הסטארטאפ שלכם בפייסבוק ובטוויטר, מה עם פינטרסט?

היא פופולארית יותר מאינסטגרם וטמבלר ועשויה לעקוף בקרוב גם את טוויטר. הגיע הזמן שתפתחו עמוד לסטארטאפ שלכם בפינטרסט

הפוסט נכתב על ידי שירה שריד-האוסירר, מייסדת וסמנכ”ל הפיתוח העסקי של Numbeez, פלטפורמת מיקרו בלוגינג חדשה, מבוססת מספרים שעוזרת למשתמשים ליצר סיפורים “מספריים”, לעקוב אחר המספרים שמעניינים אותם ולשתף.

תמונה: צילומסך

תמונה: צילומסך

הרשת החברתית הצעירה יחסית, פינטרסט (Pinterest), מושכת תשומת לב משמעותית כבר מספר שנים. ביחס לפייסבוק לפינטרסט יש אמנם עוד הרבה לאן לצמוח, אבל עם קהילת משתמשים המונה 15% ממשתמשי האינטרנט האמריקאים, היא צמודה מאוד לטוויטר (16%) ועקפה כבר את אינסטגרם (13%) וטמבלר (6%) [לפי סקר של PewResearchCenter]. פינטרטס, שנוסדה ב-2009, גייסה לאחרונה סיבוב השקעה רביעי בגובה 200 מיליון דולר לפי שווי של 2.5 מליארד דולר. סה”כ גייסה החברה עד היום קרוב ל-350 מליון דולר.

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של פינטרסט הוא הקהל הנשי שתפס את הרוב הכמעט מוחלט של המשתמשים, כמעט פי 5 מגברים, בעיקר בגילאים (18-49) [סקר של PewResearchCenter]. בהתאם לאופי השימוש בפינטרסט (כל Pin מוביל ישירות לאתר של המוצר), גם המודל העסקי של החברה מבוסס בעיקר על eCommerce, ואכן סקר חדש מראה כי סכום הקניה הממוצע בפינטרסט (170 דולר) גבוה כמעט פי שניים מזה בפייסבוק (95 דולר) [PewResearchCenter].

טיפים לשימוש בפינטרסט

אבל, כסטארטאפ שאינו מבוסס על מודל עסקי של eCommerce (לפחות לא בשלב ההתחלתי שלנו), כשהתחלנו לתכנן את אסטרטגית ה-social marketing של Numbeez היו לנו לא מעט דיונים על פינטרסט. טוויטר ופייסבוק לא ממש היו שאלה (ברור שצריך), אבל לא היה ברור לנו מה הערך המוסף שנוכל להרוויח מפינטרסט, במיוחד לאור ההשקעה האדירה הנדרשת והמשאבים המאוד מצומצים שהיו לנו (ועדיין) כסטארטאפ שנולד לא מזמן.

לא הזיק לנסות קצת ואחרי זמן קצר הבנו שפינטרסט זה מקום מצויין לפגוש ולהכיר חלק משמעותי מקהל היעד שלנו ולנסות ללמוד מה מעניין אותו ואיך אפשר למשוך את תשומת הלב של המשתמשים. מהר מאוד הבנו שעבורנו פינטרסט הוא לא כלי ליצור טראפיק ומשתמשים, אלא כלי שעוזר לנו להבין טוב יותר את קהל היעד שלנו ולבצע שינויים והתאמות במוצר, כך שיתאים טוב יותר לצרכיו.

במהלך החודשים האחרונים גיבשנו מסקנות רבות על העבודה עם פינטרסט. חלק מהטיפים קיבלנו לאורך הדרך ואת חלקם למדנו לבד עם הזמן ואחרי לא מעט טעויות:

1. בחרו רק ב-Pins שאתם אוהבים והייתם נהנים מהם. תהיו יצירתיים!

2. Pins לא חייבים להיות קשורים ישירות למוצר שלכם, שכן המטרה היא ללמוד את קהלי היעד השונים שעשויים להיות מעוניינים במוצר.

3. בחרו בתמונות באיכות גבוה ושנראות טוב. אם התמונות באיכות נמוכה יותר אפשר רק לעשות לייק או להעיר הערה (פעולה שבכל מקרה מומלצת מאוד).

4. ודאו כי הקישורים של ה-pins תקינים ומובילים לאתרים לגיטימיים (פעמים רבות תגלו שהקישורים שבורים או מובילים לתוכן “לא ראוי”).

5. בחרו את תמונות השער של כל בורד (כדאי להחליף לעיתים קרובות) ואת התאור של ה-board. זו הדרך שלכם להסביר מדוע בחרתם לעקוב אחרי ה-pins ולהעביר מסר לעוקבים שלכם.

6. ניתן בקלות לארגן את ה-boards. ודאו כי הבורדים הפופלרים ביותר שלכם (או אלו שחשובים לכם) נמצאים ב-2-3 שורות הראשונות ועדיף במרכז.

7. בשלב הראשון לא מומלץ להעלות תמונות שקשורות למוצר (צילומי מסך, מסרים שיווקיים). עדיף להמתין עד שתיצרו קהל עוקבים מסור ואז תוכלו לאט לאט להוסיף גם מסרים שיווקיים.

8. עדיף להשקיע 2-3 דקות כל כמה שעות (“סשנים” קצרים בתדירות גבוהה) מאשר “ריכוז מאמץ” במרווחי זמן גדולים – עדיף שהעוקבים שלכם ייראו פעילות שוטפת ולא “הצפות” נקודתיות.

9. הקדישו 3-4 בורדים לנושאים שמעניינים את קהל היעד שלכם באותה עת וודאו שאתם מוסיפים בורדים מנושאים שונים ככל שהטרנדים משתנים.

10. חשוב להעלות pins לפחות ל- 3-5 בורדים “פתוחים” עם יותר מ-1,000 עוקבים. אם יש pins שחשובים לכם ואתם מעוניינים להוסיף גם לאחד הבורדים שלכם תמיד אפשר לעשות pins פעמיים (ויותר…). יתכן ויקח קצת זמן עד שיזמינו אותכם להצטרף לבורדים פתוחים אבל זה יקרה די מהר ככל שתמשיכו להוסיף pins איכותיים.

11. מומלץ לבקר לעיתים תכופות ב-“popular” ובבורדים של הקטגוריות השונות – זו הדרך לחשוף את העוקבים שלכם לתוכן חדש ואיכותי וכן להתעדכן על ה- pins ה”חמים”.

12. תגלו מהר מאוד שבפינטרסט הפעולות של לייק והערות אינן נפוצות, וזו הזדמנות מצויינת להתבלט (ולגרום ללוגו שלכם להופיע בפוסטים חמים).

13. בכל פעם שמישהו מתחיל לעקוב אחרי אחד הבורדים שלכם כנסו לפרופיל שלו, נסו להבין מה מעניין אותו (בד”כ אותה) ומצאו לפחות בורד אחד שלהם לעקוב אחריו. זו אחת הדרכים להגיד תודה.

ישנם כלים רבים שעוזרים למצוא את הטרנדים, לעקוב אחרי ה-pins החמים והמשתמשים החמים, וכן כלים שיעזרו לכם לתזמן את הפוסטים שלכם. שני כלים מומלצים הם Repinly ו- Pingraphy. אז כן, פינטרסט דורשת הרבה מאוד עבודה ולא מעט זמן, אבל הערך משמעותי מאוד אם מגיעים עם התפיסה הנכונה וההבנה שלפחות בהתחלה זהו לא כלי שיווקי אלא כלי מודיעיני מצויין.

תמונה: numbeez

תמונה: Numbeez

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "הסטארטאפ שלכם בפייסבוק ובטוויטר, מה עם פינטרסט?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Yadid Levi
Guest

מוזר שלא הזכירו בכתבה את pinvolve מאוד מומלץ!

Yadid Levi
Guest

מוזר שלא הזכירו בכתבה את pinvolve מאוד מומלץ!

עוז
Guest

אם רק היה ל pinterest איזשהו API לעבוד איתו, אז גם היוזרים של האפליקציה היו יכולים לעשות פינים מהתמונות שלהם (טינגיס אצלנו).

מישהו יודע על צפי לזה?

Sharon Weshler
Guest

יופי של כתבונת

wpDiscuz

תגיות לכתבה: