשוק היפני, ודרכו אל השוק האסייתי כולו.

השווקים היפניים והסיניים הם היום מהשווקים האטרקטיביים ביותר בעולם. יש האומרים כבר היום כי רק השוק הסיני לבדו אטרקטיבי יותר מהשוק האמריקני, בכל הקשור לפוטנציאל הגלום בו. מבחינה קמעונאית, מדובר בחלום האידיאלי של ספקים רבים, שכן כמות הרוכשים הפוטנציאליים בשוק האסייתי הולכת וגדלה מיום ליום, משנה לשנה.

יש מודל עסקי?

פינטרסט עד היום כמעט שלא הראתה סימנים למודל הכנסות פורמלי. בדומה לאתרים רבים אחרים, ברגע שחצתה את הרף של כמות משתמשים משמעותית, היא יכולה היום לייצר תנועה אל אתרי תוכן ואתרי מכירות שיכולה להשפיע משמעותית על ההכנסות של אותם אתרי יעד. כיצד היא תבחר למנף את התנועה הזאת, והאם היא תדרוש עליה תשלום בצורה כלשהי, אלו הן כמובן קושיות שהיא תצטרך להכריע בנוגע אליהן בבוא העת.

כיום, מנכ”ל Rakuten, הירושי מיקיטאני (Hiroshi Mikitani) כבר ציין במפורש, כי בכוונתו לעזור לפינטרסט להיכנס לתחום הקמעונאי ביפן. נראה, כי זוהי אחת המטרות של החברה לזמן הקרוב. במקביל, היא כבר שמה פעמיה למספר כיוונים נוספים ברחבי העולם, ונמצאת בשלבי גיוס של מתרגמים לשפות צרפתית, גרמנית, יפנית, פורטוגזית וספרדית.

מה לגבי ההעתקה?

אחת השאלות הגדולות שנשארו פתוחות בכל הקשור לפינטרסט, היא מדוע החברה חושבת שזה לגיטימי להעתיק את התוכן מהאתרים שלכם, למשל תמונות, ולשים את העותק בתוך האתר הפנימי שלה. משם, היא מעבירה את העותק שהיא יצרה בין המשתמשים השונים, כאשר היוצרים של התמונה אינם מקבלים הכרה על כך שהם היוצרים שלה.

גורמים רבים בארצות הברית כבר התבטאו בנושא, ויש שכינו את פינטרסט כ’פלטפורמה לעבירות על זכויות יוצרים’, שכן בכל פעם שמישהו לוקח אלמנט מאתר כלשהו ו’מצמיד’ אותו (Pin it) לדף שלו בפינטרסט, הוא בעצם עובר על כללי זכויות היוצרים הנהוגים במדינות רבות, כולל ארצות הברית, ומשתמש בפינטרסט כפלטפורמה.

כיצד הייתם מרגישים אתם אם הייתם צלמים או גרפיקאים ומישהו היה לוקח את אחת מהיצירות שלכם ומשלב אותה לפינטרסט? האם תראו מזה הכנסה או פיצוי כלשהו? אפילו השאלה האם זה ייצר לכם תנועה אל האתר נשארת פתוחה, שכן מרבית המשתמש כלל לא ילחצו על התמונה שנלקחה מהאתר שלכם, ופשוט יהנו ממנה בתוך המרחב הסגור שיצרה פינטרסט. כיצד תבחר פינטרסט ליישב את המחלוקת הזאת עשוי להשפיע על יכולתה לעמוד אל מול תביעות משפטיות בארצות הברית ובמדינות נוספות בהן היא פועלת.

וידאו: כיצד להשתמש בפינטרסט

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: