Outbrain מגייסת 35 מיליון דולרים [גיוס]

חברת הסטארטאפ הישראלית משלימה סבב גיוס רביעי (Series D), המביא את סך ההון שגייסה לכ-64 מיליון דולרים.

ערוץ הסטארטאפים בניוזגיק מפורסם בחסות תוכנית Microsoft Bizspark, המשתפת פעולה עם ניוזגיק במסגרת תוכנית Geekspark. רוצים לחשוף גם את הסטארטאפ שלכם בניוזגיק ולהיכנס לתוכנית Bizspark של מיקרוסופט? הכנסו לכאן לפרטים נוספים.


חברת הסטארטאפ הישראלית Outbrain הודיעה מוקדם יותר היום על השלמת סבב גיוס רביעי (Series D) בגובה 35 מיליון דולרים. בסבב הנוכחי השתתפו המשקיעים הנוכחיים בחברה, ולצידם הצטרפה גם קרן ההון סיכון האירופאית Index Ventures, אשר תזכה למושב בדירקטוריון החברה בעקבות ההשקעה.

64 מיליון דולרים של מגניבות

ההודעה על הגיוס פורסמה בבלוג הרשמי של החברה, בו פרטה אאוטבריין כי עד כה גייסה החברה סכום מצטבר של כ-64 מיליון דולרים, כולל סבב הגיוס הנוכחי. לפי הפרסום, החברה רואה חשיבות מכרעת לאוו דווקא בכמות המשאבים שגויסו כמדד לאיכות החברה, אלא כמה ערך מוסף, או בלשון מנכ”ל החברה, “…how much AWESOME” היא יכולה לייצר עבור משתמשיה.

בעקבות סבב הגיוס הנוכחי, החברה מתכננת להרחיב את פעילותה ולהשקיע את משאביה במציאת תכנים איכותיים עבור הגולשים, בין אם אלה תכנים בתשלום או תכנים כללים מהרשת. עוד ציינה החברה כי בכוונתה להתרחב ליותר מדינות ושפות ברחבי הגלובוס. החברה פתחה השעה את הצוהר לפעילות בגרמניה, צרפת ובריטניה, ולקראת 2012 ישנן מדינות ושפות נוספות על הפרק.

בנוסף, החברה, שמתמחה במציאת תכנים מתאימים עבור הגולשים, עומדת להשקיע משאבים נוספים לעבות את היכולת שלה למצוא עבורכם תכנים רלוונטיים גם בווידאו, בנוסף לתכנים טקסטואליים. כדי לעשות את זה, החברה תמשיך לפתח ולשפר את האלגוריתם שלה, שיודע למצוא עבור כל גולש את התכנים המתאימים בשבילו.

החברה, המפעילה את משרדיה הראשיים מניו-יורק, מוציאה למשתמשיה כ-28 מיליארד המלצות תוכן בכל חודש. משרדים אלה מצטרפים למשרדי החברה בפריז, לונדון, המבורג, ומחלקת מחקר ופיתוח בנתניה.

התרחבות גלובאלית

בראיון בלעדי לניוזגיק, ירון גלאי מנכ”ל ומקים החברה סיפר שהכסף מיועד בעיקר להתרחבות גיאוגרפית, לאחר שרק השנה נפתחו שלושה משרדים באירופה החברה מתכננת להמשיך ולהתפתח בצורה אגרסיבית. מבחינת המוצר, גלאי מסביר כי הם כחברה אוהבים לעשות דבר אחד – ולעשות אותו הכי טוב בעולם, בעוד שהשנה נוספו שתי תכונות חדשות – תמיכה באתרי מובייל והאפשרות להמליץ על כל תוכן, לאו דווקא כתבות אלא גם סרטוני וידאו – עדיין הפוקוס הוא על שיפור המוצר והגדלת השוק.

החיבור לקרן ההון סיכון Index Ventures נבע מפנייה שלה אל החברה. באותה התקופה הרבה קרנות פנו ברצון להשקיע והבחירה נעשתה בעיקר בגלל השותף הטוב והאמין שמתלווה אליה, המאמין בחזון ומבין בעסק יותר טוב מרוב ה-VC שפגש גלאי אי פעם. כקרן, אוהב את העובדה שהם גלובליים ובעלי שורשים עמוקים באירופה. כרגע הדבר שהכי משמח את החברה זאת העובדה שיש לה אפשרות להביא קישורים יותר מעניינים לקוראים.

מבחינת השוק הישראלי, גלאי מספר כי למרות שעד עכשיו היו פעילים רק בצד של לינקים פנימיים, כפי שניתן לראות במגוון אתרים כגון דה מארקר, הארץ, וואינט, ספורט 5 ועוד – בשבועות הקרובים מתכננים להתחיל להפעיל את הצד העסקי ולהציג גם לינקים חיצוניים הרלוונטים לנושא הקריאה. לטענתו, Outbrain מאוד אוהבת את השוק הישראלי גם בגלל שמדובר בשוק הביתי וגם מכיוון שהמתכנתים מסוגלים לחיות את המוצר יום יום, לכן מההתחלה שני השווקים העיקריים עליהם בחרו לשים דגש היו האמריקאי והישראלי.

 

הולכים בגדול

האם Outbrain מצטרפת לדור החדש של חברות הענק הישראליות דוגמת Wix ו-Conduit, שמחפשות לבנות עסק מצליח ומכניס רווחים? לפי סבב הגיוס האחרון, וגיוסים המצטברים של כ-64 מיליון דולרים מעידים כי באאוטבריין מכוונים גבוה. חברה שגייסה סכומים משמעותיים שכאלה תצטרך לגדול ולהשיא רווחים למשקיעים השונים, כדי שאלו יסכימו למכור אותה הלאה, אם בכלל. למעשה, הבעת אמון שכזאת מצד המשקיעים, אשר ממשיכים להשקיע סכומים נוספים בחברה כל העת, גם בסבב גיוס רביעי, היא אינדיקציה לבשלות החברה, לדעתם של המשקיעים, וגם לאמונם כי החברה תוכל למסחר את מוצריה ושירותיה כדי להשיא להם רווחים, ללא תלות במכירה עתידית אפשרית לגורם גדול יותר מהתעשייה.

וידאו: צפו בראיון עם מנכ”ל Outbrain, ירון גלאי


בחסות תוכנית Bizspark


Microsoft Bizspark היא תוכנית גלובלית שפותחה במטרה לסייע להצלחת סטארטאפים בשלבים המוקדמים על-ידי אספקת מספר משאבי מפתח, בזמן שהכי צריך אותם:

תוכנה – במסגרת התוכנית, תקבלו גישה מלאה למגוון הרחב של כלי הפיתוח, הפלטפורמות השונות ורשיונות לכל מוצרי מיקרוסופט לשימוש מיידי למשך 3 שנים, לצורך פיתוח וחדירה לשוק של פתרונות וטכנולוגיות חדשות. כל אלו, יחד עם כל ההטבות האחרות בתוכנית, מגיעות ללא תשלום.

תמיכה – התחברו לשותפים נוספים בתוכנית מרחבי העולם – חממות, משקיעים, יועצים, משרדי ממשלה וספקי הוסטינג – כולם מעורבים ומושקעים באופן שווה בתחומי החדשנות והיזמות בתחום התוכנה והאינטרנט ומציעים מגוון רחב של פתרונות שיוכלו לסייע לכם בפתרון בעיות טכנולוגיות ועסקיות.

חשיפה – מעבר לשיתוף הפעולה עם ניוזגיק, תוכנית Bizspark חושפת את הסטארטפים החברים בה לקהל רחב של משקיעים, לקוחות ושותפים פוטנציאליים. כחברים בתוכנית Bizspark של מיקרוסופט, תזכו לגישה לאקו-סיסטם עשיר של עמיתים למקצוע, שותפים ומגבים משאבי תמיכה מכל העולם, אשר יסייעו לכם לגדול ולהצליח. Microsoft Bizspark זו הדרך המהירה ביותר להזניק את הסטארטאפ שלכם קדימה.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "Outbrain מגייסת 35 מיליון דולרים [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ש
Guest

תודה על הפוסט

wpDiscuz

תגיות לכתבה: