כוח סוס: Nvidia חשפה את ׳פגסוס׳ – הלב הפועם לרכבים אוטונומים מלאים

מחשב העל החדש של Nvidia יכול לחשב 320 טריליון פעולות בשניה כדי להבטיח לכם עתיד אוטונומי אמיתי

תמונה: Nvidia

העתיד עוד רגע כאן, והוא עומד להיות אוטונומי. חברת Nvidia, שידועה בעיקר כיצרנית כרטיסי מסך למחשבים, חשפה היום (ג’) מחשב המבוסס על פלטפורמת ה-Drive PX של החברה שמטרתו היא להביא לשוק רכבים אוטונומיים בדרגה 5. הפגסוס מבוסס על מחשב ה-Drive PX 2 ומציע ביצועי מעבד משופרים עד פי עשרה, ויכול לנהל 320 טריליון פעולות בשניה.

החברה מודעת לכך שדרגה 5 היא דרגה שאפתנית למדי בתחום הרכבים הפרטיים, ומאמינה שראשית כל המחשב שלה יוטמע ברכבים שיתופיים כמו מוניות או אוטובוסים, אך לאחר שהפוטנציאל הגלום בהן להצלת חיים ייחשף יותר ויותר, הדגש יושם גם על הבאתם לשוק הרכבים הפרטיים. חברות אשר מעוניינות לרכוש את הפגסוס מ-Nvidia יוכלו לעשות זאת במהלך החציון השני של שנת 2018.

החשיבות של המחשב של Nvidia לרכב האוטונומי היא עצומה. כל מערכות החיישנים והמיפוי המשוכללות אשר יהיו כלולות ברכבים שכאלו, כולם צריכים להגיע בסופו של דבר אל מרכז מידע אחד ברכב שבסופו של דבר צריך לקבל החלטה סופית במהירות שיא בהתבסס על כל אחד מהפרמטרים שמסופקים לו. מאחר ומדובר בהחלטות שיכולות להפריד בין חיים למוות, המהירות של המחשב חייבת להיות גבוהה מאין כמוה. על אחת כמה וכמה כשמדובר ברכב שנוסע ללא כל התערבות של נהג.

מהי “דרגה 5”?

ה”מדרגות” של רכבים אוטונומיים נקבעו על ידי ה-SAE (או: Society of Automotive Engineers) ונועדו לדרג את מידת האוטונומיה של הרכב לעומת מידת ההתערבות או הנוכחות הנחוצה של נהג. כאשר 0 מייצג חוסר אוטונומיה מוחלט של רכב, ו-5 הוא הגביע הקדוש של תעשיית הרכבים האוטונומיים:

דרגה 0: שליטה מלאה בידי אדם – למעשה, מרבית הרכבים בישראל נכון להיום הם כאלה.

דרגה 1: רכב שכולל שליטה אוטונומית מינימלית, לרוב מדובר ביכולת אחת בלבד. למשל: לחיצת כפתור שמאפשרת לשמור על מהירות קבועה ברכב, עזרה בחניה או שמירה על נתיב.

דרגה 2: רכב שכולל שליטה אוטונומית כמעט מלאה, אך כזו שמחייבת את נהג הרכב להיות ערני, מול ההגה ולהשתלט במידת הצורך על ההגה והבלמים. המערכת יודעת לזהות נתיבים ולנסוע לבד, אך מתריעה בפני הנהג על מצבי חירום. מרבית דגמי הטסלה היום הם מהסוג הזה.

דרגה 3: שליטה אוטונומית מלאה אך כזו שעדיין מחייבת הימצאות של נהג מאחורי ההגה. בדרגה 3 בעל הרכב יכול ללחוץ על כפתור ולהתעסק בשלו. למשל: בכביש מהיר הוא יכול לקרוא עיתון או להשתמש בסמארטפון, אך הנוכחות והערנות שלו עדיין חיוניות. בדרגה זו הרכב יכול לשמש כאוטונומי רק כשתנאי הדרך ומזג האוויר מאפשרים זאת.

דרגה 4: רכב אוטונומי מלא, נסיעה אוטונומית אפשרית בתנאי דרך רבים יותר וכמעט בכל מזג אוויר, נוכחות נהג עדיין בגדר חובה.

דרגה 5: נוכחות נהג אינה מתבקשת והשליטה נעשית באופן מוחלט וללא הגבלות על ידי מערכת הרכב. זהו הרכב האוטונומי שראינו בסרטי מדע בדיוני. המונית או האוטובוס שמסיע עשרות אנשים בלי נהג, האוטו שאתם נכנסים אליו ובלי להסתכל על הכביש לרגע פשוט נוסעים. הרכב פשוט נוסע לבדו בלי שאתם צריכים לעשות דבר.

ההכרזה של Nvidia היום מקרבת אותנו עוד צעד אחד לכיוון הכמעט בלתי נתפס של רכבים אוטונומיים לחלוטין, עידן שאמור להבטיח לנו כבישים שקטים, מהירים ובטוחים יותר מאי פעם. בנוסף, הכריזה החברה היום כי היא החלה בשיתוף פעולה עם חברת ZF המייצרת טכנולוגיות שונות לתעשיית הרכב, מתוך מטרה לבחון משאיות אוטונומיות לקבוצת השילוח Deutsche Post DHL.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

2 Comments on "כוח סוס: Nvidia חשפה את ׳פגסוס׳ – הלב הפועם לרכבים אוטונומים מלאים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אסטרונאוט
Guest

nvidia מייצרים חומרה חזקה אבל הדרירברים שלהם עלובים ומלאים באגים
חוץ מזה שלא היה לי כרטיס שלהם שהחזיק יותר משנתיים בלי לעלות באש
לא הייתי סומך עליהם במקרה הזה יותר משנאסא סומכת עליהם( היא לא!!! )

אמריקקי
Guest

אבל טסלה כן, היום כל רכב טסלה שיוצא מהמפעל מצוייד מחשב px2 של nvidia.
בעבר השתמשו במערכת של מובייל איי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: